Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sophie13 schreef:Met jonge paarden is het misschien juist handig om geen bodyprotector aan te doen. Net als wat labyrinth zegt, je kan je minder goed meebewegen als je paard bijvoorbeeld bokt. En aangezien jonge paarden dat nog wel eens kunnen doen, zou ik zelf er geen aandoen.

Tamara1991 schreef:Magrathea schreef:Ik ben echter meer een voorstander van het plofvest, dat is m.i. veiliger en werkt beter dan een BP
Zo'n soort 'airbag' bedoel je? Die opblaast als je eraf valt?
Lijkt mij niet zo prettig, weet ik zeker dat mijn paard weg is als ik eraf val haha
of val jij altijd van een stilstaand paard? Tamara1991 schreef:Magrathea schreef:Ik ben echter meer een voorstander van het plofvest, dat is m.i. veiliger en werkt beter dan een BP
Zo'n soort 'airbag' bedoel je? Die opblaast als je eraf valt?
Lijkt mij niet zo prettig, weet ik zeker dat mijn paard weg is als ik eraf val haha
.. Magrathea schreef:Meestal is het de omgekeerde volgordeof val jij altijd van een stilstaand paard?
). Toen lagen we samen op het asfalt. Maar toen bleef hij wel netjes bij me ookal hoorde hij zijn vriendjes vlak bij hinniken.

Delphi schreef:xTesslove schreef:nee eigelijk nooit, ik heb een eigen pony die ik al sinds zijn geboorte ken. ik heb hem zelfs ingereden zonder cap of bodyprotector. ik draag alleen een cap als ik op de manege rij.
Ik zie in je profiel dat je 14 jaar bent. Wat vinden jouw ouders hier dan van? En degene die je geholpen heeft bij het inrijden? Om eerlijk te zijn vind ik het ontzettend onverantwoord om een 14 jarige zonder cap en bodyprotector een pony in te laten rijden! Hoe goed je het beestje ook kent. Het blijft altijd inschatten hoe hij zal reageren, maar zeker weten doe je het nooit.
Ik weet wel dat ik een cap op die leeftijd ook totaal niet stoer en mooi vond, maar pech voor mij want ik mocht niet rijden zonder cap van zowel mijn ouders als de stal. Nu ben ik zelf moeder en mijn kinderen zullen van mij toch echt verplicht een cap moeten dragen.
Zelf heb ik bij een val op mijn 17e mijn nekwervel gebroken. Mijn cap was voor voren compleet gespleten. Zonder cap was dit nog slechter afgelopen. Ik heb dus uiteindelijk zelf mogen ondervinden hoe ontzettend belangrijk een cap is.
Net zoals het dragen van de gordel in de auto, hoort voor mij een cap bij het paardrijden.