Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:09

Nou mijn hoepel met hobbels weegt ook maar 700 gram ofzo haha :D. Tyleenslang is best zwaar voor wat het is, er zijn andere hoepelmakers die het ook gebruiken, vandaar :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:38

Maar weer even naar een andere bouwmarkt gefietst om te kijken of ze daar een koppeling hadden maar niks te vinden, toen dacht ik aan van die gele pvc buizen: misschien passen die er in. Daar even gepast met het tyleenbuis wat daar lag maar het paste er niet in, wel omheen:
Afbeelding
Dus (tijdelijke) oplossing, ducktape eromheen en gaan met die banaan.

Moeilijkheidsgraad gaat wel omhoog, moet wat meer bewegen, die andere doet toch veel van het werk zelf.

Nu nog opzoek naar leuk tape!

lillytjuh

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:52

Goed bezig zeg!!!!

Mocht iemand nog een massage-hoepel willen dan kun je me een pb sturen! Ik gebruik eigenlijk alleen de gewone!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:44

haha goed bezig Air! Lukt het ermee?

Ik heb er maar 1 en dat is zo een massage hoepel. Doet rete zeer de eerste week, maar daarna geen last meer van gehad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:04

Stuk moeilijker haha! Weet niet of ik gewoon door moet oefenen of dat ik hem toch ergens mee zwaarder moet maken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:33

Eventueel zand er in?
Ik ben begonnen met een gewone weight-hoop en heb daarna de massage er bij gekocht! Maar vind mn eerste toch de fijnste haha

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:06

Ja mijne heet geloof ik weight hoop maar heeft wel bobbels en dat doet zeer :P

haha ik zeg niks air hahaha. Of je moet gewoon heel hard oefenen, maar zelfs toen ik echt goed werd met de volwassen hoop kreeg ik een lichte kinderhoop niet in de rondte.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:10

Heb ik dus net geprobeerd, halve woonkamer onder het zand haha. Maar daar is het dus net de flexibel voor want dan blijft ie niet rond. :')

Nouja deze is gelukkig wel zwaarder en groter dan een kinderhoepel haha :D

Vraag me af of hij steviger wordt van tapen. Want als hij zakt kan ik hem bijna niet omhoog wippen, wat bij die ander dan heel makkelijk gaat. Ging daar net mee maar oja.. dat doet pijn. Dan liever 1 die af en toe valt dan ''pijn'' O:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:47

Het gaat al beter *\o/*

Ik moet alleen echt griptape gaan kopen want hij is nu glad dus zakt sneller naar beneden.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:22

Ik gooi weer even leven in het topic.

Hoe gaat het nu met hoepen, bij iedereen?
Er zouden hoelahoeps zijn waar je een strakke buik van krijgt, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik wil er misschien ook een aanschaffen want ik denk dat ik ook wel een beetje scheef ben haha :')
Verder lijkt het me een stuk leuker dan sit-ups -O-

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:31

Ik heb laatst weer een poging gedaan, maar die dingen zijn zó groot dat ik nergens fatsoenlijk kan hoopen zonder ergens tegenaan te komen haha. Hierdoor kan het dus niet voor tv ofzo en dan is het dus wat 'saai' en doe ik het niet zo snel, al was dat wel de planning ivm zomerweer haha mja.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:14

Ik mag voorlopig niet hoopen ivm zwangerschap helaas maar ik mis het wel! Vind het echt leuk om te doen! Maar na de jaarswisseling hoop ik weer genoeg hersteld te zijn om aan de slag te mogen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:18

Ik doe het nog steeds wekelijks! Bevalt nog steeds goed en mijn buikje is er zeker niet dikker op geworden hoor! :D

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:57

Wat een leuk topic zeg. Ik heb ook een keer een hoelahoep gekregen van mijn vriend. Maar ik doe het eigenlijk nooit meer. Echter, volgende week ga ik kijken op een manege in de buurt en misschien ga ik dan weer paardrijlessen nemen (om de twee weken, dus nog niet super vaak). En dat is misschien wel een goede reden om mijn hoelahoep weer eens op te zoeken. Ik ga hem dit weekend eens pakken en kijken of ik het nog kan. Ik weet in ieder geval wel dat ik liever rechtsom hoelahoep, dan linksom, dus ik ben vast ook scheef, haha! Leuk, ik sluit me in ieder geval aan bij dit topic :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:07

Ik kom ook even mijn hoop-enthousiasme delen!
Tegenwoordig hoop ik bijna elke week een half uur, en mijn buikspieren hebben het geweten hoor! ;)
Ik had zo'n simpele kinderhoop, maar heb nu net een massagehoop gekregen, dus ik ben benieuwd!

Oja, ik hoop altijd om en om vijf minuten de ene kant op en dan weer vijf minuten de andere kant op, vaak met een minuutje voor squats ofzo er tussen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:08

Oef van die massage hoop krijg ik enorme blauwe plekken!!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:53

Dat is normaal lilly, rustig opbouwen en dan trekt dat helemaal weg en kun je hoopen zonder pijn. :)

Happypaardje ik doe de squads gewoon tijdens het hoopen :D Probeer maar eens, kan best en maakt het hoppen weer leuker vind ik :D

Ninthe, ik ben ook scheef maar kan perfect 2 kanten op hoopen. Het versoepeld maar je word er echt niet 100% recht van, daar zijn meer oefeningen voor nodig helaas.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:48

Helaas bleef het bij mij! Heb gewoon enorm snel blauwe plekken! Na de bevalling pak ik het weer op maar dan wel met de beschermband om!

Ninthe23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:26

leonie87 schreef:
Ninthe, ik ben ook scheef maar kan perfect 2 kanten op hoopen. Het versoepeld maar je word er echt niet 100% recht van, daar zijn meer oefeningen voor nodig helaas.
Hè, wat jammer! Haha, wel stoer dat jij twee kanten op kunt hoopen, daar ben ik jaloers op! Maar ik blijf oefenen, ik had trouwens wel van de week echt even last van spierpijn, duurde ook even voordat ik erachter kwam dat dat natuurlijk kwam door het hoelahoopen :P. Ik vind het wel leuk, mijn goede kant kan ik nu ook al wat beter de hoelahoep hoog houden, maar mijn slechte kant is nog steeds best slecht, maar toch, het voelt goed om te doen, dus ik ga er lekker mee door!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:51

Oe ja het kan natuurlijk lilly, Bij mij hielp een dik vest in het begin.

Dat komt wel ninthe! Gewoon oefenen, ik kon het in het begin ook niet hoor :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:13

Tegen de tijd dat ik weer mag hoepelen is het gelukkig best koud buiten! Tot die tijd mag mn buik groeien tot formaatje hoepel hahaha

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:30

leonie87 schreef:
Happypaardje ik doe de squads gewoon tijdens het hoopen :D Probeer maar eens, kan best en maakt het hoppen weer leuker vind ik :D
]

Dat klinkt nog best lastig! Maar ik ga het morgen proberen! :D

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:53

Na dit topic ben ik ook beginnen met de hoelahoop, en mijn buurmeisje (van 10) doet heel graag met me mee :) In het begin ben je wel stijf he ... :)

Charliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:20

Nog nooit gehoord van hoelahoepen voor het paardrijden! Maar kan me wel voorstellen dat het goed voor je is. :)

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:30

Grappig om te lezen dat het met allemaal punten te maken heeft die wij nodig hebben binnen het paardrijden. Ik deed eigenlijk hoelahoepen voor mezelf. Ik heb zo een verzwaarde hoepel met van die hobbels erop, was de eerst paar weken echt tanden op elkaar houden. Heb zeker 2 weken hele blauwe heupen gehad :') Doe het nu nog af en toe maar nu is dit heb gelezen toch maar vaker oppakken :)