Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:59

Breng ze anders naar de schoenmaker of zadel/rijlaarsenmaker in de buurt? :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:01

Heb er mee gesprongen net, deed helemaal geen pijn in mijn knieholtes ofzo, ook niet op springmaat. Ook niks geen blaren, ze zitten super lekker, rijd zoveel fijner dan mijn jodphurs met zachtleren chaps (is mijn eerste paar leren laarzen)! Zal morgen als het licht is even proberen een foto van de laarzen te maken.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:07

ze kunnen wel naar de schoenmaker maar ik ben bang dat hij er dan een doodgewone veter in doet inplaats van een elastiek.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:09

Schoenmaker is niet dom hoor, overleg met hem :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:11

ja ga ik denk ik wel doen na het ponykamp want momenteel heb ik ze de hele week nodig en daarna gaan ze waarschijnlijk naar de schoenmaker en kunnen we even overleggen met hem.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:24

Mijne zijn laatst naar de schoenmaker geweest voor een nieuwe rits, 1 laars. 40 euro pfff

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:01

Haaii,

K begrijp dus dat de Mondoni field bij iedereen anders valt/is, en het er vanaf hangt hoe je ermee om gaat? Ga morgen naar de Divoza in Leek en ben van plan de Mondoni field in het bruin te kopen, als ze een beetje goed vallen.

Livivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:03

Ik heb sinds dinsdag de Blyth junior, van mijn ouders gekregen, ben er heel blij mee! Ze zien er super gaaf uit, ik hou ze wel voor het net en doe ze alleen aan als ik les heb of een onderling wedstrijdje, als ik gewoon thuis rijd of op buitenrit ga doe ik gewoon mijn Field junior (wel de leren versie, geen nepleer) aan, die zien er ook nog netjes uit na 2 jaar. Hoop wel dat het lak een beetje lang mooi blijft.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:45

Helaas zijn mijn Mondoni Bath laarzen nu na een aantal keer dragen toch te groot geworden, vooral bij mijn voet.. :(
Baal er heel erg van, want ze leken in het begin goed te passen.
Dus mocht iemand nog zo goed als nieuwe Baths zoeken in maat 37S.. ;)

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:17

Ik heb sinds gister de mondoni field in het bruin, supermooi en ze zitten lekker! :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:36

Mickyl schreef:
Helaas zijn mijn Mondoni Bath laarzen nu na een aantal keer dragen toch te groot geworden, vooral bij mijn voet.. :(
Baal er heel erg van, want ze leken in het begin goed te passen.
Dus mocht iemand nog zo goed als nieuwe Baths zoeken in maat 37S.. ;)

Is het donkere of de cognac kleur? en heb je een foto?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:09

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:21

Oke, ik heb sinds oktober/november de mondoni Fields. Nu is het zo dat bij een laars dat flapje van die veter zegmaar is los gegaan. Dat flapje dat ervoor zorgt dat je je sok niet ziet zitten haha. Ook gaan soms tijdens het rijden die ritsen een stukje open.

Nu wilde ik er eigenlijk mee terug gaan, tot ik mij bedacht dat ik vanavond les heb en als ze het dat willen repareren ik dus niks meer kan haha.
Iemand enig idee wat ze er mee gaan doen? Opnieuw stikken, nieuwe laarzen, of zal het niet onder garantie vallen? Misschien dat iemand zelfde problemen heeft gehad?

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:19

Wie kan mij helpen? Helaas zijn mijn oude laarzen helemaal af en moet ik nieuwe, ik zit te twijfelen tussen de Mondoni Field en Mondoni Plain. Nou heb ik redelijk lange benen, maar best stevige kuiten. Zit er bij de ritssluiting van beide laarzen elastiek? Ik vroeg me ook af hoe je de schachthoogte moet meten, zonder zool en zonder dressuurboog?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:11

Bij de mondoni field zit in ieder geval elastiek bij de rits, ik geloof bij de plain ook. Ze zeggen dat de schachthoogte zonder hak en zonder dressuurboog is, maar dan kwam ik ruim 3 cm te hoog uit, dan zou ik namelijk 46 moeten hebben maar 49 zit perfect dus ik twijfel of het niet wel met hak is?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:18

Laura_ schreef:
Oke, ik heb sinds oktober/november de mondoni Fields. Nu is het zo dat bij een laars dat flapje van die veter zegmaar is los gegaan. Dat flapje dat ervoor zorgt dat je je sok niet ziet zitten haha. Ook gaan soms tijdens het rijden die ritsen een stukje open.

Nu wilde ik er eigenlijk mee terug gaan, tot ik mij bedacht dat ik vanavond les heb en als ze het dat willen repareren ik dus niks meer kan haha.
Iemand enig idee wat ze er mee gaan doen? Opnieuw stikken, nieuwe laarzen, of zal het niet onder garantie vallen? Misschien dat iemand zelfde problemen heeft gehad?

Mailen naar divoza, foto's toevoegen. Kans is groot dat je nieuwe krijgt :j

De maten in de laarzen zijn trouwens niet altijd gelijk aan de maten die je besteld, droeg gister laarzen in maar 38/44.5/36, die nergens op de site te vinden zijn :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:16

Bij mij gaat tijdens het rijden ook regelmatig de rits open, maar doe hem dan maar gewoon weer dicht, ga daar niets achter zoeken bij Divoza :)

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:38

Mondoni field is met elastiek, ik heb dat de kuitmaat iets te wijd is, en de hoogte iets te hoog, maar als ik de kuitmaat kleiner zou doen, zou de laars nog hoger zitten, maar hij neemt nog de pasvorm aan (:
Raad iedereen aan om de mondoni field te nemen :)

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:24

Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb nu 2/3 jaar mijn mondoni field, maar wil graag andere laarzen.
Nu twijfel ik heel erg tussen de mondoni Bath en de mondoni Blyth.
Wat zouden jullie doen?

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:31

Martine_R schreef:
Een medewerkster van de Divoza raadde mij gisteren aan om vooral de Blyth niet te nemen tenzij je hem alleen gebruikt voor wedstrijden. En dan ook echt: voordat je op het paard stapt aandoen en als je er weer afstapt, direct uit.. Nou.. laat dan maar zitten.. :+

Ik heb nu de Fields aangeschaft.

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waarom! :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:05

Ik blijf het apart vinden, tijdje terug bij divoza was mijn maat er met geen mogelijkheid, ook niet in de andere vestigingen en zou ook niet zo snel meer geleverd worden. Toch heb ik op de website nog nooit gezien dat die maat niet op voorraad is, of er beperkte voorraad is. Heel apart altijd, ooit een keer een vliegennetje in ponymaat willen bestellen, nee kon niet, bestond zelfs niet (behalve op de kingsland website), en veel zuchten erbij. Ik ken iemand die bij divoza werkt en volgens hem geen enkel probleem om te bestellen. Soms vraag ik me toch af of ze een beetje weten wat voor onzin ze er soms verkopen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:17

*\o/*

Ik heb zojuist de mondoni Bath's besteld. Zat al een hele tijd te twijfelen maar nu met 25% korting is het wel erg aantrekkelijk. (135,- incl verzenden).

Heb gewoon fijne laarzen (1x petrie standaard en 1x mountain horse high rider). De petries heb ik geen minuut meer gedragen sinds ik de mountain horse heb. Ze zijn zo stijf. Zelfs na 5jr.

De Mountain horse zijn superfijne laarzen, alleen ze zijn wel erg warm in de zomer. Bovendien vind ik ze nogal lomp ogen en wil er ook een set 'nette' laarzen voor erbij.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:10

Hallo iedereen, sorry ik kom even binnen vallen :o
Heeft iemand toevallig ervaring met Mondoni Plain rijlaarzen?
Ik hoor het graag! :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:31

Turbie schreef:
Martine_R schreef:
Een medewerkster van de Divoza raadde mij gisteren aan om vooral de Blyth niet te nemen tenzij je hem alleen gebruikt voor wedstrijden. En dan ook echt: voordat je op het paard stapt aandoen en als je er weer afstapt, direct uit.. Nou.. laat dan maar zitten.. :+

Ik heb nu de Fields aangeschaft.

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waarom! :o

Waarom? Is dat niet logisch dan, aangezien het laklaarzen zijn? :+
Ze worden snel lelijk. En als de verkoopster dat al zegt.. nou.. dan hoef ik die laarzen niet te hebben.. :P

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:09

Ik heb de blyth nu een jaar en rij er vaak mee. niks aan de hand hoor.