Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:35

Ik heb mijn dubarry's nu inmiddels een maand of 2?
Galway zwart.

Maar vind dat het leer wel snel beschadigd, het bruin.
Is dat bij jullie ook?

bluebeauty

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:03

Bij mij beschadigd het niet snel, maar ik behandel ze met 2 flesjes wat ik erbij gekocht heb van dubarry en ik heb ze alleen maar aan onder rokjes en jurkjes..... Wat doe je er allemaal mee? Kan me voorstellen dat ze sneller beschadigen als je er mee uit gaat mesten enzo

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:13

bluebeauty schreef:
Bij mij beschadigd het niet snel, maar ik behandel ze met 2 flesjes wat ik erbij gekocht heb van dubarry en ik heb ze alleen maar aan onder rokjes en jurkjes.....

Daar heb je niet echt outdoorlaarzen voor nodig, he?! ;) :D

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:16

nee klopt, maar ik vind ze zooo mooi en "zonde" om het mee door de modder te baggeren. OOk te duur voor trouwens. Ze zitten trouwens heerlijk en mijn voeten blijven heerlijk warm.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:15

Ik heb ze weer terug gekregen. De hak is gemaakt van binnen en ze zijn helemaal gepoetst en behandeld. De scheuren in het leer is niks aan gedaan. Het is dus wel de laatste x voor mij dat ik zulke dure laarzen koop. Nu hoop ik dat ze in deze staat nog een tijdje meegaan.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:22

Ik heb helaas toch ijsklompjes met mijn dubbarys in de sneeuw! Wat doen jullie hiertegen? Wollen zolen? Vind dat als je outdoor laarzen koopt voor zoveel geld dat ze dan gewoon warm moeten zijn!

In de dubarrys van mijn schoonmoeder die al 12 jaar oud zijn heb ik trouwens wel warme voeten, heel apart!

En ook bij mij beschadigd het bruine leer snel.. Ik ga er juist wel mee naar de paarden maar ik loop niet door vreselijke modder of hele vieze stallen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:08

Ik had gisteren ook ijsklompjes.. Vandaag maar even voor zooltjes kijken!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:12

Ik heb nog geen koude voeten gehad in de sneeuw. Heb wel altijd wollen sokken aan :)

Hier nog geen beschadigd leer, behalve net boven de teen, maar als je soms niet helemaal uitkijkt met lopen heb je dat al snel.

Ik rijd trouwens alleen met ze als ik zonder zadel ga stappen. Het lijkt me niet echt fijn met zadel..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:15

Ik vond de Dubarrys ook erg koud in de winter! (dat viel mij dus ook tegen)

Heb nu van die warm gevoerde ANWB laarzen, die lopen lang zo fijn niet als de Dubarrys maar zitten wel heerlijk warm, zelfs als ik bijna een hele dag buiten op stal ben!

Eerlijk gezeg heb ik het met die dure laarzen ook helemaal gehad.
Waren eerst de zolen van mijn Dubarrys los gegaan en kwam er ook water in, nu is de binnevoering op de hak van mijn Eurostar Dublins ook losgelaten, dus die kan ik ook niet meer aan ...

Ik doe niks bijzonders met die laarzen (alleen maar op stal lopen en er mee rijden), maar het valt me zwaar tegen dat ze allebei al na 1 seizoen stuk gaan! :(

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:48

Je kunt die fleecesokken (met bont-rand) voor 40 euro van Dubarry kopen. Ik heb ze zelf niet, maar lijkt me wel lekker warm!

Mijn leer beschadigt inderdaad ook wel snel, maar ik doe er dan ook alles mee op stal (behalve rijden). Heb er al paar keer per ongeluk een mestvork langs gehaald en langs de muur geschaafd etc.

Als ik nieuwe laarzen nodig heb, dan koop ik ook geen dubarry meer, maar deze leren laarzen met stalen neus en wollen voering:

Afbeelding

Zijn wel minder mooi, maar de helft goedkoper en lekker warm.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:54

Mooie laarzen ja, maar ga hier niet mee naar de paardjes.
Het leed is echt niet te overzien als je knollie op je tenen gaat staan.
Bedenk je dat je stalen neus dan naar binnen buigt en echt niet terug buigt als knollie van je teen af gaat, met als gevolg dat je tenen vast zitten in je schoen en je je schoen niet meer uit krijgt.
Heb het meegemaakt op stal en was heel pijnlijk en echt vreselijk, dus weer voorzichtig met stalen neuzen bij de paardjes.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:57

Bovendien kun je met zulke laarzen niet rijden, in tegenstelling tot de gewone outdoorlaarzen, en dat is voor mij wel een must.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:59

Ook ik heb koude voeten in m'n Dubarry's maar alleen wanneer ik lang stilsta. Blijf ik een beetje rondscharrelen dan zijn ze heerlijk warm!
Vindt ze ook erg lekker lopen, merk dat ze steeds meer naar mijn voet gaan staan. Het beschadigen van het leer vindt ik niet zo erg, het zijn natuurlijk wel outdoorlaarzen!

Wat ik alleen wel erg hinderlijk vindt is dat ze ontzettend naar paard gaan stinken. En ik heb ze gekocht als 'gewone' laars dus heb ze maar zelden aan naar stal. Als ik ze aanheb loop ik niet door mest of modder, vaak is het alleen de avondronde kuil voeren. Stinken dat ze dan doen... Alsof ze de geur gewoon absorberen . Moet ze dan echt poetsen voor ik ze aandoe naar college, anders ruik ik ze gewoon af en toe.
Valt dit nog meer mensen op?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:03

Voor het mooi heb ik de dubarry, voor het warme Uggs Wrangell (of Beacon, bijna hetzelfde), korte mannenlaarzen en dan met blote voeten er in, helemaal rondom in het schaap...................... <3

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:07

Ik heb ook koude tenen maar zal nog wel even warme sokken gaan halen. Ik rijd er mee met en zonder zadel en voel geen verschil met paardrijlaarzen. Ben er superblij mee, draag ze met het honden wandelen en op stal maar ga niet diep in de paardrnmest of hondenstront staan dan vraag je erom het is toch leer.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:01

Toen ik vorige week in de winkel aan het passen was zei de verkoopster dat ik niet de juiste sokken aanhad,ik had toen katoenen paardensokken aan.
Volgens haar ging dat niet goed samen met Gore-tex (ivm koude voeten).
Wandelsokken (geen katoen) waren wel goed om warme voeten te houden,misschien heeft iemand er iets aan..
Met dit weer draag ik ze niet omdat ik bang ben dat het leer niet tegen pekel kan :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:29

ik draag ze ook gewoon met pekel hoor, al paar jaar dus valt wel mee, afspoelen is nooit slecht (zool dan) en idd wollen sokken houdne het allemaal warmer, met de fleece sokken vna dubarry hou je het helemaal warm. en dubarry heeft zelf ook leuke kleurtjes sokken.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:10

Misschien heb ik daar dan wel wat aan.. Ik zat er namelijk wel met een wollen sok in en daaroverheen nog een katoenen.. Voor de strakheid zeg maar. Ga het vandaag eens met alleen de wollen, of met een wandelsok proberen.

Als ik de laarzen nog even extra vet en spuit blijven ze toch wel beter bestand tegen strooizout?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:51

Hawai schreef:
Bedenk je dat je stalen neus dan naar binnen buigt en echt niet terug buigt als knollie van je teen af gaat, met als gevolg dat je tenen vast zitten in je schoen en je je schoen niet meer uit krijgt.
Heb het meegemaakt op stal en was heel pijnlijk en echt vreselijk, dus weer voorzichtig met stalen neuzen bij de paardjes.

Mooi? :') ik vind ze foei lelijk hahah
Tegenwoordig hebben ze toch allemaal van dat harde 'plastic'? Geen écht staal meer? In ieder geval iets om op te letten.

simodi schreef:
Bovendien kun je met zulke laarzen niet rijden, in tegenstelling tot de gewone outdoorlaarzen, en dat is voor mij wel een must.

Dubarrys zijn ook geen rijlaarzen, dus daar rij ik sowieso ook al niet mee. Zou ik met bovenstaande laarzen ook niet doen, daar heb ik rijlaarzen voor.

Donna_ schreef:
Ook ik heb koude voeten in m'n Dubarry's maar alleen wanneer ik lang stilsta. Blijf ik een beetje rondscharrelen dan zijn ze heerlijk warm!
Vindt ze ook erg lekker lopen, merk dat ze steeds meer naar mijn voet gaan staan. Het beschadigen van het leer vindt ik niet zo erg, het zijn natuurlijk wel outdoorlaarzen!

Wat ik alleen wel erg hinderlijk vindt is dat ze ontzettend naar paard gaan stinken. En ik heb ze gekocht als 'gewone' laars dus heb ze maar zelden aan naar stal. Als ik ze aanheb loop ik niet door mest of modder, vaak is het alleen de avondronde kuil voeren. Stinken dat ze dan doen... Alsof ze de geur gewoon absorberen . Moet ze dan echt poetsen voor ik ze aandoe naar college, anders ruik ik ze gewoon af en toe.
Valt dit nog meer mensen op?

Jaa! Ik heb ze nu met dit weer regelmatig aan naar school en werk, maar inderdaad ze stinken wel!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:05

MaartPaard schreef:
Misschien heb ik daar dan wel wat aan.. Ik zat er namelijk wel met een wollen sok in en daaroverheen nog een katoenen.. Voor de strakheid zeg maar. Ga het vandaag eens met alleen de wollen, of met een wandelsok proberen.

Als ik de laarzen nog even extra vet en spuit blijven ze toch wel beter bestand tegen strooizout?

Als er een beschermend laagje op zit zal dat wel schelen inderdaad
Dit onderhouds voorschrift kreeg ik mee :) : http://www.dubarry.nl/images/stories/co ... ubarry.pdf

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:38

2 paar :D
Ene paar zwart/bruin heb ik al een jaar of 6-7. Gekregen omdat ik toen met wintertenen liep (mensen vonden het een belachelijk dat een meisje van 14 al met Dubarry laarzen liep). Heb ze dan ook al die tijd al aan op stal en op paard.
Andere paar donkerbruine heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen omdat ik vond dat de andere niet meer voor netjes konden.
Vind het ook wel fijn om ze aan te hebben als het glad is, heb ik lekker veel grip :D
Kwam er wel achter dat met wollen falke sokken mijn voeten veel langer warm blijven. Al is het met een verstoorde doorbloeding altijd lastig je voeten warm te houden...

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:20

Ik heb jammer genoeg geen dubarry's alleen maar BR thermolaarzen nou ik zal je zeggen negin ern ooit aan behalve als je houd van koude tenen.

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:53

Ik doe er voorzichtig mee.

Heb ze bij de paarden alleen aan als ik iets simpels ga doen: paddock of stukje aan de hand wandelen.
Heb ze wel altijd aan wanneer ik met de hond ga wandelen.
Had toch wel verwacht dat ze daar beter tegen konden.

Ik heb ook nog steeds koude voeten, maar ga dan eens kijken wat het verschil is met andere sokken.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:34

Ik heb het gisteren met wandelsokken geprobeerd, nou echt ijsklompjes!

Maarja ook ik heb wintertenen en een verstoorde doorbloeding..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:41

Hawai schreef:

Dit soort laarzen hebben doorgaans een keurmerk en buigen dus echt niet om als een paard op je tenen gaat staan. Als dat wel gebeurd, dan heb je dus geen stalen neuzen aangeschaft die uitvoering getest zijn voordat ze een keurmerk kregen.
Het zou wat zijn als bijv. bouwvakkers er wel mee moeten werken, maar als ze iets op hun tenen krijgen het staal ombuigt..