paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:07

Ik zag de jas op AmazoneXL staan, dus ze zijn er inderdaad in grote maten :)
Bij de heupen breed is wel fijn, ik beweeg mij graag in een jas zonder dat die omhoog kruipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:12

Kent iemand een mooie rijjas waar je niet zo vol in lijkt, maar die wel voor een schappelijke prijs is?
Ik ben het onderhand zo beu om alleen maar met een oude jas naar de paarden te gaan dat ik nu wel eens een echt paardrijjas zou willen die ook lekker zit!!

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:25

@ Klasien, hmm ja dat zou ik zo niet weten. heb van haar nooit echt gehoord dat ie omhoog ging maar zij heeft maatje 38/40 dus dat zal wel weer verschillen. zal haar wel eens vragen.. Volgens mij verkopen ze die jassen ook bij huppa.nl das dicht bij in de buurt, zal wel een voor je kijken en als het kan even passen en even kijken of dat wat op zn plek blijft zitten. :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:24

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:09

De Human Nature jassen van de ANWB zijn inderdaad heel fijn! Ik heb er een zomerjas van en de pasvorm is echt super! Bovendien wind en waterdicht :) .

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:18

@ klasien, heb mn dinnetje even gevraagd en zij vond m super! Die van haar heeft ze 2 winters gedragen en is nogsteeds heel mooi en ze vind t ook heel handig omdat je in elke weersomstandigheid kan wisselen en m eigenlijk altijd wel aankan of het nou herfst, winter of frisse lente is. Bij haar kroop ie ook niet omhoog en bleef ie altijd prima zitten zoals ie hoorde! :D

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:38

nou hier nog iemand met een maatje meer hoor !!
fijn te weten dat ik niet alleen ben hihi
ik heb van rijbroek maat 46
bovenmaat 42
en rijlaarzen met kuitmaat 46
ik heb ze aan laten meten van petrie, maar ik wil ze toch gaan verkopen ( half jaar oud ) omdat ik ze net wat te hoog vind. wil graag de fuller fillies proberen.
maar verder heb ik geen problemen met rijden hoor ...alleen met opstijgen whaha maar ja paard is ook 1.85 meter...hihi en ik ben 1.59 dus dat mag wel he hahahaha

gr Peggy

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:41

Verkoop je ze alleen omdat ze te hoog zijn? dat het niet lekker zit? want bij de meeste ruitershops kun je ook van die losse hakjes kopen en dan is je hak 1 cm verhoogd voel je niks van en prikt het niet meer in je knieholte. Heb ze bij huppa wel eens gekocht.. :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:16

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over geschikte ruiterkleding voor mensen met een maatje meer. Het topic binnenwandelen en meteen opmerkingen maken over gewicht etc is natuurlijk niet de bedoeling. De mensen in dit topic zijn zich wel bewust van hun gewicht.Ik heb daarom de kwetsende berichten verwijderd.Graag nu weer ontopic verder reageren over ruiterkleding.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:29

Vandaag was mijn bak ontdooit, joepie! Ik kon dus mijn nieuwe rijbroek uittesten :)
De Fuller Fillies Checkmate Ruitjesrijbroek zit heerlijk! Ik heb eigenlijk een hekel aan kunstlederen zitvlakken, omdat die zo vast in het zadel zitten. Alleen met een buitenrit in de winter vind ik dat nog wel eens handig ;)
Dit zitvlak is zacht en niet plakkerig, ik kon mijn kont gewoon verschuiven zeg maar ;)
Met mijn lange benen is het wel een hoog-water-broek, maar dat geeft niet, lange sokken en laarzen: je ziet er niets meer van!

Eind december verwacht ik de Tattini ruitjes broek, deze heeft geen zitvlak, daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:30

Ik vind het altijd wel fijn als de pijpen niet te lang zijn, anders kropt dat toch allemaal zo op aan de onderkant :P . Klinkt iig goed Klasien!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:21

Vanmiddag 3 kwartier heen en 3 kwartier terug in de auto gezeten omdat een ruitersportzaak in een kleiner dorpje grotere maten in leuke kleuren en diverse modelen zou hebben. Maar daar aangekomen hadden ze maar een stuk of 3 rijbroeken in een grotere maat en dat waren de geijkte kleuren donderblauw of zwart......
Degene die er wel een beetje leuk uitzag had weer van dat stugge leer. Terwijl mijn dochter (13 en maat 170) een hippe spijkerbroek-jodphur met supersoepele leren zitvlak uit het rek viste voor zichzelf!!
Ggggggrrrrr! Dus weer een illusie armer en een rijbroek rijker, maar dan voor mijn dochter en niet voor mezelf!

Ik wil gewoon een lekkere zittende rijbroek in een leuke kleur, liefst meerdere kleuren en dan liefst ook van dat soepele leer (was alos leer geloof ik).

Klasien, die rijbroek van jou heb ik ook wel naar zitten kijken op de site. Is hij lekker soepel?? Ik had vanmiddag namelijk ook een ruit gezien en die was echt best stijf (de stof).
Enne....welke kleur heb jij gekozen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:38

@ blackbinky, ik weet niet welke maat je hebt maar ze hebben bij de ej tot maat 46 (van hun eigen merk) in allerlei hippe kleuren, ik heb zelfs een roze ruitjes rijbroek :P

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:57

Meestal 48 of het moet echt lekker stretch zijn. Ik heb bv van de miss Etam spijkerbroeken (die stretch) wel maat 46 en die zit na een dagje dragen ruim op mijn bovenbenen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:59

Van m'n spijkerbroeken heb ik maat 48 (c en a) maar rijbroeken altijd 46. Ik heb geen enkele saaie kleur, op lichtgrijs na :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:22

Ik heb van kleding maat 46, maar qua rijbroeken scheelt het bij mij nogal. Pikeur en Harry's Horse heb ik bijvoorbeeld gewoon in maat 46, maar Eurostar moet ik in maat 48 aan, anders zakt het kruis naar beneden := .

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:55

Maar dan hebben jullie zeker gewoon stoffen rijbroeken en niet met leren zitvlak? Want daar moet ik meestal wel een maat groter van hebben.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:35

Blackbinky schreef:
Klasien, die rijbroek van jou heb ik ook wel naar zitten kijken op de site. Is hij lekker soepel?? Ik had vanmiddag namelijk ook een ruit gezien en die was echt best stijf (de stof).
Enne....welke kleur heb jij gekozen?

De Fuller Fillies Checkmate is super soepel, heerlijke stretchstof vind ik zelf. Voelt echt als een tweede huid.
Ik heb de bruin geruite gekocht, daar zit ook nog een heel dun streepje licht blauw doorheen, heel handig want ik heb best veel (licht)blauw :D
AmazoneXL heeft een super service, je mag altijd terug sturen +:)+

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:07

Inderdaad Klasien, amazoneXL heeft echt een prima service. Ik heb laatst 2 rijbroeken gekocht bij haar en 1 vond ik niet lekker zitten en die mocht ik gewoon ruilen voor een ander. Helemaal goed!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:41

Dan ga ik hem ook bestellen :-). Heb dringend een nieuwe nodig. Heb die met leren zitvlak van Mondoni, maar die gingen al heel snel op de naden bij de overgang van het leer naar het stof kapot. Echt allemaal gaatjes in de stof.
Bruin is idd leuk, kies dat vaak omdat ik tegenwoordig bruin tuig heb. Die Aurumn Red ziet er ook leuk uit.

Ze hebben idd een fijne service. Heb er al verschillende dingen vandaan. Ze meet ook dingen voor je op als je twijfelt of het past, erg handig!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:09

Ik zou geen (te) grote shirts aan gaan doen ofzo, dan zie je er vaak zelfs dikker uit ^^. Gewoon goed passende shirtjes.
Qua rijbroeken: De normale zijn gewoon aangesloten, maar mn moeder heeft een westernachtig iets, dus zegmaar met rechte pijpen. Daar rijdt ze ook wel eens in. Misschien dat je hiernaar 'ns kan gaan kijken? (Is zegmaar gewoon een broek met rechte pijpen, met van die frummeltjes eraan, en elastiek onder aan je voet)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:39

ik kom hier even binnen vallen, ik heb namelijk een vraagje :)
mijn rits van me chap is stuk gegaan en ben dus opzoek naar nieuwe.
gewoon simpele van suede, is gewoon voor training... De vorige had ik bij de welkoop vandaan en daar had ik de grootste maat en die paste net.

Nu ben ik dus opzoek naar nieuwe, die van amazone xl heb ik gezien maar ik ben gewoon opzoek naar een paar goedkope van 20/25 euro, weten jullie wie zulke chaps heeft in een grote maat? mijn kuiten zijn zo'n 44cm breed

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:42

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:51

ik ben niet zo van het neopreen :n maar toch bedankt :D

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:53

Klasien schreef:
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de Dakota 4-in-1 jas van Pfiff?

is dat een parka model ( tot over de heup) of heb je misschien een foto.
ik heb er ook een van pfiff , superjas ,lekker warm en waterdicht.
Met ritsen aan de zijkant zodat je tijdens het rijden geen last hebt van de jas.
wat mij ook goed bevalt is de prijs. Ik heb er 59.95 euro voor betaald.