Kleding voor de beter gevulde ruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:30

Sommige broeken vallen veel getailleerder uit dan andere.
Weet iemand bij welk merk de broeken niet zo getailleerd zijn?

tisby

Re: Kleding voor de beter gevulde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:22

Ik heb wat dat betreft goede ervaringen met Harry's Horse, maar dan nog valt het ene model meer getailleerd uit dan de andere. Het is een beetje lastig te zeggen vind ik..

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:34

De oudere modellen wel ja, tegenwoordig is de maat de taillewijdte enkele omtrek zeggen ze.
Dus maat 44 is 88 cm taille. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd en hoop op reacties van hier.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:56

Ik heb er 1 op maat laten maken bij Amazone Xl en die bevalt me prima.

Even off topic: Ik ben op zoek naar een groot dressuur zadel 18,5 inch of 19 inch. Wel een goed merk.

Heeft er toevallig iemand een zadel voor mij te koop ??

Stuur me een PB

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:34

Ik ben altijd heel tevreden met de rijbroeken van HH maat valt precies goed een 46 is ook een 46. En de tailje is niet zo laag. Heb er nu 3 een bruingeruit, contour blauw en jeans blauw. Ik heb ook wel andere merken maar deze blijven toch het lekkerst zitten.
Mijn dochter heeft ook het liefst rijbroeken van HH in maat 42. Heeft ook ander merken maar ook zij vindt HH het lekerst zitten.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:45

bertine37 schreef:

Even off topic: Ik ben op zoek naar een groot dressuur zadel 18,5 inch of 19 inch. Wel een goed merk.

Stuur me een PB

zoek op marktplaats eens een KN zadel, deze zijn zeer geschikt voor de gevulde ruiters.
Ik heb er ook 1 en die zit echt heerlijk!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:16

laida schreef:
bertine37 schreef:

Stuur me een PB

zoek op marktplaats eens een KN zadel, deze zijn zeer geschikt voor de gevulde ruiters.
Ik heb er ook 1 en die zit echt heerlijk!

Bedoel je ook dat ze ruim vallen. Dus dat je dan bijvoorbeeld ook een 18 inch kan nemen ipv een 18,5 ?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:58

Nou, dat vind ik bij KN dus niet :). Daarbij is KN er 2e hands bijna alleen in 17inch of 17,7inch (45cm, is echt geen 18 inch). Dus dan ga je zelfs kleiner rijden dan 18. Ik heb zelf jaren in een Tango gereden met mijn maat 46, maar dat zadel zat toch 200x beter toen ik naar maat 42-44 ben gegaan. Het zag er ook beter uit! KN zadels hebben een smalle lepel, waar heel je brede achterste overheen/langs valt zeg maar :)
WOW 18 inch vallen bijna allemaal als 18,2 of 18,3 en zitten ook ruim. Albion zadels vallen ook erg ruim heb ik ondervonden. Heb zelf een 18,5inch Fryso en een 18inch albion zat vele malen ruimer. Maar deze paste beter op mijn paard. Fryso valt dan weer 0,5inch kleiner dan ze aangeven over het algemeen. Euroriding zadels vallen ook redelijk ruim vind ik, iig een brede lepel waar je kont niet langs puilt. Verder, hoe minder hoog je lepel, hoe ruimer je zadel veelal zit (let wel, niet altijd natuurlijk), vierkante lepels zijn ook niet echt geschikt voor ons beter kont bedeelden ;). Maar ik zou dus zeggen: WOW, Albion of Euroriding.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:09

De zadels van Frank Baines zijn ook erg prettig voor gevulde billen. :D Ik heb zelf de elegance? geloof ik.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:44

Ik vind het wel een interessante discussie, ook al zijn we dan een beetje off topic.
Dat van die smalle lepel van het KN zadel had ik niet eens aan gedacht. Wij hebben door onze billen toch wel een paar extra aandachtspuntjes bij het aanschaffen van een zadel. Ook in het zadel willen we er natuurlijk op ons voordeligst uitzien :D
Toevallig zie ik er nu wel een KN zadel in 18 inch te koop.
Misschien iemand nog meer tips ?

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:50

Mijn billen passen heerlijk in een Kieffer Inzel 18 inch.
Maar let er wel op dat ook je paard het met je keuze eens moet zijn ;)

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:19

Ik rijd nu toch echt op een 18 inch KN zadel en ik heb toch echt een maat 50+
Ik heb op de KN echt het meeste ruimte en ik heb diverse zadels geprobeerd.
Verder vind ik dat een KN zadel je heel mooi recht zet in het zadel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:37

Ja ieder heeft daar zijn eigen voorkeur in. Ik vind KN vreselijk, mede omdat ze dwingend in je zit zijn. En ik vind de zitting echt te klein, terwijl ik dat bij mijn huidige niet heb. Ook een 18''

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:39

Ik rij met maat 46/48 billen op een prestige 18,5 inch veelzeidigheids zadel. Zit heerlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:42

Voor gevulde billen: zoek naar een zadel met een vlakke zit. Bij een te diepe zit kun je ze niet kwijt.
Ik heb zelf momenteel een MSFC Xtreem 18 inch en dat gaat net.
Voorheen een Massimo Trail 18,5 inch gehad. Dat ging ook net :+

Heeft iemand een merk voor mij van chaps, kuitmaat 45-46?
En dan leren chaps, in een andere kleur dan zwart.
Zwart mag eventueel ook, maar ik heb al zwarte laarzen en vind een ander kleurtje wel leuk.
Liefst combi met jodphurs dan ook, om de set compleet te maken.
Als ik niets leuks vind ga ik denk ik naar Lipica. Maar dan moet ik zo lang wachten :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:48

Qua zadel, ik rijd met maat 44/46/48 in een kn tango! Een van de dwingerende Zadels van kn.

Past net...

De frank baines zitten zeker heerlijk net als qrown heet het dacht ik... Zadels worden geleverd door happy horse advies...

Wow schijnt ook goed aan de maat te krijgen zijn...

En over het algemeen is mijn eigen ervaring beter veelzijdig/ spring als dressuur!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:52

Amanda, chaps kan je bij amazonexl bestellen. hele fijne chaps. Ook in verschillende lengte maten.

Aangezien het hier nu tooch over zadels gaat. Ik ben nu maatje 44 en hoop snel naar 42 te gaan, maar welke van de zadels die jullie noemen zijn ook geschikt voor een breder paard (tinker)?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:00

Frank baines, qrown en wow is op maat en dus een optie voor een Tinker...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:02

Tamadine schreef:
Amanda, chaps kan je bij amazonexl bestellen. hele fijne chaps. Ook in verschillende lengte maten.

Ja, maar die zijn zwart of donkerbruin.

Ik zoek meer zoiets:
Afbeelding

Of in deze kleur (Lipica):
Afbeelding

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:41

wow die bovenste zijn gaaf! Maar moet je wel die mooie passende schoenen eronder hebben :D

zadels...hou maar op _O-
Toen ik 40 kilo zwaarder was...toen reed ik even niet meer. hahah bedenk ik me nu. Maar toen ik 25-30 kilo zwaarder was had ik een Fryso Classic en nog vlakker op maat gemaakt voor mijn derriere dan dat ze zijn. Had een 19 inch, waarbij ook nog eens het "middelpunt" meer naar achteren was gelegd, zodat ik niet met teveel gewicht naar voren drukte. Zadel had ik op een Tinker met lange rug. Op mijn jongere Tinker, die een kortere rug heeft pastte dit zadel niet en doordat het middelpunt zo "gebouwd" was in het zadel kon het ook niet eenvoudig vermaakt worden.
Dus op zoek gegaan naar een ander zadel. Inmiddels afgevallen, 18 of 18,5 inch past. Andere mensen zouden misschien zeggen "kleiner wil ook wel" maar ik zelf vind dat niet fijn zitten. Lijkt soms ook niet zo fraai vind ik :o . En bij de zadels met diepere zit kantel je gewoonweg ook wat naar voren omdat je billen er niet in passen.

Ook nog een Massimo Trail geprobeerd. Zat ook heerlijk. En 18,5 inch zat prima!!
En ook nog een Kentaur geprobeerd. Zat ook mooi ruim.

Maar ik bleef toch verlangen naar m'n "Fryso" :D , dus blijven zoeken naar een goede 2e handse...en gevonden!!!
18,5 inch!

Maar dan wel een Fryso Classic hoor! Of het oude type van Fryso, de RS! Die vind je ook nog wel eens op mp. Maar let goed op met bijvoorbeeld een Tinker, dat je wel goed kijkt of de zadels niet te lang zijn. Kan door goede zadelmakers overigens soms wel zo passend gemaakt worden dat de kussens korter gemaakt worden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 15:40

Amanda, als je de gouden tip gevonden heb hoor ik t graag :)
Persoonlijk vind ik de chaps bij Lipica best prijzig....
Onderste laarzen lijken wel op de mijne, alleen heb ik nog donkerbruine accentjes.

Gisteren maar eens een bult aan kleding op marktplaats gegooid.
Binnenkort maar eens langs amazonexl voor een rijbroek in 2 maten kleiner, hopelijk pas ik in één van de horka broeken een paar maten kleiner... mijn lievelingsbroek die ik daar heb gekocht (horka grijze ruit) die slobbert inmiddels aardig om me heen.
Wie nog normale kleding zoekt in maat 46 (broeken van miss etam en jurkjes) of xl (jurkjes en shirtjes) moet me maar even pb'en.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:41

Die bovenste zijn tot kuitmaat 41/42 cm. Van Horze. Met bijpassende schoenen :D
Lipica chaps zijn 95 euro toch?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:04

95euro voor een paar chaps vind ik ook bestwel prijzig. Zeker als je voor iets meer dan het dubbele bij Lipica dan laarzen hebt, dan zou ik toch daarvoor gaan :)
Ik wil dat nog steeds eens doen, maar die lange levertijd houdt me steeds tegen. Ben aan het afvallen en veel te bang dat ze niet goed passen eer dat ze geleverd worden... iemand hier ervaring mee?

Over afvallen gesproken... heb een wedstrijdset over voor de beter gevulde ruiter :) (die nog afkleed ook! haha). Bij interesse, check mijn advertenties ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:22

Ik heb al laarzen van Lipica. Ik wil juist leren chaps, in 1x kleur met schoenen, zodat ik er mee kan starten.
Maar aan het einde van de dag kan ik 9 van de 10x net niet meer in mijn laarzen.
Mijn benen lopen vol (lymfoedeem), dus vandaar chaps erbij.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:26

Dan zijn chaps denk ik wel praktisch ja. Op zich valt 95 euro nog wel mee voor op maat gemaakte chaps. Lastig alleen als je er dan ook schoenen bij wilt, dan ben je meer kwijt dan voor laarzen, maar ja als dat de oplossing is, dan is t wel een optie.

Lima, ik heb laarzen op maat laten maken en ben inmiddels 15 kilo afgevallen. Laarzen gingen eerst niet heel soepel dicht en nu wel :+ maar gelukkig passen ze nog wel, eigenlijk vind ik ze nu lekkerder zitten. MAar als ik toen had geweten dat ik nu 15 kilo minder zou wegen had ik wel even gewacht met aanmeten, maar ja.