Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LaDonna75 schreef:Zijn de maten dan verandert? Want ik zei overal in de handleidingen dat er gemeten moet worden van knieholte tot de grond, maar dan heb ik de hak niet meegemeten (is 3 cm). Tel ik die 3 cm hak dan op bij de gemeten hoogte of telt de hak niet mee? Ik meet 45 cm bij mezelf. Mijn huidige laarzen hebben 48 cm als hoogte in de laars staan. Hoe zit dit?
LaDonna75 schreef:Dankje, dus voor 48cm gaan. Dat wordt een uitdaging
LaDonna75 schreef:LaDonna75 schreef:Dankje, dus voor 48cm gaan. Dat wordt een uitdaging
Gisteren ben ik maar eens even naar Divoza gereden om mijn benen te laten opmeten. Nu weet ik eindelijk wat het is, volgens de dame in de winkel is de maatvoering veranderd in de jaren. Eerder werd er anders gemeten en waren de cijfers hoger. Hoe dan ook, mijn hoogtemaat is 45 cm ipv 48. Kuitmaat 34 cm, gelukkig nog in de standaard maten. Nu ben ik aan het nadenken wat ik zal doen, nieuwe bestellen of voor tweedehands gaan. Of 2 paar, een 2e hands en een nieuw? Ik zit oa in dubio of ik de rit voor of achter wil. Ik wil een rijlaars die mooi aangesloten zit, ik heb vrij dunne benen dus dan wil ik ze niet verstoppen in teveel laars.
Ook wil ik gewoon rundleer, geen Venetoleer. Welke types zouden jullie me aanraden?
BopjeBo schreef:Hier 2 paar met hoogte 51 waar 51 ook in staat als maat, incl hak buitenzijde gemeten zijn ze 54 cm hoog
Esaqar schreef:Oh wat apart! Heb je ook laarzen doorgepast voor de hoogte?
Een rits vooraan kan geen 'knik' maken en kan nooit helemaal aansluiten op je wreef.
Dus een rits achteraan met een elastieken veter voorin, zal het mooist aansluiten om je voet.
Als je echt slanke benen hebt, met een dunne enkel, zou ik voor een Riva of Luca gaan.
Anders voor een Melbourne.
Esaqar schreef:Jippyhorse schreef:Weet iemand wat precies de verschillen zijn tussen de modellen Melbourne en Napoli? Op de foto lijken ze vrijwel hetzelfde en kan er niet veel over vinden.
Napoli heeft cheap nubuck aan de binnenkant.
Geen ritsflapje.
Lagere boog.
Smaller, minder elastiek.
LaDonna75 schreef:LaDonna75 schreef:Dankje, dus voor 48cm gaan. Dat wordt een uitdaging
Gisteren ben ik maar eens even naar Divoza gereden om mijn benen te laten opmeten. Nu weet ik eindelijk wat het is, volgens de dame in de winkel is de maatvoering veranderd in de jaren. Eerder werd er anders gemeten en waren de cijfers hoger. Hoe dan ook, mijn hoogtemaat is 45 cm ipv 48. Kuitmaat 34 cm, gelukkig nog in de standaard maten. Nu ben ik aan het nadenken wat ik zal doen, nieuwe bestellen of voor Loo tweedehands gaan. Of 2 paar, een 2e hands en een nieuw? Ik zit oa in dubio of ik de rit voor of achter wil. Ik wil een rijlaars die mooi aangesloten zit, ik heb vrij dunne benen dus dan wil ik ze niet verstoppen in teveel laars.
Ook wil ik gewoon rundleer, geen Venetoleer. Welke types zouden jullie me aanraden?