Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:36

Noisy Nou die rust periode van de wedstrijden heeft jullie goed gedaan. Prachtig resultaat *\o/* gefeliciteerd

Ik ga dinsdag weer op wedstrijd in Bakkeveen onze eerste keer M1, we gaan alleen proef 31 starten. Hele benieuwd hoe ze ons gaan beoordelen :o Wordt alleen met dit weer helaas met vieze pony, al het wit afgelopen week nog gewassen maar nu alles alweer vies en wassen is nu geen optie :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 12:40

Ohhh, spannend inderdaad.
Ik heb de proef even doorgelezen. Op zich moet dat wel lukken, ik zie alleen nog wel op tegen het doorzitten. Ruud kan zich soms zo opdrukken waardoor ik ga stuiteren.
Ik ga thuis eerst maar eens een paar keer de proeven oefenen.

Is iemand van jullie toevallig geabonneerd op de Hoefslag?
Ik ben afgelopen maand benaderd via een privébericht op Instagram of ik wat over Rudi en mijzelf wilde vertellen en daar is dit artikel uitgekomen :)
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressuur/105067/jessica-van-alebeek-met-quarterhorse-tussen-de-dressuurtoppers-
De link is openbaar dus iedereen kan hem lezen :)

rien10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:10

Gefeliciteerd, goed gedaan. Ik ga in maart weerstand de bak. Ben benieuwd na ongeveer een jaar niet gestart te hebben. Nu in het L2

Grappig detail; Brix en ik zijn dit jaar samen 80 jaar oud. :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 15:37

Ahh gefeliciteerd met je eerste plekken! Een goede comeback!

Ik heb een startkaart voor een maand aangevraagd voor maart en ga dan 3x starten. Dan hoop ik het Z1 uit te rijden :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:35

Ik lees nogsteeds gezellig mee! Helaas was oktober de laatste keer dat ik gestart ben, daarna is de pony in de lappenmand beland. Inmiddels wel weer langzaam op oud niveau aan het rijden, ik hoop in maart weer te kunnen gaan starten. Misschien voor die tijd nog een keer een online proefje proberen.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:00

Gefeliciteerd Noisy! Goed gedaan.

Ik lees ook nog mee. Hier is het qua wedstrijden in de maand Januari rustig geweest. We zijn 1 x weg geweest. Dat was goed voor een 1ste plaats voor Whisper 80cm en een 3e plaats voor Cassidy in de 90 cm.

Gisteren hadden we een soort van indoor jumpcross in Boxtel. 70/80 cm. In een binnenbak is dat toch heel anders dan buiten in de weilanden/bossen. Alles staat veel dichter op elkaar. Cassidy was als 1ste aan de start. De eerste paar hindernissen gingen goed, totdat er een blauwe waterbak onder een hindernis stond. Die wilde ze echt niet doen. Paar keer aangereden, maar dat ging niks worden. Dan door naar de volgende. Totdat ze bij de grote waterbak kwam (dat was ook letterlijk een hele stevige bak met water). Wel even met 1 hoef in het water, maar ook dat wilde ze niet. Dat vrouwtje aan de kant maar roepen, prikken, prikken met die sporen, tik met de zweep. Dat doet mijn dochter toch niet. Dat riep ze tegen iedereen kwam ik later achter. Maar de op en afsprong deed ze goed. Daar heeft ze normaal ook moeite mee. Dus een mooi leer rondje. Whisper mocht als 1 na laatste. Ook hij vond de blauwe bak spannend, maar sprong hem de 2de keer wel. Verder alles goed door gereden. Zelfs de grote waterbak. Daar moest hij even naar kijken en ging er toen heel snel door/over heen. Bleek ze nog 1ste te zijn ook. Ze kreeg ook hele mooie punten een 8 en twee 9's. Ze kreeg ook nog een hele mooie deken en een geldprijs. Zo leuk!

Dat was een leerzame leuk dag. Ik hoorde dat er van haar categorie buiten Whisper om nog maar 1 paard door de grote waterbak gegaan was. Die was ook nog de dag van te voren bij de training geweest. dus weer wat puntjes om aan te werken. Komt goed uit dat we zelf ook zo'n blauwe waterbak hebben. Is trouwens ook lang geleden dat we die gebruikt hadden thuis, Dus die trekken we van het voorjaar toch maar weer voor de dag.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:02

FleurSandro schreef:
Ik lees nogsteeds gezellig mee! Helaas was oktober de laatste keer dat ik gestart ben, daarna is de pony in de lappenmand beland. Inmiddels wel weer langzaam op oud niveau aan het rijden, ik hoop in maart weer te kunnen gaan starten. Misschien voor die tijd nog een keer een online proefje proberen.

Aaah, dat is minder. Gelukkig dat het de goede kant op gaat.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:03

Ons M1 debuut vandaag gehad, 167 punten, geheel terecht. Rode lijn in de proef zijn; nageefelijkheid, impuls en oprichting. Ze was vandaag ook erg zwaar in de hand en dan is ze ook beduidend minder goed aan het been, dus alles kwam er net niet lekker uit. Op naar de volgende keer, mooie en fijne feedback gehad van de jury waar we mee aan de gang kunnen. :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:10

Balen FleurSandro.
Leuk artikel Noisy!
En C'tje ook al lekker bezig.
SandraWierma fijn dat je leuke feedback had. Die punten komen vast wel ;)

Ik heb het weekend ook gereden, pff, Sanaa was niet fijn. Ik weet niet zo goed waar ze last van had, vorige week in de les liep ze wel fijn door haar lijf maar zaterdag kreeg ik haar niet aan het lopen. Strak in de rug, net niet lekker erdoor enz. En ja dan is het M1 en wil men toch wel wat zien. Volgende keer beter.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:40

LaDonna75 schreef:
Ik heb het weekend ook gereden, pff, Sanaa was niet fijn. Ik weet niet zo goed waar ze last van had, vorige week in de les liep ze wel fijn door haar lijf maar zaterdag kreeg ik haar niet aan het lopen. Strak in de rug, net niet lekker erdoor enz. En ja dan is het M1 en wil men toch wel wat zien. Volgende keer beter.

Ja herkenbaar dat had ik gisteren dus ook. In de L kom je er dan nog wel mee weg, maar in de M1 willen ze dit echt niet meer zien en terecht :o Precies volgende keer hopelijk beter

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 20:37

SandraWierda schreef:
Ons M1 debuut vandaag gehad, 167 punten, geheel terecht. Rode lijn in de proef zijn; nageefelijkheid, impuls en oprichting. Ze was vandaag ook erg zwaar in de hand en dan is ze ook beduidend minder goed aan het been, dus alles kwam er net niet lekker uit. Op naar de volgende keer, mooie en fijne feedback gehad van de jury waar we mee aan de gang kunnen. :j

Hè, dat is jammer. Aan de andere kant heb je nu wel een soort van 0 meting van waaruit je weer vooruit kunt.

LaDonna, balen is dat. Ik heb dat met Rudi ook weleens gehad. Herpakken maar weer en de volgende keer beter

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:58

Ik kom ook weer voorzichtig om de hoek kijken. Onze laatste dressuur wedstrijd was het haflinger EK in augustus. Ongelooflijke ervaring om met je paard naar Oostenrijk te mogen en daar op een internationale wedstrijd te staan. We waren in de proef 48e (van de 59) en dat was echt meer dan ik ooit had kunnen dromen. Ons doel was niet laatste worden :+ Dit omdat het een beetje Z1 niveau was kwa proef (childrens proef) en we eigenlijk nog maar M1 rijden :Y) Al met al ongelooflijk genoten van deze ervaring.

Daarna even gestopt met trainen en in de bak rijden en Dikkie heeft eerst een paar weken vrij gehad en daarna zijn we lekker gaan buitenrijden. In die mate dat toen ik een oproep langs zag komen van endurance Zeeland dat ik dacht, why not, en we een rondje impuls (20km) hebben meegedaan

Dikkie liep hem goed uit en we zijn in de middenmoot geeindigt, helemaal niet slecht voor onze eerste endurance dacht ik zo

Sinds begin dit jaar zijn we weer langzaam aan het oppakken en de dressuur er weer bij aan het pakken, maar eerst gaan we nog beginnen met ons allereerste WE wedstrijdje eind maart. We gaan gewoon WE0 starten, want dit wordt de eerste keer en de eenvoudige wissels zijn nog niet echt top. Nog een discipline bij op het lijstje :D

@ Sandrawierda, heel herkenbaar, hier liep ik ook tegenaan in het begin van het M1 (en nog wel eens als we geen topdag hebben :+ )
@ Ladonna, jammer, volgende keer weer beter!
@Ctje5 mooie resultaten! En een leerzame dag dus
@ Ballard, succes met de laatste punten!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:35

Wat een leuk dier Fangio, lekker veelzijdig. En goed gedaan!

8 maart ga ik weer aan de bak, L2 voor de eerste keer starten. Ik heb door omstandigheden een jaar of zo niet gestart, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen volgende week. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 02-03-25 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:03

Fangio Wat leuk, ik doe dezelfde dingen met mijn Haffie. En ben net beginnen om mijn jonge fjord te trainen voor een korte impuls klasse. Hij wordt dit jaar 5 dus doen rustig aan. Bakwerk vind hij vreselijk, dus we doen alles in het bos.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:00

Thanks, hij is echt heel leuk <3 Moet zeggen dat dressuur ook wel zn minst favoriet is, maar met lekker veel afwisseling loopt hij zn rondje in de bak ook wel. Maar dat is ook wel de reden dat ik hem na het EK even "bakvrij" heb gegeven en even helemaal wat anders heb gedaan voor een paar maanden. We hadden er echt heel veel voor getraind en hij heeft het allemaal braaf gedaan, dus dat mag dan ook wel beloond worden.
Overigens loopt hij ook nog voor de wagen, maar dat hebben we vorig jaar eigenlijk nauwelijks gedaan met alle EK trainingen. Maar dat gaan we dit voorjaar weer oppakken, als het wat warmer is :brr:

Heb mezelf net ook opgegeven voor een proefgerichte clinic begin april, eens even kijken waar we staan en of het al de moeite is om weer op wedstrijd te gaan :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 09:56

Wat heb je een toffe dingen gedaan zeg Fangio! Wat lekker veelzijdig :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:19

Hier gaat het rijden langzaam weer terug naar het oude niveau. 15 maart eindelijk sinds 5 maanden weer eens starten. :D Ik ga niet rijden voor de winstpunt want we zitten nog niet helemaal op oud niveau. Voornamelijk heel erg benieuwd hoe hij het doet en of hij het vol kan houden. Gisteravond ook voor begin april een rondje springen opgegeven. Dat is nog veel langer geleden := 2 rondjes 70cm, ben er benieuwd!

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:44

Wooowwww! Vandaag met Eos weer gestart, trainingen waren meer downs dan ups… maar wat heeft ze zich van haar goede kant laten zien en dat op een nieuw vreemd terrein voor haar!

Ze was zooo fijn! Abnormaal, trots op der gewoon 2x eerste! 191,5 en 195,5

https://www.instagram.com/p/DG8rmSdI2PY ... NnYzEzeDA2

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:56

Essmeralda Mooie punten gefeliciteerd *\o/*

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:42

Hier weer een heel ander bericht. Afgelopen vrijdag gestart, ging niet heel fijn. De eerste proef was hij wat tam, dus de tweede proef wat meer eraan gereden, maar dat was juist weer teveel :') Dus ik wilde deze zaterdag op herkansing gaan.
Maar toen kreeg ik vanmorgen een telefoontje dat Roadie ziek was. Dierenarts erbij, toen naar Wolvega gereden. Een acute dunne darm draaiing. En nu is hij er niet meer…van vrijdag lekker op wedstrijd, naar nu geen paard meer hebben…mega onwerkelijk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:44

Nee! Dat meen je. Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte gewenst. Wat een klap is dit.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:47

Jemig, heel veel sterkte.

Hier heb ik een spaanse merrie uit 2014 die net geen paard is (1.56).
Nu krijgt ze straks een baby, maar ik wil later graag wedstrijden met haar gaan starten (dressuur.)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:24

Wat een nachtmerrie |(
Heel veel sterkte

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:48

Heel veel sterkte! Y;(

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:13

Oh nee Ballard! Wat vreselijk. Heel veel sterkte.