Alleen is die van mij erg makkelijk dus is nog nooit nodig geweest
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:het gekke isdat iedereen die zegt.............. "is ok" geen problemen heeft bij de smid:D![]()
iets om over na te denken
KiWiKo schreef:het gekke isdat iedereen die zegt.............. "is ok" geen problemen heeft bij de smid:D![]()
pharagirlke schreef:KiWiKo schreef:het gekke isdat iedereen die zegt.............. "is ok" geen problemen heeft bij de smid:D![]()
op eentje na

WinBinChes schreef:KiWiKo schreef:het gekke isdat iedereen die zegt.............. "is ok" geen problemen heeft bij de smid:D![]()
Ik vind het ook een kwestie van opvoeden, maar daar zullen er geheid een paar zijn die het daar niet mee eens nee.![]()
Het eerste wat ze bij mij leren is met goed fatsoen voetjes geven, ik heb nog geen 1 paard gehad die dat netjes kon toen ze bij mij kwamen. Zelfs mijn vorige ''pis'' kan zo snel niet de juiste benaming vinden, maar gemeen kon ze wel zijn ja merrie deed bij de smid wat moet. Voetjes geven en dan staan blijven.
Die van mij mag je opvoeden tot je een ons weegt, dan nog schopt ie de smid in elkaar (bij wijze van spreke)

maar bij haar was het idd een kwestie van niet degelijk opgevoed te zijn. Nu staat miss te suffen bij de smid. Maar de pony...
Nu mijn smid verheft eerst een paar keer zijn stem, dan krijgt ie een tik op zijn kont en meestal is hij tegen die tijd zo goed als klaar met bekappen... Hij heeft engelengeduld met Phara. 
En die wonen allemaal in de buurt waar Phara vandaan komt dus het zou me niet verbazen dat die als anderhalf jarige uk al aardig heeft moeten incasseren van zo'n randdebiel.
Ook niet met opvoeding... Want Phar mag je langs zijn kont opspringen en die bokt niet, maar de smid hoeft zich nog maar te bukken en hij heft zijn been al op om te trappen. (en dan de helft van de tijd als ik zeg "Phara neen!" doet ie het dan ook nog niet tot de spanning hem te veel wordt, dan ontploft ie)
. Gelukkig heb ik een kundige NBer en kundige vee-artsen, waaronder een holistische. Die meppen sowieso niet eigenlijk, nee, zij kunnen gewoon goed met lastigere paarden omgaan. Overigens is de mijne over het algemeen heel braaf, maar hij heeft zo zijn puberneigingen momenteel.
. Op zulke momenten ben ik heel blij dat ik er altijd zelf bij ben, want ik hou ze wel tegen, hoor. Dat soort gasten wil ik gewoon niet in de buurt van mijn paard hebben. 
. Ik ben de baas over mijn paard en moet hem maar beschermen tegen dit soort onbehouwen, lompe types.