Welke horseware deken ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:08

Eleonoor schreef:
Ik heb twee Rambo Wugs, die van 200 en van 375 grams. Daaronder doe ik de Amigo staldekens van of 150 of 300 grams. De combinatie is perfect en door de glade voering geen schuurplekken. De manen worden ietsjes dunner, maar mag geen naam hebben. Wel fijn die halve hals in de regen.

Beetje wisselende ervaringen dus over de halve hals. Het lijkt mij wel erg handig. Regent het er niet bij in?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:27

Piaffe schreef:
Even een vraagje voor de mensen die er ervaring mee hebben. Hoe gaat het met de Wug (halve hals) en de manen? Daar vrees ik namelijk nogal voor :=

gaat prima! Mijn arabier heeft behoorlijk lange manen en die blijven gewoon heel.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:29

Eleonoor schreef:
Je kan het vinden op de site van Horseware zelf. Ze zijn wel in nederland te koop, maar zou niet weten precies bij wie. Mijn dekens zijn allemaal besteld in Ierland. Maar daar hebben ze net de grens voor gratis verzenden verhoogd.
Ideale dekens, ook omdat het gewone staldekens zijn en altijd goed liggen. En voor weinig geld.

Grens voor gratis verzenden is er zelfs niet meer. Je betaalt nu altijd 30 euro geloof ik.

Achterom

Re: Welke horseware deken ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:01

Inregenen gebeurt bij mijn paard iig niet :n

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:05

Bij de mijne ook niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:12

Hier ook niet, tenzij mijn paard op zijn rug zou gaan liggen :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:13

Djilan schreef:
Hier ook niet, tenzij mijn paard op zijn rug zou gaan liggen :+

Zelfs dan gebeurt er meestal weinig :j :+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:36

Volgens mij blijven de manen beter als ze wat langer zijn, dan wanneer ze heel kort zijn. Met hele hals bleven zijn manen ongeveer 2 maanden goed en toen ik ze weer getrokken heb gingen ze uitvallen.

Moet zeggen dat mijn rhino zonder halsstuk ook niet inregent! In tegenstelling tot al mijn andere dekens (waaronder ook de amigo).

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:08

Mijn paard heeft nu een Amigo 1200 D. heavy met hals op (375 gr.) op liggen, ik heb ook de regendeken amigo 1200 D. Heb het idee dat de deken een beetje drukt op dr schoft omdat ze daar een paar witte haartjes heeft gekregen. Dit kan ook door dr borstbeschermer zijn gekomen, die schuurde namelijk!! :(

Aan het einde van dit jaar ga ik een grote bestelling dekens doen denk ik. Dan bel ik gewoon op om te vragen of ze de verzendkosten willen laten zitten, omdat het een grote bestelling is. :j

Bestelling wordt (denk ik):
- Rambo met hals van 200 gram 6.0;
- Misschien nog een Rambo met hals van 200 gram 6.3 als er een aanbieding is :)
- Onderdeken van 200 gram 6.3;
- Onderdeken van 200 gram 6.0;
- Regendeken 6.0.

(6.0 en 6.3: heb 2 paarden die bijna even groot zijn) 8-)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:48

Als je nu een ongevoerde amigo van 210 (geloof ik) en je wilt er een onderdeken bij kopen, is het dan logisch om die een maatje kleiner te kopen? Ik ben dan zo bang dat de onderdeken te klein is en het dus alsnog gaat schuren/niet fijn zit :=

@ petradek ... das een beste bestelling!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:51

Valt wel mee hoor, wij hebben laatst met 4 personen een deken of 10 a 11 besteld (incl oa 2 Rambo Duo, 3 Rhino en nog een Rambo + wat extra Duo onderdekens)). En we moesten toch echt verzendkosten betalen ;)

Ik heb trouwens 2 Rhinodekens terug naar de fabriek gestuurd ivm lekkage aan de zijnaad (een original medium en een plus heavy). Bleek idd productiefout dus er komen nieuwe voor terug. Service van Horseware is dus ook zeer goed :j

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:56

Lappie_Lap schreef:
Als je nu een ongevoerde amigo van 210 (geloof ik) en je wilt er een onderdeken bij kopen, is het dan logisch om die een maatje kleiner te kopen? Ik ben dan zo bang dat de onderdeken te klein is en het dus alsnog gaat schuren/niet fijn zit :=

@ petradek ... das een beste bestelling!

ik heb gewoon dezelfde maat gekocht.

ik heb trouwens de duo onderdekens onder een amigo. Er zitten klipjes aan die onderdekens die je weer kunt bevestigen aan de amigo, blijft super liggen :D. Ik heb gekozen voor de duo omdat deze van boven en van onder geheel van nylon is = minder kans op schuurplekken.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:00

Ik geloof dat de onderdekens van Amigo ook compleet van die gladde stof aan de binnenkant hebben.
Maar volgens mij zitten er geen bilkoorden aan, zou dat dan wel goed blijven zitten onder een andere deken? Want volgens mij is m'n amigo ongevoerde ook van gladde stof aan de onderkant.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:03

Ik vind die duo-onderdekens echt van flutstof... Wilde er ook eentje, maar heb toch gekozen voor een originele gewone Rambo onderdeken.
bij die duo-onderdeken ging ik een keer met m'n hand er overheen en ik was zo statisch als maar wat. Kan nooit lekker zijn voor m'n pony dacht ik.

Heb de Rambo onderdeken en die schuurt totaal niet. Ik heb gewoon dezelfde maat als de Rhino bovendeken en past prima.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:07

Ik vind de Rambo Duo onderdekens helemaal niet statisch. Juist erg prettige dekens.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:08

Ik vind hem wel fijn. En geloof niet dat paardlief er last van heeft.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:32

Ik ben ook fan van horseware :D. Na ik weet niet hoeveel geld te hebben gespendeerd aan allerlei merken dekens heb ik eindelijk de dekens gevonden die wel passen!

Ik heb de amigo (in eerste instantie vanwege het geld, wilde eerst eens proberen of het wel wat was) en dat beviel zo goed dat ik ook een gevoerde amigo heb besteld :) en ook die bevalt super (en de kleur is helemaal geweldig: knalrood :P :D )

Weet iemand waar de amigo onderdekens (of staldekens) te krijgen zijn, paardendrogist biedt deze nl niet aan.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:20

De duo onderdekens vind ik juist super fijn, totaal NIET statisch. Mijn HH onderdeken kraakte elke keer, trok strak en bleven niet liggen, ging pluizen en werd bij elke wasbeurt dunner. Deze onderdekens zijn glad, warm en liggen daar waar het moet. Ik heb de 200gr uitvoering gekocht voor 35 inc verzenden (agnes op bokt).

De amigo onderdeken is gewoon een staldeken (insulator heet die volgens mij) (dus met singels e.d.), dat vond ik zelf lastig.

De onderdeken van de duo heeft alleen voor een klittenbandsluiting en achter aan de deken 2 klipsluitingen, deze 2 klipsluitingen kun je aan de ogen van de bilriemen vastmaken van de deken die erover heen gaat, hierdoor kan de onderdeken geen kant op. Als ik ga rijden laat ik dat aan elkaar zitten en trek ik de beide dekens er dus in een keer af en gooi ze er ook weer in een keer op, het trekt zich vanzelf recht op het paard :D ik ben zeer tevreden over dit systeem :D.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:51

zap schreef:
Weet iemand waar de amigo onderdekens (of staldekens) te krijgen zijn, paardendrogist biedt deze nl niet aan.

Van amigo heb je alleen de insulator in 150 of 300 gram. Maar dat is idd een staldeken.
Ik heb net voor onder mijn amigo lite een duo liner onderdeken besteld. Schijnt prima te gaan !

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:55

Maris: ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring, want ik ben er zeer tevreden over (mijn bovenste deken is momenteel een amigo 200gr en daaronder dus de 200gr duo onderdeken).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:56

Ik heb de duo liner nog niet ;) hij is in bestelling !

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:22

Met een paar goede dekens bestellen vanuit Ierland heb je al met het prijsverschil met de winkels in nederland al snel de verzendkosten eruit. Zeker bij de Rambo dekens kan het geloof ik tot 80 euro of meer verschil opleveren. Altijd dus de moeite waard daar te kijken en eventueel met meerdere dekens te bestellen (heb ik ook gedaan). En iedereen die aan horseware dekens begint is super blij met de dekens en wil geen ander merk meer. Soms proberen we wel eens een andere, maar altijd weer spijt van achteraf.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:24

Bij de Rambo Duo scheelt het 100 euro..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:25

Dus dat gaat echt niet glijden de gladde bovenstof v/d duo onderdeken en de gladde binnenkant v/d amigo?
Ik vind het wat eng zonder singels en bilkoorden, blijft ook in goed in het weiland met lekker Friezenrollerij (in plassen) en ruinenspelerij zitten?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:34

Nee, dat ligt gewoon als een huis. Mede door de goede ligging van deze dekens.