Rijden met bril...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:22

Je kan je ogen laten laseren......maar dat is wel heeeeel duur!
Maar dan ben je er ook voorgoed vanaf :D

boeli

Re: Rijden met bril...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:00

jaaaa idd.. dat wil ik ook wel.. maar ja .. helaas .. veeeeeelsss te duur.. en geen geld voor.. geef ik dat geld liever uit aan mn pony voor als hij het nodig heeft :P

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:02

Ik heb beide.

Maar rijden jullie fijn met lenzen dan? Want ik heb er nog niet mee gereden maar het lijkt me best pijnlijk als er zand in komt ofzo.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:03

door een oogontsteking mag ik tot April geen lenzen, en met dit koude weer he.. vind ik het écht verschrikkelijk met bril.
Mijn moeder zegt steeds stel je niet aan blabla (heeft zelf ook een bril). Maar, met regen, de bril beslaat steeds, bril staat in m'n neus, zonder bril zie ik écht niks haha, m'n bril zakt met rijden steeds héél erg af..

Haha, ik kan niet wachten tot het April is!

Ik knijp m'n ogen altijd dicht met opwaaiend zand.. maar heb er nooit écht last van eigenlijk..

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:05

hmm.. ja dat is ook per persoon weer verschillend he .. maar goed.. als ik last heb van afglijdende bril dan zet ik hem af :P ..

hoeveel sterkte glazen heb jij dan NonaWen?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:34

Ogen laseren is een optie, alleen als ze na het laseren dan weer achteruit gaan dan moet je alsnog bril of lenzen! Dus dan vind ik het zonde van mijn geld (nu kan ik ook niet laseren want mijn netvlies is er te dun voor)

Nog 3 maandjes voor mij en dan mag ik weer lenzen in.....gelukkig net voor de zomer, kan ik weer een zonnebril op!! :D

TwinkleJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:42

Fjordjes,zet je bril gewoon af :)

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:43

Ik rij altijd met bril
Nooit last van gehad.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:31

Ik rijd altijd met bril en heb nergens last van, niet van beslaan en niet van afzakken oid.. :)

Heb nu ook lenzen maar krijgt ze niet in.. :+ Bovendien lijkt dat pas lastig, als er zand tussenkomt ofzo.. ;)

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:55

Er schijnt iets te bestaan dat Anti-Fog heet en zou helpen tegen het beslaan van brillen, maar mijn oma smeerde haar bril altijd in met een dun laagje afwasmiddel of shampoo en dat hielp ook (zolang het niet regende hihihi)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:37

Ik doe mijn bril altijd af met rijden. Bij mij overleefd hij het anders niet, breken en pootjes af of staat hij weer scheef op mijn kop.
Vind het zelf niet prettig!

Meerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:40

Bril afdoen is helaas niet voor iedereen haalbaar. Ik heb een oog op -9 en het andere oog komt aardig in de richting. Bril goed afgesteld hebben helpt echt behoorlijk (hiervoor een stuitergeval gehad, om gek van te worden). Zand en beslaan is jammer genoeg minder aan te doen. Ik zeg lang leve de lenzen. Voor wie nog twijfelt of je daar last van hebt: meestal niet, of tenminste met zachte lenzen. Harde lenzen schijnen wel snel te irriteren.

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:43

ik ehb dus.. ook heel lang met bril gereden.. ik heb nu lenzen.. maar ebt.. nog nooit last van een beslagen bril gehad lijkt me wel heel lastig.. mischien met mond open rijden?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:30

Ik kan ook echt niet met bril rijden :=
Ten eerste niet omdat hij afzakt dan. Hij zit niet echt om mijn oren geklemd.

En laatst toen ik een dressuurproefje ging rijden moest ikhem wel op (ikkon mijn lenzen niet in, en anders kon ik de bordjes niet lezen). Toen had ik eerst losgereden zonder bril, en voor de proef ging mijn bril op. Nou, hij was dus continue beslagen, ook geen succes dus!

Dus ik rijd of met lenzen, of als een blinde :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:00

ik rijd altijd zonder bril want hij zakt af en toen had ik een proefje op de manege en was ik vergeten mijn bril af te doen, dus toen wij in galop gingen toen zakte mijn bril af en hij lag bijna op de grond alleen ik had mijn neus heel raar omhoog toen we in galop zaten, in stap had ik hem weer goed gezet, ik vind het geen succes om met bril te rijden maar dat is mijn mening.

OnlyEyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:05

Ik train al heel mijn leven met bril. Ik heb er nooit problemen mee. Alleen op wedstrijden rij ik met lenzen omdat ik dat mooier vind.

JessieRenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:37

Ik rij in de zomer vaak met me zonnebril..
anders zie ik niks

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:35

Def schreef:
Gelukkig heb ik lenzen, ik word helemaal gek van rijden met een bril.
Je hebt geloof ik speciale sportbrillen?

;)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:56

Ik heb ook een hele tijd met bril gereden en ik had ook nergens last van?

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:14

das vervelend dat je brillen glazen beslaan, en als je bril afzet dan?

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:06

Ik rijd ook met bril en het is inderdaad echt vervelend!

Vooral als je valt dan gaat mijn bril kapot. en kan dan niet worden gemaakt omdat het zon kwetsbare montuur is :(

vooral in de zomer als je aan het rijden bent beslaat me bril altijd. Bril afzetten is voor mij ook geen optie. dan kan ik minder goed dingen inschatten (met buitenritten).

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:10

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee behalve in de winter dat ze soms beslaan tijdens het rijden..

Ik maak ze eigenlijk altijd schoon met speciale brillendoekjes sindsdien beslaan ze eigenlijk niet mer (heb ook een speciaal laagje op mn glazen zitten)

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:39

Ik rij nu al een tijdje met bril en ik heb er géén problemen mee gehad , tenminste als u bril de juiste afmetingen heeft want mijn ging telkens naar voor

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:57

Ik heb met bril nog nooit last gehad van het beslaan van de glazen.
Misschien komt het omdat je op een of andere manier lucht naar boven blaast.
Hierdoor gaan je brillenglazen beslaan.

Oplossing?
Ik heb geen idee.. misschien beter naar voren kijken tijdens het rijden in plaats van naar beneden en je pony/paard te kijken,

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:58

Ik rij ook met bril, hij beslaat ook wel eens als ik me ingespannen heb. Maar dat is weer na een minuutje weg :)