Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo94

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:42

Ik heb al een tijdje mee gelezen en vandaag toch besloten om ze te kopen *\o/* ik heb de kildare aangezien ik niet in de hoge laarzen kom met mijn linkerkuit. Ik heb ze nu een paar uur en ze zitten super :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:03

ukje schreef:
Ik kom hier even binnen vallen.
Ik heb namelijk een vraagje, mijn moeder heeft dubbary laarzen. Alleen de zool is stuk. Nu wil ze haar schoeen opnieuw laten verzolen. Weet iemand van jullie misschien waar ze dit het beste kan laten doen. Of opsturen.

Ligt er aan hoelang ze ze heeft?
Als je ze nog niet super lang hebt (max jaar of 5 bv) dan zou ik ze zeker terug sturen, kijken of dubarry ze nog kosteloos wil repareren.
En anders gewoon naar schoenmaker brengen, want dat zal wel goedkoper zijn.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:38

:wave:

Ik kom hier ook even binnenrollen, loop al twee jaar te zeuren en heb besloten dat ik ze voor mezelf als kerstkado koop.
Ben ze gister wezen passen, pas ik ze niet... -O-

Zit precies tussen maat 38 en maat 38.5 in. Ga komende week naar een andere zaak om te kijken of ze daar misschien andere modellen hebben (of oudere/nieuwere variant van hetzelfde model, heb ik ook al mensen over gehoord).

Baalde gister wel als een stekker :=
Hier misschien mensen met hetzelfde probleem?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:33

Op wat voor manier passen ze niet dan? Schoenen moet je sowieso nog uitlopen en leer moet kunnen vormen naar de voet.
Ik had overigens eerst 37,5 besteld, die waren enorm. En heb nu gewoon maat 37, mijn eigen maat, en die passen goed, hadden niet kleiner moeten zijn. Mijn ervaring is dus ook dat er wel heel veel verschil zit tussen halve maten. Hadden ze niet andere modellen/paren om te kijken of die anders vielen? Dat kan best zijn.. :j

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:46

Ze zaten net een beetje vervelend bij mijn grote teen... had de Galway's aan, die wil ik ook erg graag. Heb ook nog andere modellen gepast, maar die zaten me sowieso niet goed qua voet

Mijn tante heeft ze ook, toevallig precies maat 38. Ben daar eens heen gegaan om ze te passen, maar deze zitten echt gewoon goed. Dus denk dat het toch het leer is wat naar mijn voet moet vormen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:14

Ik heb maat 40 en heb/had de eerste weken moeite met aantrekken, omdat ik aardig hoge wreef heb. Op t moment dat ze aan zijn, zitten ze wel prima.
Ik heb nu net weer nieuwe kregen (zie mn post stukje terug) en ook die moet ik echt weer inlopen en veel aan en uit trekken. Zou dan wel halve maat groter kunnen nemen, maar mijn ervaring is dat ze echt behoorlijk uitlopen in loop van de tijd.

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:18

Ik heb inmiddels de Galway bruin/zwart in huis, maar twijfel over de maat. Heb nu 36, aan mijn rechtsvoet valt deze fijn, bij mijn linksvoet zit mijn grote echt bijna tegen de voorkant aan, dit met gewone sok, dunnetjes.

Ik kom er ook nog wat lastig in en uit, alleen met plastic zakje niet, zoals in mn rijlaarzen :-) Maar dat is toch niet eeuwig mijn bedoeling bij deze laarzen?

Nu dacht ik: half maatje groter bestellen? Maar lees hier toch ook weer ervaringen dat je ze aardig uitloopt? Help! Wat denken jullie?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:23

Uitlopen gebeurd in de breedte. Als jij te weinig ruimte bij je teen hebt, is ie helaas te klein.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:36

Je loopt ze ook wel iets uit bij de teen hoor, die van mij zaten eerst ook krapper bij m'n tenen dan dat ze nu zitten.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:27

mijne zitten ook vrij krap aan de teen. Als ik erin stap denk ik het iedere keer weer, mr met lopen heb ik er niets van last van en stoort het ook helemaal niet. Mij was verteld dat ik ze niet té ruim mocht nemen omdat je hiel anders omhoog gaat bij het stappen en dan ontstaan er blaren. Ik heb ze nog niet lang en uitlopen kan dus wel nog wat gebeuren.

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:59

Ik heb ze toch teruggestuurd en een half maatje groter besteld.
Hoop ze nog voor het weekend binnen te krijgen :)
Ze zijn vandaag retour aangekomen heb ik via postnl online kunnen nakijken.

Flowerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:54

Bij de ruitershop in Harmelen zijn ze in de aanbieding. :)

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:36

Flowerr: Heb even gekeken, maar wat kosten ze daar normaal?
Nu zijn ze 1 euro goedkoper dan de prijs die ik gemiddeld tegen kom:
Niet €369,- maar €368,- Dus valt tegen, voor mij dan..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:56

RaYmOn schreef:
Flowerr: Heb even gekeken, maar wat kosten ze daar normaal?
Nu zijn ze 1 euro goedkoper dan de prijs die ik gemiddeld tegen kom:
Niet €369,- maar €368,- Dus valt tegen, voor mij dan..

Normaal gezien zie je Dubarry nooit in de aanbieding... ik vond het dus al vreemd...
Tenzij er een faillisement is ofzo, dan kun je een koopje doen denk ik.

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:30

Pops:
Ja, daar stond ik ook van te kijken.
Maar is dus ook niet echt een aanbieding.

Maar hun actie zal misschien toch verkoop winnen? Mensen trappen erin?

(ik hoop dat mijn halve maatje groter morgen binnenkomt) <3

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:48

Heeft iemand van jullie de Dubarry's wel eens ontsmet? En dan bedoel ik de zool.. Als ik weer kom van mijn werk moet ik ze toch echt even ontsmetten ivm met ziektes daar op dit moment, een heel dun laagje alcohol/ontsmettingsmiddel en dan erin staan kan geen kwaad hoop ik? En dan zeker niet tot de rand waar het leer begint want ben bang dat de zool dan loslaat?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:41

RaYmOn schreef:
Ik heb inmiddels de Galway bruin/zwart in huis, maar twijfel over de maat. Heb nu 36, aan mijn rechtsvoet valt deze fijn, bij mijn linksvoet zit mijn grote echt bijna tegen de voorkant aan, dit met gewone sok, dunnetjes.

Ik kom er ook nog wat lastig in en uit, alleen met plastic zakje niet, zoals in mn rijlaarzen :-) Maar dat is toch niet eeuwig mijn bedoeling bij deze laarzen?

Nu dacht ik: half maatje groter bestellen? Maar lees hier toch ook weer ervaringen dat je ze aardig uitloopt? Help! Wat denken jullie?

Ik moest de eerste week ook met plastic zakje aantrekken (voor ene voet was het echt krap), maar bij m'n tenen verder ruimte zat.
Nu zo'n 2 weken verder en ze gaan al bijna moeiteloos aan zonder zakjes :D Ik loop er wel minimaal 2x per dag op

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:23

ik heb mijne nu een maand.. (valt gewoon ik heb altijd 36 en nu ook)
En woon er bijna in!! heerlijk :D :D

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:12

Mijn zwarte galway Dubarry's zijn binnen ik ga ze dragen als ik met de honden ga wandelen en naar de paarden.. kan ik er gewoon mee rijden of gaan ze dan zo stuk?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:31

Ik rij er wel gewoon mee, ik vind ze super zitten met rijden. binnenkant zal wel gladder worden maar ondertussen gaan ze hun derde winter in ;0

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:35

Ik heb de lage dubarrys en rij er ook wel eens mee, maar vind m'n jophurs toch fijner
Met de hoge zou ik wel bang zijn dat er krasjes op de zweetbladen komen van de bovenste rand?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:21

Heb me Dubarry's vandaag binnengekregen! Passen perfect! Ik heb maar 38/39 ( meer 39 ) en heb die maat 39,5 gekocht.

Ik heb best lange benen dus even kijken hoe dat met rijden word op het zadel.. krijg ook een nieuw zadel dus krassen zit ik niet op te wachten :D

Wie heeft er trouwens een Dubarry jas? Ik zat te denken aan de Breslin.. zijn ze erg warm?

En misschien voor de mensen die nog laarzen moeten kopen; http://www.swarteschaepshop.nl een aantal laarzen in de aanbieding ( niet de galway ), en jassen.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:39

Mocht iemand interesse hebben in Dubarry maat 38 zie advertenties

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:46

Ik heb ze van de intratuin, alleen voor het rijden zijn ze niet geschikt, de bovenkant zit precies bij de onderkant van het zadelblad, heel irritant.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:58

zilverenmaan schreef:
Ik heb ze van de intratuin, alleen voor het rijden zijn ze niet geschikt, de bovenkant zit precies bij de onderkant van het zadelblad, heel irritant.

Hoe zien die eruit? Ik kan ze niet vinden op de site namelijk....