Onenigheid met ouders.....trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Onenigheid met ouders.....trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:45

onley, je verhala klopt nog steeds niet. B rijbewijs mag onder de volgende voorwaarden
- totaal TOEGESTAAN gewicht aanhanger < leeg gewicht auto
EN
- totaal toegestaan gewicht aanhanger + leeg gewicht auto < 3500 kg

(of als aanhanger totaal toegestaan gewicht < 750 kg maar dat gaat met een trailer niet lukken).

Verwend is denk ik ook een kwestie van perspectief. Voor iemand die helemaal niet kan paardrijden om financiele redenen is 2 * in de week op de manege al heel wat, en ben je met een eigen pony/paard strontverwend, en met een eigen pony/paard denk je daar al weer anders over.

Overigens is voor mij verwend niet per se negatief, dat is alleen zo als je dan ook ondankbaar bent en het maar normaal vindt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:44

Het kan allemaal wel, studeren, paard, trailer etc.
Dus voor degenen die hier opmerkingen over hebben...............

-Op m'n 16e pony gekocht en deze heeft 2 jaar voor niets gestaan.
-Wel verder alles zelf betaald.
-Toen op m'n 18e autorijbewijs gehaald en is de pony ingereden.
-Daar is ze altijd blijven staan, en dat terwijl ik vanaf m'n 18e de beschikking had d'r gratis thuis te stallen (ik woon samen met m'n vriend).
-Toch heb ik d'r ergens anders laten staan omdat ik daar een rijbak had. Verder niet super deluxe, maar dat hoeft van mij ook niet.
-3 jaar geleden m'n E gehaald
-2,5 jaar geleden een eigen trailer gekocht. (1 3/4)
-vorig jaar een groot paard gekocht en m'n pony laten dekken.
-afgelopen zomer een 2-paards trailer gekocht, en de ander ingeruild.

Ook ik studeer, woon samen dus heb ook lasten.
Heb de mogelijkheid om ''gratis'' thuis te stallen en toch betaal ik er voor.
Met hard werken naast m'n school en weinig uitgaan en weinig kleding etc kun je het echt wel voor elkaar krijgen!!!!!

Zolang de niemand exact de siuatie van TS weet, vind ik het nogal voorbarig er direct vanuit te gaan dat ze verwend is. wie weet wat ze er allemaal voor doet/ voor over heeft??

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:05

Sluit ik me bij aan ...

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:11

Toen ik begon te lezen dacht ik van:" die meid is op een leeftijd dat ze dat zelf uit kan maken", maar toen ik verder las, las ik dat jouw vader ermee moet gaan rijden en niet jijzelf. Ik begrijp je vader wel. Volgens mij is de vraag niet of jij wel of niet een trailer aan kan/mag schaffen, maar of hij er wel of niet mee wil rijden als jij dat nodig hebt. Je wilt nu eigenlijk iets aanschaffen wat afhankelijk is van een ander in het gebruik. Misschien verwacht hij wel dat je regelmatig een beroep op hem zal doen en daar zal hij misschien helemaal geen zin in hebben. :)

Silence schreef:
Maar het probleem is eigenlijk, dat mijn ouders het eerst allemaal wel wilde.
Zaten zelf plannen te maken en alles en als ik dan de trailer zou regelen, dan konden we samen leuke dingen gaan plannen.
En dan is het balen, dat als het dan zo ver is het ineens niet meer kan.

Meid, tuurlijk is dat niet leuk. Je had andere verwachtingen, maar mensen en meningen veranderen in de loop der tijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:33

Een klein vrachtwagentje kan je gewoon zelf besturen, is misschien wel de oplossing Knipoog!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:36

Ik ben een paar dagen weg geweest dus heb niet kunnen reageren, maar schrik nu wel van sommige reactie.

Vind het persoonlijk erg vervelend dat mensen maar de conclusie trekken dat ik verwend ben, terwijl ze mij helemaal niet kennen en totaal niet weten hoe mijn thuissituatie is. Maar wel uit dit topic kunnen afleiden dat ik verwend zou zijn.

Vooral van Jorie´s reactie schrik ik heel erg. Ik heb haar dan ook een pb gestuurd, dat als ze dingen wilt schrijven, ze dan wel moet zorgen dat ze de juiste info ter beschikking heeft. Nu staat er een bericht in dit topic waar helemaal niks van klopt.

Een hartslagmeter tijdens de kennismakingsklasse? Klopt...maar wel geleend van iemand die zelf had aangeboden om hem te gebruiken. En een gehele endurance--outfit.....dan weet Jorie meer dan mij.
Heb simpelweg met mijn dressuurzadel gereden, normale paardrijkleding en helemaal niks meer.
Ja, een halsterhoofdstel, maar puur en alleen omdat ik die al had.
Dus hoe Jorie er dan bij komt dat ik geheel in Endurance-outfit mijn kennismakingsklasse heb gereden.
En sowieso, als er iemand geen setjes koopt, dan ben ik het wel, dus ik vraag me ook wederom af waar Jorie deze info vandaan heeft.

Het klopt dat ik geregeld nieuwe spullen heb gekocht, maar dat heeft te maken met de verschrikkelijk moeilijke bouw van mijn paardje. Totaal niks met de kwestie wel of niet weten hoe je met geld omgaat. Lijkt me een te belangrijke zaak om er niet voor te zorgen dat je paard passende spullen heeft.

Nu zit ik me hier wel te verontschuldigen, maar ik vind het gewoon heel erg hoe mensen hier hun conclusie denken te kunnen trekken.
En nee, normaal zit ik niet op bokt zo laat, maar ik heb sommige berichtjes eerder deze avond met zo´n wrang gevoel zitten lezen, dat ik toch even uit bed ben gekomen omdat ik ook even mijn reactie kwijt wil.

Sommige kunnen het zien als verwend, maar ik heb voor dit bedrag kei en keihard moeten sparen.
Ik ben al 3 jaar bezig, omdat sparen gewoon niet super snel gaat. En waarom niet, omdat ik keihard werk om mijn paardje te kunnen onderhouden. Er zijn heus wel tijdens dat mijn ouders bijspringen, maar dat is heel zelden, omdat mijn paardje mijn verantwoording is en ik opdraai voor de kosten. Dit doe ik met alle liefde en plezier, maar dat houd in dat ik weinig tot geen andere dingen meer kan doen.
Ik ga inderdaad, zoals een bokker al noemde, niet uit en heb geen dure kleding................waarom niet, omdat alle geld naar mijn paardje gaat omdat ik weet dat ik het anders niet red en hem moet verkopen (en ja, omdat te voorkomen offer ik het graag op). En alle kleine beetjes die ik over hou gaan dan inderdaad op de spaarrekening.

En dan vind ik het heel erg dat mensen maar roepen zonder mij te kennen dat ik verwend ben....
Het enige wat ik probeer is om tot een oplossing te komen.
Natuurlijk kan ik net zo lang gaan zitten zeuren en dwingen bij pappie en mammie tot zij betalen.......en inderdaad, dan zou ik verwend zijn. Maar ik probeer er zelf uit te komen en dat is in mijn ogen geen verwennerij...
Laatst bijgewerkt door Silence op 28-12-08 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:47

Ik denk dat je Jorie niet al te serieus moet nemen, Silence, en je hoeft je ook niet te verdedigen. Ik kan je helaas niet helpen, mijn trailer is wel komen aanwaaien met paardenouders (sjit, daar heb je het al, ook ik ben verwend...). Is het geen oplossing om je e-rijbewijs te halen en zo en dan te huren? Tot je zelf een trailer kan betalen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:50

De trailer zelf betalen is het probleem niet, wel de combinatie van rijbewijs en trailer.
Dus ik ben inderdaad aan het kijken hoe of wat met rijbewijs en dan eventueel huren of leasen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:52

Meid, trek het je niet aan wat anderen hier neerschrijven ! Ach gut
Heb dit topic ook meegevolgd maar nog niet eerder gepost hier.
Vind de reacties van sommige bokkers ook walgelijk Misselijk Je moet je er zeker niet voor verantwoorden !

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:54

Dank je wel, vond het eigenlijk ook van de zotte dat ik er mijn bed voor uitgekomen ben (en nu dus weer klaarwakker), maar het zat me gewoon echt dwars.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:56

Sterkte ermee in ieder geval, ik hoop over een poos een blij bericht van je te lezen. En nogmaals, trek je niets aan van bokkers die zelf over hun nare jeugd moeten praten. En praatjes rondstrooien

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:57

Je hebt het geld voor een trailer. Probeer eens uit te kijken voor een lichte vracht jeep tweedehands daar betaal je ook niet veel voor en verkoop je je auto.
Heb geen idee hoeveel een E rijbewijs kost, maar zou er dan nog even voor doorsparen (of eventueel lenen bij je ouders en later terugbetalen ? )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 01:59

Bedankt voor jullie reactie´s, dat klinkt weer heel anders.
Ben er in ieder geval volop mee bezig dus het komt wel goed Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:01

Ja joh, het komt heus wel goed. Er zijn zoveel opties. En als jij je ervoor inzet dan krijg je het ook voor elkaar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 02:02

Daar heb ik gelukkig ook nooit aan getwijfeld, vroeg me alleen even af hoe of wat Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:04

Ik kan je geen kant en klare oplossing verzinnen, daarvoor heb ik er te weinig kennis van, maar ik vond dat je wel wat positieve woorden kon gebruiken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 02:04

Dank je wel Bloos

Edit: Kruip nu mijn bedje maar weer in Slapen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:18

Silence schreef:
De trailer zelf betalen is het probleem niet, wel de combinatie van rijbewijs en trailer.
Dus ik ben inderdaad aan het kijken hoe of wat met rijbewijs en dan eventueel huren of leasen.

Dat klinkt als een verstandig besluit Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 10:19

Knipoog Bedankt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:47

Ik zie het ook niet als echt verwend, maar het is wel mijn mening dat ik persoonlijk eerst dingen als stalling etc. zou overnemen.
Ik denk dat huren een verstandige optie is nu.
Overal die zadels etc. Ik heb die zoektocht wel gevolgd ja, wat een hopeloze zoektocht lijkt me dat. Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:54

Stalling enz. wordt ook door mij betaald.
Het was/is inderdaad een hopeloze zoektocht..

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:13

Passionata schreef:
Meid, trek het je niet aan wat anderen hier neerschrijven ! Ach gut

Daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn!!! Ik weet ineens weer waarom ik heel weinig post op Bokt. Hoe je het bedoeld komt toch niet over. En kom op jongens, het "maar een forum" hoor!!

Succes verder met de zoektocht naar de trailer!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:05

Jeetje, vind het erg vervelend dat je hier zo door geraakt bent! Ach gut
Zou mij ook kunnen gebeuren... Bloos
Mensen hebben o zo gauw hun mening klaar, bah!

Denk bij de volgende overtrokken reaktie gewoon: Beter verwend dan verwaarloosd! Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:11

Das waar Knipoog

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:22

Ik heb toen ik net 18 was ook zelf een trailer gekocht (een goede tweedehands, goede staat van onderhoud, verder geen luxe erin/-aan). Was toen dacht ik 1400 euro kwijt. In de loop der jaren wel goed onderhoud aan gedaan. Ik heb destijds met mijn ouders afgesproken dat zij zouden rijden, dat geluk had ik dus wel. Maar heb wel zo snel mogelijk zelf mijn E gehaald, omdat ik gewoon zelf ook veilig met de trailer wilde rijden. Ben nu dus eigenlijk alleen nog maar afhankelijk van de auto, maar zodra mijn vriend en ik aan een adere auto toe zijn, zal dit ook een zwaardere auto worden.
Ook al willen je ouders nu wel voor je rijden, ik zou toch zelf op den duur het E gaan halen, heb je in mijn ogen wel veel aan.