Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 23:40

Dat is inderdaad balen LaDonna -O-

Ons M1 debuut komt steeds dichterbij. We hadden wat problemen met de contra galop maar dat is inmiddels bijna opgelost. Het probleem is dat hij de vliegende wissel al kent (dankjewel western verleden :+ ) en dus steeds heel braaf een perfecte wissel sprong als we beginnen aan de contra lijn. Ik heb dus moeten leren om mijn binnenbeen echt helemaal voor op de singel te leggen en buitenbeen wat naar achter te houden. Vond ik nog best lastig want ik ben zo snel geneigd om weer terug te gaan naar mijn uitgangspositie. Het doel was om in mei te gaan maar heel misschien wordt dat eind april al. Waar ik eerst dacht dat gaat nog wel even duren, begraaf ik mezelf er nu op dat ik alweer naar wedstrijden zit te kijken :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:21

Vanmiddag mag ik weer. Brix loopt de sterren van de hemel deze week, dus ik heb goede hoop. Even de startlijst bekeken.... man man, wat een hengsten zitten er achter de deelnemers. Dan kom ik binnen met mijn pony. Ja ja, ik weet het; uitgaan van mijn eigen kracht. Onze kracht is de galop. Dus daarin moeten we vlammen. Brix z'n stap is ronduit matig en een 6 voor zijn middendraf is voor ons een 10. Vorige keer had ik een 6 dus was ik heel blij.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:27

Succes :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:09

rien10 schreef:
Vanmiddag mag ik weer. Brix loopt de sterren van de hemel deze week, dus ik heb goede hoop. Even de startlijst bekeken.... man man, wat een hengsten zitten er achter de deelnemers. Dan kom ik binnen met mijn pony. Ja ja, ik weet het; uitgaan van mijn eigen kracht. Onze kracht is de galop. Dus daarin moeten we vlammen. Brix z'n stap is ronduit matig en een 6 voor zijn middendraf is voor ons een 10. Vorige keer had ik een 6 dus was ik heel blij.

Ah dat zegt niks! Als die paarden de baan niet rond komen en jij een stabiele proef laat zien, ben je nog steeds beter :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 01:15

2 winst en 2 x 2e. Mooie punten en een 7 voor harmonie, daar ben ik echt heel blij mee. Maar wel er uit gereden door iemand die zo gruwelijk aan zijn paard aan het trekken was dat het bij mij zeer deed in mijn mond. En me bijna van mijn sokken reed (hij op de rechterhand, ik op de linker) met inrijden. Rot op met je mega grote paard met de kin op de borst, ik rijd op de linkerhand. Waarschijnlijk heeft hij niet getrokken in de proef. Tja, dan kan je eerste worden. Eikel.
Oh ja, en in een proef een 6 voor mn middendraf. Yeah!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:21

Gefeliciteerd *\o/* en tja die eikels heb je altijd. Ik moet altijd lachen als ik zulke types er dan uit rij met mijn mini pony. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:26

Tja, maar hij eindigde hoger dan ik. Misschien maar met een halve punt, dat weet ik niet. Maar ook trek-geiten moeten zich aan de rijbaanregels houden ha ha.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:48

Gefeliciteerd Rien10! Wel stom van diegene van stal Ruk en Pluk maar ja.
Wij gingen dit weekend ook op stap. Dochterlief had helaas last van een hoestende pony gisteren, jammer maar helaas geen wp. Ikzelf mocht vandaag starten. De eerste proef waren er in de hoek bij A-K pony’s gek aan het doen in de paddock ernaast. Dat vond ze erg spannend maar ik heb zo goed mogelijk proberen door te rijden. Maar ja dan is er toch weer veel spanning, en sommige onderdelen gingen echt niet goed. Wel sympathiek jurycommentaar: “ jammer van de spanning maar je hebt wel goed geprobeerd door te blijven rijden”. 153,5 punten (terecht). Daarna na het groeten een paar keer erlangs gestapt en toen ging het beter in de 2e proef. Met oa 7’s voor schouderbinnenwaarts en ook voor stap, hoewel er nog wel wat storingen waren en de rechtergalop niet goed ging (verkeerd aanspringen, overspringen in contra…) maar genoeg goede punten om de slechtere te compenseren en we hadden 180 punten! Dus nu M1+3. Ik ben blij.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:10

Ik heb vandaag m’n allereerste wedstrijd debuut ooit gemaakt. Vond het rete spannend, maar ook super leuk.
Eerste proef ging best netjes, ondanks de spanning. Werd beloont met 186 punten.
Tweede proef miste echt power, Noalie was moe en daardoor ging ik rommelen. Toch nog 180 punten.
Dus 2 winstpunten in ons debuut, super trots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:24

Gefeliciteerd stalFiore!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 22:47

Dank je! Van jou ook knap dat je je herpakt hebt in de tweede proef. Pony’s die gek doen, zijn ook heel spannend.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 18:06

@ StalFiore, hey; ik herken je van insta! Super debuut *\o/*
@ Ladonna, oef dat was een heftige proef dan, goed herpakt wel!
@ Rien, een beetje zuur dat soort dingen, maar wel fijne eigen proeven gelukkig ook zo te horen
@ Noisy, en? Stiekem al ergens ingeschreven?

Ik mag op paasmaandag weer. We zijn er nog totaal niet klaar voor, maar Dikkie heeft wedstrijdritme nodig om het een beetje lekker te doen en aangezien we in juni vorig jaar voor het laatst op dressuur wedstrijd geweest zijn... :+ Dusja, rondje doen voor de ervaring dan maar :Y) Tegen de tijd dat we er klaar voor zijn lukt het misschien dan ook daadwerkelijk weer op wedstrijd :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 16:57

Top gedaan Rien10 *\o/* Gefeliciteerd *\o/*

LaDonna, goed herpakt +:)+

Stal_Fiore, wat zagen jullie er prachtig uit! Gefeliciteerd met je eerste winstpunten *\o/* Zo’n kleur zadel zou ik ook nog wel willen. Lijkt me heel gaaf bij Ruud. Welk merk is het, als ik vragen mag?

Fangio, ja :D
Alleen niet in april, die weekenden zaten al helemaal vol. In mei en Juni heb ik inmiddels al wat opgegeven.
Tiend de les nu ook al 2x een proef gereden en dat gaat op zich al best goed. De verfijning moet nog wat beter. Wat beter op de letter en wat meer afgebakend zeg maar. We hebben nog even de tijd gelukkig om dat wat netter te krijgen want 18 of 23 mei staat de eerste pas.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:08

Goedzo Noisy, gewoon gaan!

Wij hadden vandaag ons M2 debuut en toch al een winstpuntje mee mogen nemen naar huis. Is die gekke haflinger ineens M2 geklasseerd. Zou het Z nu echt binnen bereik komen? *\o/*

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 23:14

Super knap Fangio! Leuk om je hier trouwens ook tegen te komen.

Noisy, dank je wel. Het is een Graziozo zadel.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:17

Super goed Stal Fiore! Op naar nog meer wedstrijden. Dat gaat vast goedkomen.

Jullie zijn allemaal lekker bezif zo te lezen.

Hier 2 weekenden geen wedstrijden.
De afgelopen eventing Etten-Leur ging niet zo heel goed.
Met Cassidy uitgesloten in de cross. Ze wilde niet over de trakhener, die er volgens het KNHS regelement helemaal niet in hoorde te staan. Ook nog een heel gedoe geweest om bij het secretariaat iemand daar over te kunnen spreken. Toen het er maar bij gelaten. Op Dinsdag gebeld met de knhs zelf en ik had dus wel gelijk. Ze ging het gelijk doorgeven. Maar goed mijn dochter kijkt nergens naar en rijdt gewoon de cross verder uit.
Met whisper was het gelijk klaar. Hij gleed uit en ze vielen in het spring parcours helaas.
Volgende keer weer beter.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:31

Ctje5 schreef:
De afgelopen eventing Etten-Leur ging niet zo heel goed.
Met Cassidy uitgesloten in de cross. Ze wilde niet over de trakhener, die er volgens het KNHS regelement helemaal niet in hoorde te staan. Ook nog een heel gedoe geweest om bij het secretariaat iemand daar over te kunnen spreken. Toen het er maar bij gelaten. Op Dinsdag gebeld met de knhs zelf en ik had dus wel gelijk. Ze ging het gelijk doorgeven. Maar goed mijn dochter kijkt nergens naar en rijdt gewoon de cross verder uit.
Met whisper was het gelijk klaar. Hij gleed uit en ze vielen in het spring parcours helaas.
Volgende keer weer beter.

Oh wat zuur is dat, uitgeloten worden op een sprong die er niet in hoort te staan :(

Ik heb op een 50cm spring wedstrijd ook al een keertje de discussie gehad omdat er een dubbel sprong in stond, die er niet in hoort. De parcoursbouwer vond dat ik me met mijn C-pony tussen de paarden niet moest aanstellen -:(-

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 08:55

Oh wat zuur is dat, uitgeloten worden op een sprong die er niet in hoort te staan :(

Ik hoorde de dag ervoor tijdens het verkennen en op de dag zelf allemaal mensen zeggen; er mag bij de B-paarden geen trakhener in staan. Dat ding stond ook net in of na een bocht. In ieder geval niet echt handig.

Het ergste is dat ze bij het secretariaat dachten ze dat ze het allemaal zo goed wisten. Wat dachten ze toch dat ze het waren. Is qua organisatie echt de minst leuke wedstrijd.

Ik heb op een 50cm spring wedstrijd ook al een keertje de discussie gehad omdat er een dubbel sprong in stond, die er niet in hoort. De parcoursbouwer vond dat ik me met mijn C-pony tussen de paarden niet moest aanstellen -:(-[/quote]

Jij had gelijk, t/m de 70 geen dubbel in het parcours, ook niet bij de paarden. Dat is pas vanaf de 80 cm.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:25

Jeetje, dat is echt dubbel balen om op zo'n manier uitgesloten te worden zeg!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:55

Gisteren voor het eerst met de E pony van mij en m’n dochter gestart. Was voor mij zo’n 15 jaar geleden dat ik een dressuur ring van binnen had gezien, best klein, haha!
Onze pony is voor mij vooral boscross pony en mijn dochter leert écht paardrijden. Heel lief dier, zijn ontzettend dol op hem.
Doel is helemaal niet om echt vaak te starten, maar als het bij ons op stal is doen we gewoon gezellig mee.
De eerste proef ging niet zo soepel. Kreeg toch nog 180,5 punt. De tweede proef een stuk netter en 187 punten. Súperleuk! Had overigens ook niet het idee dat het starten met een pony anders werd beoordeeld.
Wij zijn blij!
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:06

Anja_Joost Gefelicicteerd, heel mooi resultaat voor een eerste wedstrijd *\o/*

Mooie pony trouwens, love de kleur <3

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:39

Zo wat knap Anja zo voor de eerste keer na zo'n lange tijd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:57

Anja_Joost, gefeliciteerd *\o/*
Leuk dat jullie samen met de pony kunnen doen :)