Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:42

Nou, ik heb het zelf meerdere keren gemeten en ook aan moeder gevraagd. Kwamen toch andere maten uit als in de winkel. := Ook al hield ik me netjes aan het meetvoorbeeld van een petriedealer. Ik ben dus in de winkel gemeten, heb dat op laten schrijven en heb de laarzen pas later besteld (toen werd er wel weer gemeten maar was nog hetzelfde). Even ergens langsrijden zou mijn voorkeur hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:11

Plus als het fout is kan je dan die dealer aanspreken. Anders is het dubbel pech.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:32

Dat ook ja, maar dan moet je wel nieuwe laarzen en niet die maten van mp halen. ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:35

Mijn laarzen zijn als XW aangemeten, maar heb uiteindelijk de laarzen als W gekocht.
De Trento zit flink elastiek in en zat duidelijk beter in een maat smaller.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:43

Afbeelding
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:11

Wauw <3
Ze lijken alleen wat laag?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:20

Afbeelding

Goh, deze meter wist wel waar tie mee bezig was. Meldde juist nog zo blij te zijn dat patella mooi vrij ligt, dus ik denk dat dit doe bedoeling was! Hij vertelde juist dat te hoog gaat zorgen voor verergeren van inzakken doordat je hem dan met knie naar beneden duwt! :-) ik voel hem zeker met hoek in 90 Graden dus ik denk dat het hoog genoeg is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:26

Mijne zijn idd ook net perfect aangemeten en zeker niet te hoog want dan zakken ze erg lelijk in.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:07

Zijn de maten dan verandert? Want ik zei overal in de handleidingen dat er gemeten moet worden van knieholte tot de grond, maar dan heb ik de hak niet meegemeten (is 3 cm). Tel ik die 3 cm hak dan op bij de gemeten hoogte of telt de hak niet mee? Ik meet 45 cm bij mezelf. Mijn huidige laarzen hebben 48 cm als hoogte in de laars staan. Hoe zit dit?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:01

LaDonna75 schreef:
Zijn de maten dan verandert? Want ik zei overal in de handleidingen dat er gemeten moet worden van knieholte tot de grond, maar dan heb ik de hak niet meegemeten (is 3 cm). Tel ik die 3 cm hak dan op bij de gemeten hoogte of telt de hak niet mee? Ik meet 45 cm bij mezelf. Mijn huidige laarzen hebben 48 cm als hoogte in de laars staan. Hoe zit dit?

De hak wel mee meten! :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:02

Dankje, dus voor 48cm gaan. Dat wordt een uitdaging :+

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:19

Volgens mij moet je de hak niet erbij opmeten, van de grond/hiel tot knieholte als je zit met benen in hoek van 90°. Maat in de laatste komt ook altijd overeen als je buiten langs meet van het boven hak tot bovenkant van balein

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:43

Je moet de hak er wel bij meten. Anders zijn je laarzen gegarandeerd te laag.

Ik heb gisteren een Petrie Sublime blauw lak bij iemand aangemeten. Nu 12 weken wachten, ik ben net zo enthousiast als de klant. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:25

Bij mij werd er opgemeten vanaf de knieholte tot de grond. Ik zat zelf neer.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:26

Hier 2 paar met hoogte 51 waar 51 ook in staat als maat, incl hak buitenzijde gemeten zijn ze 54 cm hoog :o?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:44

LaDonna75 schreef:

Gisteren ben ik maar eens even naar Divoza gereden om mijn benen te laten opmeten. Nu weet ik eindelijk wat het is, volgens de dame in de winkel is de maatvoering veranderd in de jaren. Eerder werd er anders gemeten en waren de cijfers hoger. Hoe dan ook, mijn hoogtemaat is 45 cm ipv 48. Kuitmaat 34 cm, gelukkig nog in de standaard maten. Nu ben ik aan het nadenken wat ik zal doen, nieuwe bestellen of voor tweedehands gaan. Of 2 paar, een 2e hands en een nieuw? Ik zit oa in dubio of ik de rit voor of achter wil. Ik wil een rijlaars die mooi aangesloten zit, ik heb vrij dunne benen dus dan wil ik ze niet verstoppen in teveel laars.
Ook wil ik gewoon rundleer, geen Venetoleer. Welke types zouden jullie me aanraden?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:51

LaDonna75 schreef:
LaDonna75 schreef:

Gisteren ben ik maar eens even naar Divoza gereden om mijn benen te laten opmeten. Nu weet ik eindelijk wat het is, volgens de dame in de winkel is de maatvoering veranderd in de jaren. Eerder werd er anders gemeten en waren de cijfers hoger. Hoe dan ook, mijn hoogtemaat is 45 cm ipv 48. Kuitmaat 34 cm, gelukkig nog in de standaard maten. Nu ben ik aan het nadenken wat ik zal doen, nieuwe bestellen of voor tweedehands gaan. Of 2 paar, een 2e hands en een nieuw? Ik zit oa in dubio of ik de rit voor of achter wil. Ik wil een rijlaars die mooi aangesloten zit, ik heb vrij dunne benen dus dan wil ik ze niet verstoppen in teveel laars.
Ook wil ik gewoon rundleer, geen Venetoleer. Welke types zouden jullie me aanraden?

Oh wat apart! Heb je ook laarzen doorgepast voor de hoogte?

Een rits vooraan kan geen 'knik' maken en kan nooit helemaal aansluiten op je wreef.
Dus een rits achteraan met een elastieken veter voorin, zal het mooist aansluiten om je voet.

Als je echt slanke benen hebt, met een dunne enkel, zou ik voor een Riva of Luca gaan.
Anders voor een Melbourne.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:51

BopjeBo schreef:
Hier 2 paar met hoogte 51 waar 51 ook in staat als maat, incl hak buitenzijde gemeten zijn ze 54 cm hoog :o?

Maar dan meet je de laars?
Ik heb het over je eigen been haha. Of begrijp ik iedereen hier nu verkeerd?

Edit: ik lees even terug en volgensmij snapte ik jullie niet. :')
Ik meet sowieso nooit een laars op. Alleen het been van de persoon zelf. Lol

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:24

Precies wat je zegt, been meten want deze maat staat ook in de laars. Zie dat er anderen zijn die er de hak van 3 cm bijrekenen, volgens mij klopt dat dus niet.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:06

Esaqar schreef:
Oh wat apart! Heb je ook laarzen doorgepast voor de hoogte?

Een rits vooraan kan geen 'knik' maken en kan nooit helemaal aansluiten op je wreef.
Dus een rits achteraan met een elastieken veter voorin, zal het mooist aansluiten om je voet.

Als je echt slanke benen hebt, met een dunne enkel, zou ik voor een Riva of Luca gaan.
Anders voor een Melbourne.

Dank je! Ja, ik heb een 45cm hoogte aangehad en die zit goed, dat wil zeggen net aan de hoge kant zo nieuw maar na inlopen goed. Dus waar die 48cm nou vandaan komt??? Ik heb een 2e hands model Melbourne gekocht nu. We zullen zien. Kan altijd nog nieuwe kopen :+

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:31

Weet iemand wat precies de verschillen zijn tussen de modellen Melbourne en Napoli? Op de foto lijken ze vrijwel hetzelfde en kan er niet veel over vinden.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:54

Jippyhorse schreef:
Weet iemand wat precies de verschillen zijn tussen de modellen Melbourne en Napoli? Op de foto lijken ze vrijwel hetzelfde en kan er niet veel over vinden.

Napoli heeft cheap nubuck aan de binnenkant.
Geen ritsflapje.
Lagere boog.
Smaller, minder elastiek.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:48

Esaqar schreef:
Jippyhorse schreef:

Napoli heeft cheap nubuck aan de binnenkant.
Geen ritsflapje.
Lagere boog.
Smaller, minder elastiek.

Check, dankjewel!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:32

LaDonna75 schreef:
LaDonna75 schreef:

Gisteren ben ik maar eens even naar Divoza gereden om mijn benen te laten opmeten. Nu weet ik eindelijk wat het is, volgens de dame in de winkel is de maatvoering veranderd in de jaren. Eerder werd er anders gemeten en waren de cijfers hoger. Hoe dan ook, mijn hoogtemaat is 45 cm ipv 48. Kuitmaat 34 cm, gelukkig nog in de standaard maten. Nu ben ik aan het nadenken wat ik zal doen, nieuwe bestellen of voor Loo tweedehands gaan. Of 2 paar, een 2e hands en een nieuw? Ik zit oa in dubio of ik de rit voor of achter wil. Ik wil een rijlaars die mooi aangesloten zit, ik heb vrij dunne benen dus dan wil ik ze niet verstoppen in teveel laars.

Ik heb zelf de petrie coventry.

Heb zelf voetmaat 38, hoogte 48 en kuit 35 en ze zitten echt mooi smal om de enkel.

Afbeelding

Afbeelding

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:10

Ik heb net een paar Napoli binnengekregen die ik voor weinig geld heb kunnen kopen. Ik krijg ze dicht, maar wel met héél veel moeite. Als ze eenmaal dicht zitten voelt het echter niet alsof ze afgekneld worden, alleen wat smal bij de voet (ik voel mijn kleine teen tegen het leer drukken). Wat zouden jullie doen; houden of terugsturen?