Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:58

Idd even een hakje er in doen, of ze gewoon overdag even aandoen.
Ik heb de eerste keer meteen een uur gereden met mijn laarzen en had een minuscuul blauw plekje in m'n knieholte. Daarna geen last meer van gehad. Mijn vorige laarzen (Mondoni) had ik wel echt last van..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:00

Rena100 schreef:
Ik heb 3 keer gereden met mijn nieuwe laarzen en zie er nu al tegenop om ze weer aan te trekken. Ze hebben mij behoorlijk blauwe plekken opgeleverd in mijn knieholtes...

Oooh ja dat heb ik ook hoor... Leer je je hakken van uitdrukken :P

Nu ook af en toe wat striemen in de knieholtes... Maar dat gaat wel over hoor. Dan zit ik gewoon te veel mijn hakken op te trekken. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:03

ievie schreef:
Idd even een hakje er in doen, of ze gewoon overdag even aandoen.
Ik heb de eerste keer meteen een uur gereden met mijn laarzen en had een minuscuul blauw plekje in m'n knieholte. Daarna geen last meer van gehad. Mijn vorige laarzen (Mondoni) had ik wel echt last van..

Met mijn Derby's inderdaad ook dagen lang dikke blauwe knieholtes... Deze laarzen totaal niet. Een striem en de volgende dag voel je er niets meer van.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:45

Janine1990 schreef:
Rena100 schreef:
Ik heb 3 keer gereden met mijn nieuwe laarzen en zie er nu al tegenop om ze weer aan te trekken. Ze hebben mij behoorlijk blauwe plekken opgeleverd in mijn knieholtes...

Nu ook af en toe wat striemen in de knieholtes... Maar dat gaat wel over hoor. Dan zit ik gewoon te veel mijn hakken op te trekken. :P

Als ik mijn hakken zou kunnen uitdrukken, zou ik dat doen. Laarzen zijn zodanig stijf dat ik ze bijna niet uitgedrukt krijg, of mijn hele benen beginnen te tintelen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:49

Volgens mij heeft Van Huet op Facebook een goede tip voor het inlopen van laarzen, zonder dat je er in hoeft te lopen! Dat kan je wel proberen.

En anders eerst gewoon mee gaan lopen zodat de enkel wat zachter word en je in ieder geval je hak kan uitdrukken. :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:20

Aantrekken en even goed nat maken wil ook wel eens helpen.

Ik heb met mijn Celeris laarzen bijna geen moeite. Petrie was een heel ander verhaal..

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:42

Mijn Petries kreeg ik niet ingelopen. na jaren in de kast te staan heb ik ze afgelopen zomer verkocht. Ik heb DeNiro Dressagio en die heb ik helemaal niet ingelopen. Vrijdag komt Marije laarzen aanmeten. Ben benieuwd of ik met Celeris moet inlopen...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:12

Mijn laarzen zijn binnengekomen en zullen binnenkort naar mij verstuurd worden, ben benieuwd! Erger met inlopen dan mijn petries kan haast niet, daar heb ik nu nog de littekens van staan en rij mijn knieholtes soms nog open.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:23

Rena100 schreef:
Janine1990 schreef:

Als ik mijn hakken zou kunnen uitdrukken, zou ik dat doen. Laarzen zijn zodanig stijf dat ik ze bijna niet uitgedrukt krijg, of mijn hele benen beginnen te tintelen...

Wat voor sokken heb je?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:41

Afbeelding

De mijne zijn aangekomen, heel snel na mijn betaling, dat wel, nog mooier in het echt..
Maar de voet past niet.. Alé, hij past maar hij is te groot, ik heb heel veel plaats vrij en zeker langs de rechterkant "zweeft" mijn voet. Ik heb geen norm om mee te vergelijken, maar ik denk dat dit toch niet de bedoeling is.

Mijn gemeten voetlengte is 25,5 en 26 cm, en de voeten zijn zelf gemeten beide 28 cm. Dus ze zijn al zoieso niet op basis van de juiste maten gemaakt want dan zou er een verschil moeten zijn op de voet.
Voor derest passen ze wel qua kuit en dergelijke, maar dit lijkt niet de bedoeling, ik heb Marije gecontacteerd en ze gaat contact opnemen met de werkplaats. Ze heeft wel direct geantwoord dus daar kan ik niet over klagen. Maar ik heb wel lang genoeg gewacht..
Hoe zitten de laarzen rond de voet bij jullie? Is er daar veel "speling"?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:44

Mijn laarzen zitten bij de voet perfect. Hiervoor te grote laarzen gehad, dat liep verschrikkelijk. Dit niet... Kan er gelukkig nog wel dikke rijsokken bij in hebben.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:52

Dat is heel vervelend! Hopelijk komt er snel een oplossing.

Hoe lang heb jij moeten wachten na betaling?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:05

Heb ik helaas ook gehad, maar heb inmiddels nieuwe. Die zitten zo strak dat ik er alleen met dunne sokken in pas...

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:09

Lithya schreef:
Heb ik helaas ook gehad, maar heb inmiddels nieuwe. Die zitten zo strak dat ik er alleen met dunne sokken in pas...

Pff ze zegt dat de voet op maat wordt gemaakt maar ze sprak dan van een maat kleiner dus dan klopt dat toch niet? Ik ben wel eventjes echt in stress geschoten, heb dus ook schrik dat ze dan te strak te zullen zitten als ze echt praten over een maat kleiner zeker omdat ik 0,5cm verschil heb in men voeten.

Heb jij een nieuw paar gekregen of aangepast? Ze sprak van een aanpassing in de instap..

StonedRomy schreef:
Dat is heel vervelend! Hopelijk komt er snel een oplossing.

Hoe lang heb jij moeten wachten na betaling?

Ik heb zaterdag het laatste deel betaald vanuit belgie en vandaag kwamen ze aan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:49

Hier past de voet perfect. Beide keren... Gewoon rondom mooi aangesloten. 1e paar keer wel wat 'strak' maar dat liep al snel wat uit. En nu kan ik er wel de hele dag op lopen. Heerlijke laarzen.

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:19

Vandaag gehoord dat mijn laarzen vertraging hebben. Marije reageerde meteen op mijn bericht en ging proberen uit te vinden hoe ver ze er mee zijn. Hopelijk valt de vertraging mee. En zitten ze goed....
Balen Jessol....ze zijn wel heel mooi!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:13

Jessol schreef:
Heb jij een nieuw paar gekregen of aangepast? Ze sprak van een aanpassing in de instap..

Het ging om een fout van 2 cm om de voet. Dat was ook met een zooltje in de laars niet aan te passen. De laars moest dus echt helemaal opnieuw gemaakt worden.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:34

Lithya schreef:
Jessol schreef:

Het ging om een fout van 2 cm om de voet. Dat was ook met een zooltje in de laars niet aan te passen. De laars moest dus echt helemaal opnieuw gemaakt worden.

Bij mij ga ik er ook vanuit dat er iets is misgegaan bij het meten, als ik zelf met een lintmeter eens de lengte van men voet meet kom ik ook 2 cm verschil uit met de resultaten op mijn bestelformulier, en ook omgekeerde resultaten, zij heeft mijn rechtse voet als grootste en ik mijn linkse, en de rechtse voet zit het meest los, dus haar meting daar is zoieso fout.
Ook als ik de bal van men voet zelf meet kom ik een pak kleiner uit. Ik heb zelf ook eens een perfect passende gewone schoenen van mezelf gemeten en die lengte is 26 cm, terwijl de laarzen 28 cm zijn.

Mijn metingen zullen wel niet zo perfect zijn maar ik ga er toch vanuit dat ik er geen 2 cm verkeerd op kan zitten.
Dus ik denk ook dat bij mij ook enkel een nieuw paar de optie kunnen zijn. Dan zal ze ook terug moeten komen opmeten, ik hou men hart al vast tegen wanneer ik de nieuwe exemplaren krijg.

Maar ik ben er echt wel verliefd op. <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:45

DexterM schreef:
Vandaag gehoord dat mijn laarzen vertraging hebben. Marije reageerde meteen op mijn bericht en ging proberen uit te vinden hoe ver ze er mee zijn. Hopelijk valt de vertraging mee. En zitten ze goed....
Balen Jessol....ze zijn wel heel mooi!

Ja en dan kun je over een week weer zelf contact zoeken om te vragen of ze al iets gehoord heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:30

Jessol, is jouw voet niet omgetrokken/getekend? Dan valt er weinig fout te meten natuurlijk. Dan is het gewoon een fabricage fout.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:36

Janine1990 schreef:
Jessol, is jouw voet niet omgetrokken/getekend? Dan valt er weinig fout te meten natuurlijk. Dan is het gewoon een fabricage fout.

Ja, die ging ze vandaag nog eens meten en kijken of het mss verkeerd opgeschreven is.
Maar dan is de links en recht toch nog altijd zoieso verkeerd hoor op het bestelformulier..
Als ik hun cm's vergelijk van men voeten met reguliere schoenmaten zou ik maat 40-41 moeten hebben en ik heb een 38, dus er is daar zoieso iets verkeerd gelopen op het formulier.

Ben wel tevreden nu dat er snelle respons op kwam, hopelijk blijft het duren!

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:55

Bij mij zitten de rondom m'n voet ook wel breed, in het begin stoorde ik me er heel erg aan. Maar nu zijn de wat mooier gaan vormen en heb ik er geen last meer van. Ik kan er gelukkig nog dikke
skiesokken in aan, niet dat de rits dan heel snel dicht gaat :(

Afbeelding

Ik heb heeeele smalle voeten, lage wreef, smal voetje en ze zijn inderdaad iets te breed. Is misschien wel te zien op de foto dat er een knikje bovenop m'n wreef is.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:09

Janine1990 schreef:

Zelfs dat kan prima fout gaan, zelf ook ondervonden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:23

Ik moet zeggen dat Melinda met mij alles echt heeft besproken en heeft laten zien. Vooral de kuitmaten hebben we samen besproken.
Het was nl op een koude ochtend en mijn kuiten schelen echt behoorlijk na een dag veel lopen of met warmte. Ik had mijn oude laarzen ook meegenomen om te vergelijken. Die rits ging nu redelijk dicht, zelfs met sokken. Op een warme dag of na veel lopen dan krijg ik de rits rechts steeds maar een klein stukje bij beetje dicht en dan nog kloppen mijn kuiten. We hebben in overleg dus de kuitmaat ruimer genomen dan dat ze gemeten had.
Dacht 37,5 en gemeten was 36,8. Mijn oude laarzen zijn 36 en die zijn 15 jaar oud, dus ik ga ervanuit dat ik met die 37,5 wel goed zit. Dan bewust ook nog veters genomen zodat ik bij hopelijk binnenkort eindelijk een zwangerschap ook genoeg ruimte heb.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:35

ievie schreef:
Wat voor sokken heb je?

Verschillende, maar ik heb van die sokken met een badstof voet aan gehad in de laarzen. Ik ga ze zaterdag wel weer een keer proberen, rijd momenteel ook een ander paard dus heb daarom ook de laarzen niet aan gehad.