Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jippyhorse

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:05

Ik wil misschien ook de field voor mijn verjaardag vragen, maar is de schacht met of zonder de hak van de laars? Want zo zijn ze wel een stukje te hoog, maar als ik met de hak erbij zou rekenen is de hoogte wel goed. Kan helaas niet in de winkel gaan passen want er zit helaas geen divoza hier in de buurt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:08

zonder de hak ;)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:13

Hmm, oliebol. Ik heb de kuit en schachtmaat van voetmaat 38 maar ik heb maat 40, met kuitmaat 35 en hoogte 47. De hoogte is dan 2 cm te hoog en de kuit eigenlijk 1 cm te breed. Merk je verschil als je een kuitmaat van 1 cm te groot hebt? En zou hij nog te hoog zijn als ik er blokjes in doe? Ik kan namelijk verder helemaal geen bruine laarzen in mijn maat en voor een leuke prijs vinden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:15

Ik zou gewoon even passen! Even een stukje er op lopen en dan merk je vanzelf of het kan. :D

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:20

1cm kuit zal je niet zo merken denk ik.. hakverhoger levert je 1 a 2cm verschil dus dat hangt er maar net om dan. Toch maar even kijken of je naar een Divoza in de buurt kan om te passen (Heteren is toch maar een half uurtje vanuit didam?) en anders de verzendkosten voor lief nemen en ze online bestellen en terugsturen als het niet past :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:26

Yinthee schreef:
1cm kuit zal je niet zo merken denk ik.. hakverhoger levert je 1 a 2cm verschil dus dat hangt er maar net om dan. Toch maar even kijken of je naar een Divoza in de buurt kan om te passen (Heteren is toch maar een half uurtje vanuit didam?) en anders de verzendkosten voor lief nemen en ze online bestellen en terugsturen als het niet past :)

Klopt, maar ik denk niet dat mijn moeder zin heeft om een half uur te rijden voor laarzen voor mij :')
Denk dat ik ze (als ik ze mag voor mijn verjaardag) maar gewoon bestel en evt terugstuur.

Maakt het trouwens uit qua levensduur van de laars of je veters of geen veters hebt? Gaat 1 van de 2 sneller kapot ofzo?

sorry voor de vele vragen

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:09

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:47

Heb je je kuitmaat gemeten met sokken en rijbroek? Ik was zo blond en vergat dat.

Kun je trouwens de laarzen met lak terug sturen als het een slechte levering is waardoor het niet mooi uit ziet...?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:10

Nee, ik had een spijkerbroek aan maar toen was het dus 1 a 2 cm te wijd, dat moet dus wel passen met sokken en rijbroek neem ik aan.
Ik twijfel nu heel erg of ik de plain of de field wil, ik vind de field wel iets mooier, maar de plain is wel weer goedkoper en mij lijkt zonder veters handiger.
Heeft iemand een (eigen) foto van de mondoni plain tijdens het rijden (het liefst de bruine, maar van de zwarte mag ook)?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:23

ik heb de plain, zal kijken of ik een foto kan vinden.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:30

Oké, dankjewel!

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:09

Heb de field besteld :D de plain was helaas opeens uitverkocht in mijn maat :(
Kan niet wachten tot ze binnen zijn, nu maar hopen dat ze goed passen.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:37

Ze zijn binnen! Was eerst bang dat ze echt veel te hoog zouden zijn, en over de kuitmaat was ik ook niet helemaal zeker maar ze passen perfect! Ze zijn nog ietsjes te hoog, maar met mijn steunzolen er in zitten ze al veel beter en als ze ietsjes ingezakt zijn zitten ze al helemaal perfect denk ik. Ze zien er ook super mooi uit, mooier dan op de site vind ik, en ze zijn ook precies de goede kleur, matcht perfect met mijn cap, hoofdstel en zadel :D Ben er super blij mee, hopen dat ze ook een beetje lang meegaan en mooi blijven :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:38

Super! :)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:12

ik had de mondoni glamour 2 weken geleden besteld bij divoza.
het was op voorraad maar het zou zo snel mogelijk komen.
nu zit ik twee weken te wachten en begin ik toch wel ongeduldig te worden.
net gebeld: zouden ze pas in mei komen! dus moet ik in totaal 5 weken wachten!
dat hadden ze best even kunnen vermelden lijkt mij. :n

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:59

FlameHorse schreef:
Ik heb weer een probleempje met mijn laarzen namelijk: Ik wou het elastiek strakker trekken en ik trok dus en dat was blijkbaar iets te hard want het zwarte wat om het elastiek zit brak en dus is bij de laatste boog onderaan de laars nu de blauwe elastiekjes zichtbaar. Weet iemand of er wat aan de doen is?

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:28

FlameHorse schreef:
FlameHorse schreef:
Ik heb weer een probleempje met mijn laarzen namelijk: Ik wou het elastiek strakker trekken en ik trok dus en dat was blijkbaar iets te hard want het zwarte wat om het elastiek zit brak en dus is bij de laatste boog onderaan de laars nu de blauwe elastiekjes zichtbaar. Weet iemand of er wat aan de doen is?

je kunt het naar de paardensportwinkel brengen en het daar laten maken. :)

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:43

Jippyhorse schreef:
Ze zijn binnen! Was eerst bang dat ze echt veel te hoog zouden zijn, en over de kuitmaat was ik ook niet helemaal zeker maar ze passen perfect! Ze zijn nog ietsjes te hoog, maar met mijn steunzolen er in zitten ze al veel beter en als ze ietsjes ingezakt zijn zitten ze al helemaal perfect denk ik. Ze zien er ook super mooi uit, mooier dan op de site vind ik, en ze zijn ook precies de goede kleur, matcht perfect met mijn cap, hoofdstel en zadel :D Ben er super blij mee, hopen dat ze ook een beetje lang meegaan en mooi blijven :)

welke maten heb je ? :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:48

_APPELTAART schreef:
Jippyhorse schreef:

welke maten heb je ? :)

Voetmaat 40, kuitmaat 36 en hoogte 49.
Ik krijg nog makkelijk 2 vingers bij mijn kuit, maar dat zie je niet, ze lijken gewoon perfect aangesloten te zitten en ik heb er ook geen last van :)

Ik doe ze zo aan met de springles, moet voorlopig wel mijn beugels een gaatje langer doen dan mijn normale springmaat denk ik tot ze ingezakt zijn haha.

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:53

Jippyhorse schreef:
Ik krijg nog makkelijk 2 vingers bij mijn kuit, maar dat zie je niet, ze lijken gewoon perfect aangesloten te zitten en ik heb er ook geen last van :)

Ik doe ze zo aan met de springles, moet voorlopig wel mijn beugels een gaatje langer doen dan mijn normale springmaat denk ik tot ze ingezakt zijn haha.

Super dat ze zo fijn zijn!
ik vind ze zelf er mooi, maar met mijn dunne beentjes gaat het niet lukken denk ik :')
heb je 40H ?

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:57

_APPELTAART schreef:
Jippyhorse schreef:

Super dat ze zo fijn zijn!
ik vind ze zelf er mooi, maar met mijn dunne beentjes gaat het niet lukken denk ik :')
heb je 40H ?

Nee, ik heb 40S.
Ik heb ook redelijk dunne benen, en ik kon nooit passende laarzen in het bruin vinden voor een leuke prijs. Mijn chaps zijn 31 kuit maar wel met elastiek, daarom was ik eerst bang dat de kuit veel te groot zou zijn aangezien de laarzen dus 5 cm breder zijn maar ze zitten echt goed. Wat voor kuitmaat heb jij dan?

_APPELTAART

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:04

Jippyhorse schreef:
Nee, ik heb 40S.
Ik heb ook redelijk dunne benen, en ik kon nooit passende laarzen in het bruin vinden voor een leuke prijs. Mijn chaps zijn 31 kuit maar wel met elastiek, daarom was ik eerst bang dat de kuit veel te groot zou zijn aangezien de laarzen dus 5 cm breder zijn maar ze zitten echt goed. Wat voor kuitmaat heb jij dan?

ik heb zelf (net opgemeten) ong. 33. ik heb de chaps van Ariat geen idee welke maat maar gaan nét dicht, dus zit toch wel te denken hoogte maat heb ik ook 49. ik wou eerst die laarzen van QHP maar die zijn niet hoog genoeg. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:11

Dames ik wil graag foto's van jullie laarzen!

Ik heb niet veel geld, en moet voor één paar laarzen tussen de 25 en 50 (€100 en €200) uur werken, ik heb niet zo veel werkuren in de week, dus ik wil er 'zeker' van zijn dat ik een goede laars heb.
Geen Divoza in mijn buurt, jammer genoeg.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:53

In het topic zijn foto's terug te vinden

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:58

Nou zolang ze niet kapot gaan houd ik het zo maar vandaag weer mee gereden en heb ze sinds Januari en ik had even het gevoel dat ik alleen met sokken reed :') Ik had even het gevoel niks aan mijn voeten te hebben.