Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannie275

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:45

Die van mij zijn echt heilig :) Erg fijn. Jammer genoeg heb ik een half maatje groter gekocht aangezien ik nog kans heb om te groeien, dan maar een dikke sok, en nu istie wat uitgelopen :( Maar gelukkig kan ik er zat op lopen :) En heb ook weleens in een sloot gestaan tot de rand en geen druppel water! Ik werk er de hele dag op, banjer door de stallen, de weide, de bak, het maakt allemaal niet uit, er hebben zelfs paarden op gestaan en de hakken geschampt maar ze leven nog :) Moet ze wel nog een keer invetten, haha :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:29

Ik ben nog altijd heel erg blij met mn laarzen! Moet wel even terug met de sluiting (heb het model met de rits) deze is losgegaan op de naad, dus even kijken of dat onder de garantie valt, mag hopen van wel! Verder loop ik er zeer regelmatig op, maar ook door de bagger etc en tot nu toe doen ze het nog erg goed!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:06

MaartPaard schreef:
ach daar zijn ze voor hoor ;)

Natuurlijk wel maar de eerste keer blijft toch spannend ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:39

Antheman schreef:
Die lekheid snap ik niet goed hoor. Ik zit erg nat hier en sta helaas ook in de sloot om het water af te voeren. Ik heb mijn laarzen nu 3 jaar en altijd droge voeten gehad.

Hoe onderhoud je ze dan?

MaartPaard schreef:
Ik ben er ook helemaal gelukkig mee en elke keer als ik van stal kom spoel ik ze gewoon af met water. Heb ze in de 2 weken dat ik ze nu heb 2 keer goed ingevet. De eerste keer om alvast een goed laagje op te bouwen en de tweede keer om dat laagje even te bevestigen. Wil het nu zo'n 1 a 2 keer in de maand gaan doen. Heb er al door de flinke modder mee gelopen maar ze zien er super schoon uit. Zo heb ik ze thuis echt de hele dag aan maar kan ik ze ook in de blub op stal lekker aan :) Vind ze echt heerlijk! Ze zijn mooi licht, en heb echt heerlijk warme voeten erin. Heb vh weekend even van die anatomisch gevormde zolen gekocht zodat ik ook een lekker stevig voetbed heb.

Ik spoelde mijne ook altijd af als ze ook maar iets vies of modderig waren, want we hebben kraan bij achterdeur en ik wil niet met modderlaarzen op de mat :D

Toen ze nog goed waren (tot vorig week :+ ) heb ik ook regelmatig tot aan de rand in de blubber gestaan, omdat onze weilanden toen in september zo vreselijk nat werden! Gewoon afspoelen en desnoods even met zadelzeep en ze zijn weer zo goed als nieuw

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:17

IK KRIJG NIEUWE DUBARRY LAARZEN!! *\o/*

Blijkbaar konden ze toch niet meer gemaakt worden, dus ik mag nieuwe uit komen zoeken! *\o/*

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:21

Ik ga vanmiddag terug met mijn dubarry's. Hoop dat het nog onder de garantie valt. Ook mijn binnenvoering bij de hak is helemaal stuk en opgekrult, meerdere hier last van?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:30

Nee, ik had wel dat dat leren stukje op het voetbed los liet en iets opkrulde.

Hoelang heb je ze al?

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:36

GaitMonster schreef:
Ik ga vanmiddag terug met mijn dubarry's. Hoop dat het nog onder de garantie valt. Ook mijn binnenvoering bij de hak is helemaal stuk en opgekrult, meerdere hier last van?

ik heb daar ook last van en heb ze nog maar een halfjaar!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:03

Dispar_Vulgo schreef:
Antheman schreef:
Die lekheid snap ik niet goed hoor. Ik zit erg nat hier en sta helaas ook in de sloot om het water af te voeren. Ik heb mijn laarzen nu 3 jaar en altijd droge voeten gehad.

Hoe onderhoud je ze dan?

Ik laat ze opdrogen, trek de dag erna een ander paar laarzen aan. De laars smeer ik zo nu en dan in met schoenenpoets en het zand veeg/borstel ik vooraf eraf.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:06

Dispar_Vulgo schreef:

Hoelang heb je ze al?

Volgens mij 1,5 jaar. Zal eens opzoek gaan naar mijn bonnetje.
Heb ze gekocht op 16-8-2010.. Dus bijna 1,5 jaar heb ik ze.

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:14

Heb ze nu 2,5 jaar probleemloos. Spoel na gebruik de zool af en ong. wekelijks smeer ik het gladde leer in met Outdoor Wax, gewoon bij de schoenmaker te koop. Wel eerst eventueel modder/zand eraf halen. Deed het eerst met bruine schoenpoets maar daar werden ze toch sneller kaal van. Als extra inlegzooltje heb ik sinds kort de wollen zooltjes van de Action, heel fijn.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:30

Mijne worden opgestuurd. Maar de kans is heel groot dat het niet onder de garantie valt en ik ze gewoon terug krijg.
Voor mij dus nooit geen Dubarry's meer.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:29

GaitMonster schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Hoelang heb je ze al?

Volgens mij 1,5 jaar. Zal eens opzoek gaan naar mijn bonnetje.
Heb ze gekocht op 16-8-2010.. Dus bijna 1,5 jaar heb ik ze.

Ik had mijne 31-8-2010 gekocht en gewoon garantie op en dus nu nieuwe gekregen!
Ze moeten echt wel langer dan 1,5 jaar mee gaan. Maar ligt er ook beetje aan hoe ze er uit zien.. als ze al binnen 1 jaar helemaal afgetrapt zijn, dan is het misschien anders..

edit: balen dat dat waarschijnlijk niet onder garantie valt!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 07:32

ik heb ze toch redelijk strak gekocht en iedere keer als ik ze aandoe twijfel ik of ik niet de maat groter had moeten nemen. Maar die zaten wel los. Die nu zijn strak, maar niet onconfortabel strak. Ik krijg in ieder geval geen blaren ofzo.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 08:29

Nee ze zakken nog wel wat. Eerste jaar moest ik nog net geen tijd inplannem om ze aan en uit te trekken :). Nu stap ik er zo in.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:03

ja de verdeler zei dat ik ze nt te ruim mocht nemen want dat je dan sneller blaren krijgt enzo.
Rond mn been zijn ze niets strak. Mr mn voet wel wat..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:34

Doen jullie ook spanners in je laarzen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:51

GaitMonster schreef:
Mijne worden opgestuurd. Maar de kans is heel groot dat het niet onder de garantie valt en ik ze gewoon terug krijg.

Dat gold voor mij ook ... ze wilden ze wel terugsturen naar Dubarry, maar konden niks zeggen over de kosten die ik dan nog zelf moest betalen voor het opnieuw vastmaken van de zool! :( Heb dat opsturen toen dus ook maar laten zitten en ga ze nu naar de gewone schoenmaker brengen, dan weet ik tenminste wat het gaat kosten ...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:06

simodi schreef:
GaitMonster schreef:

Dat gold voor mij ook ... ze wilden ze wel terugsturen naar Dubarry, maar konden niks zeggen over de kosten die ik dan nog zelf moest betalen voor het opnieuw vastmaken van de zool! :( Heb dat opsturen toen dus ook maar laten zitten en ga ze nu naar de gewone schoenmaker brengen, dan weet ik tenminste wat het gaat kosten ...

Daar moet je je echt niet mee laten afschepen. Belkin(importeur) heeft mij letterlijk gemaild dat heel veel dealers dubarry's opsturen ter observatie. Winkeliers/dealerpunten mogen hier niet over oordelen dat doet dubarry zelf. Het kosten blabla valt onder service verlening. Gewoon laten opsturen, je kunt ze altijd nog naar de schoenmaker brengen.

De mijne ben ik gister over gebeld. Dealer in kwestie had buine galway's,maat 39 binnen gekregen, toen ik vroeg of ze gerepareerd werden bleek het een nieuw paar te zijn wat blijkbaar niet voor mij bestemd was. Ze zijn om en nabij dezelfde dag als die van dispar_vugo op gestuurd, dus verwacht weleerdaags reactie.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:13

Heb ik de zwarte dubarry gekocht in maat 6 dus 39.5 terwijl ik maat 39 draag en wat denk je {:)-:( ze zijn te klein.
Snap er geen snars van, de bruine zijn ook maat 6 en die hebben altijd goed gezeten.
Nu zijn deze zwarte dus made in Portugal, zou dat het verschil zijn?????

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:18

ik wil ze ook, al jaren eigenlijk, maar de prijs he..

Jullie verhalen klinken super dus toch maar ens gaan sparen denk ik..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:11

linda_arnold schreef:
Daar moet je je echt niet mee laten afschepen. Belkin(importeur) heeft mij letterlijk gemaild dat heel veel dealers dubarry's opsturen ter observatie. Winkeliers/dealerpunten mogen hier niet over oordelen dat doet dubarry zelf. Het kosten blabla valt onder service verlening. Gewoon laten opsturen, je kunt ze altijd nog naar de schoenmaker brengen.

De mijne ben ik gister over gebeld. Dealer in kwestie had buine galway's,maat 39 binnen gekregen, toen ik vroeg of ze gerepareerd werden bleek het een nieuw paar te zijn wat blijkbaar niet voor mij bestemd was. Ze zijn om en nabij dezelfde dag als die van dispar_vugo op gestuurd, dus verwacht weleerdaags reactie.

De winkel had na een week ook nog geen reactie en ik was vergeten te vragen hoelang het zou gaan duren. Dus belde de winkel even en die hebben vervolgens direct de leverancier/dealer (???) gebeld en belde me paar uur later al terug dat ik nieuwe kreeg.
Maar die ruiterwinkel heeft ook altijd super service :D

Dus misschien even je winkel vragen of ze willen bellen?

RaYmOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:40

Ik sluit me hier ook even aan.
Ik heb zonet de Dubarry Galway bruin/zwart besteld.
Voorafgaande dagen al aardig rondgeneusd in dit topic.

Ik kwijl al lange tijd bij deze laarzen, al meerdere keren op het punt gestaan om ze te bestellen, maar de prijs en...
ik was bang dat ze mij toch niet goed zouden zitten omdat ik wat dunne beentjes heb. Totdat een collega van de week met een paar aan kwam zetten, zij heeft ook wat dunne beentjes. Toevallig heeft zij dezelfde maat als ik, dus heb ze mogen passen: het viel hartstikke mee!

Vraag aan jullie
:
Ik ga begin mei volgend jaar naar Ijsland op vakantie.
Kan ik ze daar 'zonder zorgen' gebruiken?
(wandeltochten over rotsen? Gletsjer wandeling?)
Met goed onderhoud dan wel.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:55

Jahoor zeker dat je ze in ijsland gewoon aan kan. daar zijn het outdoorboots voor :j

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:36

Ik kom hier even binnen vallen.
Ik heb namelijk een vraagje, mijn moeder heeft dubbary laarzen. Alleen de zool is stuk. Nu wil ze haar schoeen opnieuw laten verzolen. Weet iemand van jullie misschien waar ze dit het beste kan laten doen. Of opsturen.