Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:10

Gewoon beide aanpassen, aan de ene voet het ene model, aan de andere voet het andere model, en dan kijken wat je het leukst vind staan bij jezelf :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:14

Ik heb gisteren mijn galways aangeschaft! :D Ben er zoo blij mee! Van mij mag het nu wel koud worden!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:19

Ik heb die van de ANWB bekeken in de winkel, ik moet zeggen dat ik ze niet mooi vind, veel te grof, dan is die echte van de ruitersportzaak toch veel mooier, maar kom 400 euro dat heb ik er niet voor over, want alle leren laarzen gaan snel stuk bij mij door intensief gebruik dus duur of goedkoop ze gaan er allemaal aan dan koop ik liever 4 x nieuwe voor 100 euro in 1 jaar tijd dan de 400 voor maar 1 x paar laarzen.

Dus handig dit topic, ik ga m eens helemaal doorlezen om zo toch aan de ideale laarzen te komen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:55

Ragdollcat schreef:
Ik heb die van de ANWB bekeken in de winkel, ik moet zeggen dat ik ze niet mooi vind, veel te grof, dan is die echte van de ruitersportzaak toch veel mooier, maar kom 400 euro dat heb ik er niet voor over, want alle leren laarzen gaan snel stuk bij mij door intensief gebruik dus duur of goedkoop ze gaan er allemaal aan dan koop ik liever 4 x nieuwe voor 100 euro in 1 jaar tijd dan de 400 voor maar 1 x paar laarzen.

Dus handig dit topic, ik ga m eens helemaal doorlezen om zo toch aan de ideale laarzen te komen.

Dan zul je lezen dat de Dubarrys hun geld voor veel van ons niet waard zijn .... ;)

Dublin van Eurostar kan ik je aanbevelen als alternatief. Zitten goed, je kunt er prima mee rijden en ze kosten ca EUR 180.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:17

Kan je trouwens je dubarrys ook met de kit van Petrie invetten en verzorgen? Die heb ik namelijk nog staan bijna helemaal vol. Heb nu ook klein setje dubarry verzorgingsspul maar vind het maar duur spul ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:17

luxket schreef:
werkte dat maar voor mij, ik heb alles al geprobeerd maar niks werkt behalve die dure zolen

Wat vervelend voor je :(:)
Heb echt snel koude voeten en niets werkte. Maar met die action zooltjes krijg ik echt loeihete voeten

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:18

Jeeeej, ik heb zaterdag dubarry galways aangeschaft! Heb er gisteren al zo goed als de hele dag opgelopen, heerlijk!

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:01

joehoe ik heb ze! gekocht bij vrielink.

De donker bruine...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:03

gefeliciteerd :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:05

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:46

En ook mijn dubarrys zijn lek!!! (noujah 1 schoen en klein plekje bij m'n grote teen)

Ben direct terug naar de ruiterwinkel gegaan en ze zijn nu opgestuurd naar dubarry. Dus ben benieuwd wat ze er aan gaan doen! (en hoelang het duurt...)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:08

Dispar_Vulgo schreef:
En ook mijn dubarrys zijn lek!!! (noujah 1 schoen en klein plekje bij m'n grote teen)

Ben direct terug naar de ruiterwinkel gegaan en ze zijn nu opgestuurd naar dubarry. Dus ben benieuwd wat ze er aan gaan doen! (en hoelang het duurt...)

Mijne ook :(

Of wel bij mij begon de zool op de neus te splijten, met als gevolg het water zo binnen kwam :+ .

Zelf contact opgenomen met de importeur en mocht ze via een dealerpunt laten opsturen. Ben zeer benieuwd hoe lang ze weg blijven en 'hoe' ik ze terug krijg.

Dealerpunt was niet zo gecharmeerd van het terug sturen, daar ik ze elders (200 km verderop)had gekocht en begon over allerlle kosten. Importeur gaf aan dat dit gewoon onder 'service verlening' valt, dus tot nu toe heeft het me nog niets gekost en hoop ik dat ze het onder garantie kunnen herstellen

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:28

Oke, conclusie duidelijk, ik hoef geen Dubarry's :P Mijn heel wat goeidekopere Dublins van Eurostar zijn na een jaar door de modder banjeren nog steeds niet lek, alleen wat minder mooi :P
Hopelijk komt het met jullie laarzen goed!

Deze zijn gááááf! Ik heb nog nooit van het merk gehoord, maar ze zijn volgens de site handgemaakt. Ik houd wel van dat robuuste.
http://www.dursyoutdoor.nl/product/706/ ... ol/300745/
De prijs is alleen wat minder gaaf. Maarja, dromen moeten er zijn.

Voor de Ariat-fans zijn deze misschien wel leuk! Ik vind ze zelf ook mooi, en ze zijn niet heel duur in vergelijking met andere Ariats.
http://www.dursyoutdoor.nl/product/706/ ... re/300714/

En deze mag er ook zijn hoor! Misschien jammer van de rits, geen idee of dit problemen met de waterdichtheid kan geven, maar ik vind ze wel mooi en ze lijken me, gezien de binnenkan van de laars, ook best geschikt om mee paard te rijden!
http://www.dursyoutdoor.nl/product/706/ ... ip/300712/

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:36

Ik hen gezellige nepperds via de boerenbond. ( BB adventure line: 89€) :o
Ook heerlijk praktisch want MET rits.
Heerlijk warm ...1x per weel waterdicht sprayen ...>>> nooit natte voeten
bijna hetzelfde uiterlijk ( toch zeker dezelfde look) Ik heb ze nu 2 maanden en weinig slijtage ...( zo'n laars moet er ook ruig uitzien)
Mijn werk is ook zwaar : bosterrein , paardenstallen ...nat & koud, plassen , mest etc .....
Nog steeds heerlijk warme voeten ... *\o/*
Ik ben er blij mee :)

Maakt me geen bal uit dat het geen merk is :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:29

devi786 schreef:
Ik hen gezellige nepperds via de boerenbond. ( BB adventure line: 89€) :o
Ook heerlijk praktisch want MET rits.
Heerlijk warm ...1x per weel waterdicht sprayen ...>>> nooit natte voeten
bijna hetzelfde uiterlijk ( toch zeker dezelfde look) Ik heb ze nu 2 maanden en weinig slijtage ...( zo'n laars moet er ook ruig uitzien)
Mijn werk is ook zwaar : bosterrein , paardenstallen ...nat & koud, plassen , mest etc .....
Nog steeds heerlijk warme voeten ... *\o/*
Ik ben er blij mee :)

Maakt me geen bal uit dat het geen merk is :)

Ik ben ook niet echt merkgebonden, maar heb Dubarry's aangeschaft omdat ze naast waterafstotend ook waterdicht zijn. Doel van de laarzen was wekelijks speuren met jachthonden door ruig gebied, maar ook door ondiep water. De eerste maanden kon ik ook tot het randje onder me knie in het water staan. Geen natte voeten, met andere outdoorlaarzen komt er vaak nog vocht door de naden (behalve rubber laarzen dan).

Helaas is het nu een ander verhaal.... :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:10

hafjelinger schreef:
Oke, conclusie duidelijk, ik hoef geen Dubarry's :P Mijn heel wat goeidekopere Dublins van Eurostar zijn na een jaar door de modder banjeren nog steeds niet lek, alleen wat minder mooi :P
Hopelijk komt het met jullie laarzen goed!

Ik heb mijn laarzen ook al ruim 1 jaar hoor!
Iedere dag minimaal 2x gebruikt en ik ben echt niet super netjes met poetsen enzo (1x per half jaar ongeveer helemaal schoonmaken en poetsen met dubarry spul), maar ze zien er nog wel heel netjes uit.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:57

Dubarry heeft in advertenties (nu?) ook staan dat de laarzen waterafstotend zijn in plaats van waterdicht. Dat is heel iets anders en dat is dus te merken ook ....

Bij andere merken zoals Le Chameau staat expliciet dat ze waterdicht zijn en een rubber zool hebben.

Ik was ook in de veronderstellings dat Dubarrys waterdicht zijn toen ik ze kocht, maar dat zijn ze dus zeker niet!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:12

Ook stom @ simodi... voor 400 euro laarzen kopen die niet eens waterdicht zijn, is echt zonde van het geld..

Overigens mis ik ze nu wel erg! Ik heb alleen maar dunne rubberen laarzen om droog mee buiten de paarden te doen, en die zitten een stuk minder comfortabel dan m'n dubarrys :(

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:16

Als je goed op de site leest staat er dat het leer waterafstotend is en dat de gore tex de laars waterdicht maakt !
Ik heb mijn laarzen nu 3 jaar en ze zijn echt waterdicht.. terwijl ik ze niet ontzettend vaak invet.

De Dubarry outdoor collectie bestaat uit een unieke selectie halfhoge en hoge leren laarzen voor dames en heren. Het leer wat verwerkt wordt in de Dubarry laarzen is een duurzaam natuurproduct met karakteristieke oneffenheden die zorgen voor een mooie natuurlijke uitstraling. Door het speciale impregnatieproces is het leer waterafstotend en sneldrogend. Het leer blijft mooi en behoudt haar vorm, ook bij veelvuldig gebruik.
De Gore-Tex binnenvoering zorgt voor waterdicht en ademend schoeisel.
Uw voeten blijven warm en droog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:34

Die lekheid snap ik niet goed hoor. Ik zit erg nat hier en sta helaas ook in de sloot om het water af te voeren. Ik heb mijn laarzen nu 3 jaar en altijd droge voeten gehad.

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:31

ik ben helemaal blij met ze.. elke dag aangehad.

wel goed gepoetst al..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:36

Ik ben er ook helemaal gelukkig mee en elke keer als ik van stal kom spoel ik ze gewoon af met water. Heb ze in de 2 weken dat ik ze nu heb 2 keer goed ingevet. De eerste keer om alvast een goed laagje op te bouwen en de tweede keer om dat laagje even te bevestigen. Wil het nu zo'n 1 a 2 keer in de maand gaan doen. Heb er al door de flinke modder mee gelopen maar ze zien er super schoon uit. Zo heb ik ze thuis echt de hele dag aan maar kan ik ze ook in de blub op stal lekker aan :) Vind ze echt heerlijk! Ze zijn mooi licht, en heb echt heerlijk warme voeten erin. Heb vh weekend even van die anatomisch gevormde zolen gekocht zodat ik ook een lekker stevig voetbed heb.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:37

Zijn echt goddelijke laarzen :D

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:27

Ik durf er nog niet mee in de blubber :+
Straks paard van de wei gaan plukken maar pfff ik let toch wel een beetje op waar ik mn voeten zet :o

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:29

ach daar zijn ze voor hoor ;)