Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:31

Vochtig sponsje met een klein beetje leder dressing en een keer per week vet ik ze in.
Heb ze nu allemaal in een laarzentas en met spanners.

Nou hoorde ik wel MerlxG_R is dat het slecht is om met laarzen half open te lopen/fietsen.
Omdat de rits dan tot de helft is en dan kan de rits lam worden of kan je daar kreukels krijgen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:19

ik loop er zo min mogelijk mee trouwens, en dat merk ik wel hel goed aan de slijtage van de zool. Heb bij mijn laarzen nog nooit een nieuwe zool moeten laten zetten. Ik doe mijn laarzen pas aan als ik klaar ben met opzadelen en doe ze meteen uit als ik ga afzadelen. hup laarzenspanners erin (lange die je tot helemaal onderaan kan duwen,zodat de enkel ook goed rechtop blijft), in de tas. eventueel met een borstel of vochtig doekje schoonmaken als het nodig is, anders de volgende dag met een zachte borstel erover als het zand opgedroogd is. 1 keer per maand ofzo met stubben hamanol producten. Er mee fietsen zou ik echt niet doen...is naar mijn gevoel niet fijn voor de laars :P

CinTwiZo

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:04

ik gebruik die flesjes van petrie om ze schoon te maken en te verzorgen. Werkt heel fijn. Zijn wat duur maar je hebt maar weinig nodig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:15

Petrie Cleaner is echt rommel!
Ik maak ze schoon met vloeibare zadelzeep en als ik wedstrijd heb, dan gaat er van die lederdressing uit zo'n geel potje overheen. Eéns per maand poets ik ze, vaker is niet nodig (en dan vind ik dat ze te donker worden).

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:17

Ik vind die Petrie bootcare spullen niet slecht hoor. Heb ook spullen van Sergio Grasso, daar vind ik mijn laarzen persoonlijk wel mooier van worden (maar was ook twee keer zo duur). Van de bootcare set gingen mijn laarzen piepen tegen mijn zadel, maar verder zagen ze er wel redelijk netjes uit.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:20

Piepen is ook érg! Maar van die bootcare werden heel mijn laarzen dof en korrelig.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:11

petrie heb ik ook staan, doe ik niets mee. heb het 1 keer gebruikt voor mijn petrie laarzen maar ze gingen er heel dof van uitzien, bah :+

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:36

Ik wil ze ook! nja mijne zitten alweer te strak :( ,
1,5 week geleden al 0,5 cm laten rekken en nu ging de rits bijna niet dicht!
volgens mij moet ik toch echt eens afvallen, :o

c_alsemgeest schreef:
Whoehoe! Net m'n nieuwe de niro's besteld! *\o/*

Dit model, polo :Y)
Afbeelding
Maar dan zwart, met zwarte zool, brede gesp tot over de zijkant (het merkje zit dan erboven zonder lusje), en witte stiksels! <3

Levertijd was 9 tot 10 weken... maar ik heb me mentaal voorbereid op 13 weken :+
[/quote]

490 Euro[/quote]

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:42

weet iemand waar ik de originele de niro schoenpoets krijg? in de kleur oxford.
waar ik ze gekocht heb hebben ze die op het moment niet, wil de graag af en toe bijwerken met de juiste kleur schoenpoets, je ziet waar de sporen zitten |(

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:36

Ik heb het potje schoensmeer gekocht in drunen bij drunens ruiterhuis. Alle kleuren en ook speciaal voor lak.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:48

Van Bommel schoenpoets is zelfs nog beter dan die van DeNiro zelf en in exact Oxford te krijgen. Verkrijgbaar bij de betere schoenmaker.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:26

is het al februari??? :')

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:44

Eleonora_ schreef:
Vochtig sponsje met een klein beetje leder dressing en een keer per week vet ik ze in.
Heb ze nu allemaal in een laarzentas en met spanners.

Nou hoorde ik wel MerlxG_R is dat het slecht is om met laarzen half open te lopen/fietsen.
Omdat de rits dan tot de helft is en dan kan de rits lam worden of kan je daar kreukels krijgen.

Maar als ik met de laarzen dicht fiets, dan krijg je bovenaan zo'n grote rimpeling. Omdat die rand dan in je knieholte prikt.

Zinn schreef:
Er mee fietsen zou ik echt niet doen...is naar mijn gevoel niet fijn voor de laars :P

Kan eigenlijk niet anders. En ga mijn laarzen echt niet op stal laten staan want dat vind ik een te groot risico.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:55

in een tas meenemen naar huis kan toch ook

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:17

Waarom zou dat Petrie spul rotzooi zijn? Ik kreeg het mee als onderhoudsadvies voor mijn de niro's. Moet zeggen dat mijn laarzen er erg glad van worden (van de creme) en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn aangezien mijn paard ook super glad is. Maar ze glimmen wel ernom.

Weet iemand toevallig waar je nog meer cognackleurige spoorbandjes kan krijgen? Heb ze wel bij de laarzen gekregen, maar die dingen zijn zo superdun en elastisch, dat ze nu na 6 weken al helemaal uitgelubberd zijn. Ik wil dus andere in dezelfde kleur als de laarzen. Ben ook nog op zoek naar leren spoorbeschermers, ze blijven niet goed zitten met mijn huidige rubberen beschermers en ik voel de sporen heel erg zitten op een vervelende manier. Rijd momenteel liever zonder, maar dat is niet altijd even handig.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:28

Ik heb spoorbeschermers laten maken bij lipica. Duurt 5 minuten en je kan zelf de kleur kiezen.
Spoorbandjes maken ze er ook.

Oh ik zie dat je in Friesland woont dus dan is lipica niet echt om de hoek!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:00

MerelxG_R schreef:
Zinn schreef:
Er mee fietsen zou ik echt niet doen...is naar mijn gevoel niet fijn voor de laars :P

Kan eigenlijk niet anders. En ga mijn laarzen echt niet op stal laten staan want dat vind ik een te groot risico.

het simpelste en meest logische dan misschien? :+ een laarzentas. Kan je gemakkelijk meenemen op de fiets en dan hoeven je laarzen niet te lijden.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:32

Moska schreef:
Waarom zou dat Petrie spul rotzooi zijn? Ik kreeg het mee als onderhoudsadvies voor mijn de niro's. Moet zeggen dat mijn laarzen er erg glad van worden (van de creme) en dat vind ik persoonlijk niet zo fijn aangezien mijn paard ook super glad is. Maar ze glimmen wel ernom.

Dat gladde gebeurde bij mij ook en dat ging piepen op mijn zadel (had ik ook net ingevet), niet normaal. Leer je wel meteen doodstil te zitten haha. Verder vind ik het goed spul, alleen je kan de binnenkant van je laars er niet fijn mee doen omdat het allemaal zo glad wordt.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:34

Laarzentas kan inderdaad wel :j Nog niet aangedacht. Enige nadeel is wel dat ik dan wel constant met een tas loop te zeulen op de fiets. Maargoed, als daar je laarzen mooier van blijven...

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:39

Ik kreeg zojuist een sms dat mijn laarzen er al zijn. Ik ga ze vanmiddag meteen ophalen :D Ik ben zooooo benieuwd *\o/* *\o/*

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:01

Ik ben gisteren mijn nieuwe laarzen op gaan halen: De Niro Augusto met Blink-accentjes (rits-lijsten en details) maar niet overdreven.

Ze zien er heel mooi uit en zitten superlekker, maar nu vroeg ik mij af? Mama heeft voor alle zekerheid een rits-cleaningspul gekocht en lederonderhoud, maar mijn buurmeisjes zeiden dat hun rijlaarzen (De Niro en Umbria) al enkele malen de ritsen hebben moeten laten vervangen?

Beide buren poetsen en vangen hun paarden ermee in de wei en steken ze niet in laarzentassen. Is dit nefast voor de rits (laars) in het algemeen?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:24

paarden vangen in de wei met laarzen aan, dan denk ik meteen aan zand en modder dat tussen de rits komt te zitten. Is onvermijdelijk en ik denk wel heel slecht voor de laars (en ook de rits dus). Ik heb nog nooit problemen gehad met de rits

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:27

Poetsen jullie je laarzen aan de binnenkant? Dat doe ik echt nooit! Alleen het zichtbare als ik op mijn paard zit. En dat doe ik met een of andere spray wat ik al jaren heb.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:28

ik poets alles ja, zorg wel dat ik op de binnekant niks doe dat glad wordt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:46

Ik heb zo'n lederspray en dan maar ik mijn laarzen eerst met water schoon en dan spray ik die spray op een sponsje en dan poetsen maar :D
En dan overal...