Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:(volgens mij zijn dat maar 1 of 2 pagina's van eht hele topic Haha!:D)
shettiegek schreef:suleilitha schreef:WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!
ik weet niet hoor, maar dit gaat er toch niet om wat je doet als je paard je aanvalt, maar wat je moet doen om het hem af te leren...
IlseEnMonti schreef:Citaat:(volgens mij zijn dat maar 1 of 2 pagina's van eht hele topic Haha!:D)
Hahahaha, nou inderdaad! He, hartstikke goed dat je het heb kunnen kunnen vermideren. Onthoud wel, het kan nog even duren voordat ze echt doorheeft dat jij de baas bent. Ik had nog wel een vraagje aan je: toen ze zich van jullie afkeerde en ging grazen, ben je toen naar haar toegelopen om haar te pakken? Of kwam ze zelf naar je toe? De volgende stap in de rangorde is namelijk dat zij jou contact met jou zoekt en jij niet de hare.
Verder wil ik je ook adviseren om de hulpmiddelen te mideren. Ik kan goed begrijpen dat je de eerste keer ervoor gekozen hebt om een zweep te gebruiken, je eigen veiligheid gaat boven alles. Maar vergeet niet dat als het ooit op een krachtmeting aankomt, jij het nooit zal winnen van je paard. Met hoe minder hulpmiddelen jij toe kan, hoe beter het is. De correctie moet in maat liggen met de overtreding.
Voor de rest: ga gewoon lekker door. Focus je niet teveel op het weideprobleem, maar meer op de punten die ze goed doet.
Succes!
IlseEnMonti schreef:Citaat:(volgens mij zijn dat maar 1 of 2 pagina's van eht hele topic Haha!:D)
Hahahaha, nou inderdaad! He, hartstikke goed dat je het heb kunnen kunnen vermideren. Onthoud wel, het kan nog even duren voordat ze echt doorheeft dat jij de baas bent. Ik had nog wel een vraagje aan je: toen ze zich van jullie afkeerde en ging grazen, ben je toen naar haar toegelopen om haar te pakken? Of kwam ze zelf naar je toe? De volgende stap in de rangorde is namelijk dat zij jou contact met jou zoekt en jij niet de hare.
Verder wil ik je ook adviseren om de hulpmiddelen te mideren. Ik kan goed begrijpen dat je de eerste keer ervoor gekozen hebt om een zweep te gebruiken, je eigen veiligheid gaat boven alles. Maar vergeet niet dat als het ooit op een krachtmeting aankomt, jij het nooit zal winnen van je paard. Met hoe minder hulpmiddelen jij toe kan, hoe beter het is. De correctie moet in maat liggen met de overtreding.
Voor de rest: ga gewoon lekker door. Focus je niet teveel op het weideprobleem, maar meer op de punten die ze goed doet.
Succes!
Geweldig. Een goed begin! BitchyWitchy schreef:Ach, voor het ene probleem roep je the Nanny en voor het andere the Penny
,
, was helemaal in shock (voor 3 tellen dan),
KiWiKo schreef:vraagje.............. hoe zou jij TS reageren als jij richting de damesmode afdeling loopt van de V en D, plotseling komt er iemand op je afstormen die jou wel even op je gezicht wil slaan........
wat doe je dan?
daijano schreef:je veiligheid is belangrijk daar geef ik je gelijk in, maar vraag me dan af hoe het zover komt dat je paard je van achteren aanvalt...
Volgens mij is er in jou situatie als ik het goed begrijp nood geweest!!! omdat je dus een hek moest sluiten voordat de boel de weg op kan...!
Maar je paard ziet op dat moment niet jouw rede van aktie, hij ziet je waarschijnlijk gewoon als bedrieging van de kudde.
Begrijp dat het een nare situatei is dan, en je zelf even niet weet hoe of wat!
Mij ging het erom dat mensen dit niet als gewoonte gaan zien, niet luisteren=klappen!
Dat bedoelde ik, en even over dat het mij niet overkomt,..
Mijn ruin van 17 heb ik nu 13 jaar Grote dominante Buffel is het!(Heeft in het verleden ook wat mensen het ziekenhuis in gestuurd) De littekens van de mishandeling als veulen zitten nog over zijn lijf!
Heeft me veel tijd gekost om een eerlijke respectvolle band op te bouwen, ik heb al wat gelopen in de wei hoor, op stal idem dito..! agressie was er genoeg, heb met mijn handen in het haar gezeten, maar we hebben het overleeft.
Nu gaan we voor mekaar door het vuur! Uit de wei halen is nu geen probleem meer, niks is meer een probleem!duurt even maar dan heb je ook wat!
watdanhe schreef:KiWiKo schreef:vraagje.............. hoe zou jij TS reageren als jij richting de damesmode afdeling loopt van de V en D, plotseling komt er iemand op je afstormen die jou wel even op je gezicht wil slaan........
wat doe je dan?
Jaa.. maar jij valt de V&D toch niet aan op een manier waarop het ernstig letsel kan overhouden..? En jij bedreigt de V&D toch niet?