Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:54

Die dingen vind ik echt uhh minder prettig voor de ogen Huilen van het lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:03

OoappeloO schreef:
Die dingen vind ik echt uhh minder prettig voor de ogen Huilen van het lachen

ze zijn wel lekker warm, maar zoo besmettelijk Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:41

OoappeloO schreef:
@ Nimue: tsja dat is het ookwel, het is veel geld. Ik was €360,- kwijt, maar ik verdien er nu naar en ga hier nog heel lang van genieten!

Dat is waar, hopelijk doe je er lang mee en je hebt ook wel echt wat. Maar toch... ik krijg het gewoon niet over mijn hart om zoveel te betalen voor laarzen, terwijl ik het op zich wel zou kunnen missen als ik straks bijv mijn eindejaarsuitkering heb.

Ben voorlopig wel blij met mijn Human Nature laarzen, als die echt goed bevallen kan ik later altijd nog kijken voor de 'echte'. Weet iemand trouwens hoe je de ANWB-laarzen het beste kunt onderhouden? Ik heb er niet zo'n kaartje bij omdat ik ze heb overgenomen en ik kan het wel in de winkel gaan vragen, maar er is hier vast ook wel iemand die het weet. Lachen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:59

Ik heb de magellan mulloy.
zijn ongeveer van dezelfde prijsklasse.
Zitten ook erg lekker en zijn ook lekker warm.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:25

Nimue: nee weet ik ook niet, zal nog eens in de doos kijken of er iets over onderhoud bij zit .... Als ik wat weet, dan zet ik het hier ff neer.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:26

Ik heb een spray erbij gehad toen ik ze enkele weken geleden kocht(anwb).Het is dacht ik onderhoud en water dicht houden.Voor de rest spoel ik ze onder koud water af en peost af en toe de schoen want anders is het snel kaal.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:47

Dank jullie wel, Simodi en Jessie!

Die spray, kun je die ook gebruiken op het leren gedeelte? Ik heb dat soort spray ook voor mijn bergschoenen, maar ik wist niet of ik die ook gewoon op de schoen zelf kon gebruiken.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:04

Water-afstotende sray of hoe het ook wordt genoemd kan je op alles gebruiken. Alleen bij suede oppassen dat je niet te nat / veel op 1 plek spuit, dan kan je vlekken krijgen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:14

Ik dacht altijd dat leer er dicht van ging zitten, daarom durfde ik het daar niet op te gebruiken.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:38

Uhh, ik heb tot nu toe altijd al mn leren schoenen er ook gewoon mee ingespoten.. Nooit iets gedacht in de richting van dichtzitten Clown

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:06

Op dubarry's hoef en kun je beter geen waterdichtmakende spray spuiten. Met gore-tex moet je uitkijken want dat kan inderdaad gaan dichtzitten. Ik heb een sprak voor rustiek en vet leer. Waar de ANWB laarzen van zijn gemaakt weet ik niet, maar als dat ook gore-tex is moet je oppassen met vette cremes, en dat geld ook voor rustiek, nubuck-achtig leer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:37

Antheman schreef:
Afbeelding

Ik heb vorig jaar dit model laars gekocht in het bruin, ze stonden bij een outletverkoop van een sportzaak Clown
Slecht 80 euro heb ik ervoor betaald Bloos
Ze zijn wel 2 maten te groot maar dat heb ik opgelost met een bont voetje en mijn steunzolen Haha!
Vanaf de herfst tot het warm wordt woon ik in die dingen Haha!
Heb ze nog nooit gepoetst Bloos maar zijn echt waterdicht Tong uitsteken

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:36

Fleurtje100 schreef:
Op dubarry's hoef en kun je beter geen waterdichtmakende spray spuiten. Met gore-tex moet je uitkijken want dat kan inderdaad gaan dichtzitten. Ik heb een sprak voor rustiek en vet leer. Waar de ANWB laarzen van zijn gemaakt weet ik niet, maar als dat ook gore-tex is moet je oppassen met vette cremes, en dat geld ook voor rustiek, nubuck-achtig leer.

Ik heb zelf speciale spray voor mijn bergschoenen (ook gore-tex en leer), die komt geloof ik ook van de ANWB, zal voor de zekerheid anders daar wel eens vragen of ik die erop kan gebruiken.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:49

Mijn ANWBers Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze ook gewoon ingespoten met zo'n spuitbus, werkt prima..

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:52

Even een stipje, weet iemand namelijk het nep merk wat ook tegen water etc kan Bloos ?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:55

@Raggel, die zijn vet Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:56

wij hebben 3 paar waarvan 2 paar 2e hans...

Ze zitten heerlijk, maar laatst trok ik ze uit... En toen trok ik de hele voering mee Clown ...
Toch wat minder...

Snap ook nog niet echt hoe het kan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:56

Je moet met het gore-tex membraam oppassen dat het niet dicht gaat zitten. Het kan vooral dicht gaan zitten door het gebruik van vette cremes/olie. Bovendien zijn Dubarry's al supergoed waterdicht dus een spray die waterdicht (meestal is dat ook slechts waterafstotend) maakt heeft geen nut, omdat ze meestal ook geen verzorgende werking hebben. Met vette leer tussen het ' gewone leer' door moet je ook uitkijken met vette producten omdat je dan lelijke glansplekken kunt krijgen. Ik zou gewoon of de bijpassende producten kopen, of (als het nodig is) een niet vette schoensmeer op het gewone leer, en het vette leer insprayen met een spray voor vet/rustiek leer (bv. rustical spray), daar mag ook het gewone leer mee.
Verder is er een verschil in waterafstotende/vuilafstotende sprays, sommige mogen juist niet op suede, maar dat staat er dan meestal ook wel op.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:58

Oh er zit trouwens een klein labeltje aan, waterproof staat erop.. Dus we gaan er maar vanuit dat dat inderdaad zo is.. Heb eigenlijk niet zo'n zin om het gaan te testen Nagelbijten / Gniffelen Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:08

Het lijkt mij wel dat deze waterproof zijn, zelf mijn nog neppere en dus goedkopere exemparen zijn waterproof

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:12

Ja hoor Raggel, de ANWB-laarzen zijn gewoon waterproof.

Fleurtje, mijn gore-tex schoenen waren na een half jaar intensief gebruik echt niet meer waterdicht en die moest ik echt bijspuiten, dus ik vermoed dat mijn anwb-laarzen dat op een gegeven moment ook niet meer zullen zijn. Vandaar dat ik ze een handje wil helpen.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:42

Hoe duur zijn die van ANWB en ook ergens op internet te vinden Bloos ?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:43

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:21

Zekers Tong uitsteken