Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:54

Martine_R schreef:
Turbie schreef:

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waarom! :o

Waarom? Is dat niet logisch dan, aangezien het laklaarzen zijn? :+
Ze worden snel lelijk. En als de verkoopster dat al zegt.. nou.. dan hoef ik die laarzen niet te hebben.. :P

Ik had ze gister aan, zagen vreselijk uit (dus ik dacht, laat maar, ik koop anderen), ging ik er met mijn hand overheen bleek het enkel stof te zijn, zagen super uit na een half jaar gebruiken voor rijden en lopen, niet voor wedstrijden :)

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:58

Ik heb de mondoni bath aangeschaft ongeveer een jaar geleden.
En ik ben er echt zeeeer op afgeknapt.
De Rits is nu al voor de 2e Keer kapot.
Het M tekentje is eraf gevallen, divoza wou dit niet repareren!!
En mijn linkerlaars is veeeeel lichter geworden dan de rechter laars.
En dit terwijl ik het zeer goed heb onderhouden.
Natuurlijk is deze laars ook niet heel duur maar toch... Beetje jammer dat alles zo kwalitatief slecht is/wordt. Wel een pluspuntje ze zijn zeer soepel en rijden wel fijn!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:04

Horse_xx schreef:
Martine_R schreef:
Ik heb vandaag mijn Mondoni Fields voor de 1x keer aan gehad. Viel me een beetje tegen eigenlijk.. :o
Ze zijn echt te hoog bij mijn knie. Zelfs met de blokjes die ikerin heb. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze echt gaan zakken? Want zo kan ik er niet eens normaal op lopen.. :=

Mijne waren ook veel te hoog, echt veel te hoog haha. Maar ze zijn nu goed en zien er niet lelijk uitgezakt uit.

Mijne zitten me ook best hoog. Niet zo dat ik er niet mee kan lopen, maar wel goed in de knieholte zeg maar :Y) Ik heb ze ook alleen aan met wedstrijden dus t zal nog wel even duren voor die van mij ingezakt zijn..

Capriootje

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:10

Ik heb vandaag de Bath's in cognac overgekocht van mijn moeder :D
Zijn héle fijne, zachte laarzen en zien er na een jaar normaal gebruiken nog netjes uit :j

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:37

Ik heb net mijn mondoni fields binnengekregen. Gelukkig passen ze prima. Hebben jullie ze voor de eerste keer gebruiken nog ergens mee behandeld?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:22

Mijn fields zijn te hoog :'(
Gelijk retour, ruilen tegen de Glamour in kindermaat, hopen dat deze wel goed zitten :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:03

Ik heb vandaag m'n Baths binnen gekregen. Er zitten wat + en - punten aan de laars, zo op het eerste gezicht.

+punten:
Pasvorm
Soepelheid leer
Kleur
Design

- punten:
Kwetsbaar (zowel veter, rits als leer)
Afwerkingsniveau

Ze zijn voor deze prijs (ik heb ze voor 135 incl verzenden) natuurlijk niet te vergelijken met De Niro's of Lipica's. Het zijn geen verkeerde laarzen. Vind ze wel erg mooi, passen perfect, zitten heerlijk. Ben benieuwd hoelang ze meegaan. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:07

Ik ga vandaag mijn Plains een opknapbeurt geven. Ik heb ze een jaar of 2-3 geleden gekocht, toen was ik niet erg te spreken over de kwaliteit. Het gedeelte rond de enkel wat normaalgesproken ietwat inzakt werd erg dun en broos. Langs de rits ontstond een 'scheur'. Beetje te vergelijken (vreemde vergelijking eigenlijk) met striae op een huid. Hij was niet helemaal door, maar je kon het overduidelijk zien. Toen hebben ze een hele poos in de kast gestaan en nu wil ik er eigenlijk weer mee gaan rijden. Ik zal vanavond hier wat voor- en nafoto's plaatsen :j

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:03

_Nelleke_ schreef:
Ik heb vandaag m'n Baths binnen gekregen. Er zitten wat + en - punten aan de laars, zo op het eerste gezicht.

+punten:
Pasvorm
Soepelheid leer
Kleur
Design

- punten:
Kwetsbaar (zowel veter, rits als leer)
Afwerkingsniveau

Ze zijn voor deze prijs (ik heb ze voor 135 incl verzenden) natuurlijk niet te vergelijken met De Niro's of Lipica's. Het zijn geen verkeerde laarzen. Vind ze wel erg mooi, passen perfect, zitten heerlijk. Ben benieuwd hoelang ze meegaan. :)

Heb je toevallig een foto? :D

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:23

Tuhan schreef:
Ik heb net mijn mondoni fields binnengekregen. Gelukkig passen ze prima. Hebben jullie ze voor de eerste keer gebruiken nog ergens mee behandeld?

Ik heb er gelijk mondoni laarzenwas bij gekocht, voordat ik er de eerste keer mee ging rijden, ingevet, en na elke keer dat ik er mee rijd vet ik ze weer in.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:59

Hoi! ik kom even binnenvallen :P
Ik ben van plan de blyth te kopen, moet ik dan een kindermaat nemen, of volwassen?
ik heb maat 39, maar wel lange benen.. ik houd ook liever van hoge laarzen, dan laarzen die zo kort vallen..
edit: kindermaat gaat tot 38 :')

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:29

Heb van m'n vriend de fields gekregen in 37s nou is de voet toch een beetje te groot. Zou het zin hebben om de 36 te passen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:31

Turbie schreef:
Heb je toevallig een foto? :D

Nee, nog niet. Als ik eraan denk maak ik op stal een foto. :)

haffie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:42

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:13

Ik heb ze, ben er superblij mee!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:14

Mijn Twist chaps zijn helaas na 1x gebruik kapot gegaan, doordat mijn jodhpurs te groot waren :+

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:05

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:12

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:37

ik wil nog steed heel graag de mondoni byth maar helaas gaat het niet passen denk ik.....
ik heb voetmaat 40 kuit 35 maar m`n benen zijn gewoon niet lang genoeg! schacht van 43! dat past bij geen enkele van de divoza laarzen? zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?

ik hoop dat er ooit laarzen in de maat komen! voor zo`n prijsje is dat goed te doen en ik wil nog steeds graag lakkers! ik heb nu op maat laten maken bij lipica dat bevalt me ook heel goed. maar voor zo`n prijsje al bij divoza wil ik er nog wel een paar lakkers bij hebben! en lakkers chaps zijn ook geen optie want die zijn nergens te vinden?!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:41

Lak chaps kun je eventueel bij Lipica op maat laten maken geloof ik maar pin me er niet op vast. Heb verder geen ervaringen met Lipica.

Derby kan misschien ook lak chaps voor je maken.

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:50

ik was eerst super tevreden met mn mondoni kendal laarzen.
maar nu ik ze een paar maandjes heb. ligt de zool er bij allebei de laarzen uit. en het hele leer is lelijk geworden. en ik doe er nou niet echt iets geks mee, ik rijd er alleen wel elke dag mee. maar opzich moeten ze dat nog wel aankunnen vind ik. dusja goede kwaliteit vind ik het niet echt..

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:28

Afgelopen donderdag de zwarte field 39s (39/48/36) gepast en meegenomen! :D

Ze waren bovenaan iets te wijd, maar je zag er bijna niks van, wat mij ontzettend meeviel aangezien ik een dunne broek en dunne sokken aanhad en ik met mijn maten altijd buiten de standaardmaat val (39/45/34,5)..
Verder waren ze misschien net een cm te hoog, dus ik vraag me af of ik mezelf verkeerd gemeten heb haha

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:55

Valt de kuitmaat dan klein uit?

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:21

Heb ook de fields zitten qua lengte en kuit goed alleen voetmaat iets te groot dus morgen even 36 passen

@dressuur518 ik ben zelf 1.65 en de schacht zit wel net in m'n knieholte en die zijn ook 43 cm

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:16

wumdydumpy schreef:
Heb ook de fields zitten qua lengte en kuit goed alleen voetmaat iets te groot dus morgen even 36 passen

@dressuur518 ik ben zelf 1.65 en de schacht zit wel net in m'n knieholte en die zijn ook 43 cm

ja dat zal dan net een maatje 36 zijn en die hebben minder hoge schacht! maar ik heb helaas maat 40 en dat is de schacht hoogte ook ineens enorm!