Bij ooteman www.ooteman.nl hier in noord holland verkopen ze een rijbroek merk dat '' comfortline heet'' dat gaat geloof ik tot maat 48 maar normaal heb ik dus maat 46 kwa broeken en van dit merk maat 42 jaa ze zijn giga rekbaar zelfs met die maat kan ik hem zo ver uitrekken dat er nog iemand bijpast dus zitten giga lekker en kosten zowat geen drol had er toen eens twee voor 30 eurie ^-^
Nadia
Oppermuts
Geplaatst: 02-04-12 11:01
miccamaaike schreef:
Dank je Ja valt mee he! Nu is t ook kuitmaat 45,5 en 46 geloof ik, dus dat is nog niet super super groot gelukkig. Ben er iig erg blij mee
Valt echt heel erg mee, k doe ook m'n best om die kant op te gaan, maar ik moet nog een paar cm's.
Branka, ik was 265 euro kwijt. Maar als mn kuiten een cm dunner waren geweest was t 30 euro goedkoper geloof ik... tsja net pech! Geloof dat t bij de lipica fabriek zelf nog net ietsje goedkoper is.
nou als jij een adres weet waar je goedkoper laarzen op maat kunt laten maken ben ik erg benieuwd! Je kunt petries ook wel op maat laten maken, maar dan ben je wel echt een hoop meer kwijt.
ik val niemand aan Maar geloof dat ik je post beetje anders interpreteerde. Ik dacht dat t wel wat scheelde, of de prijzen op de lipica site kloppen niet. Maar goed, maakt ook niet uit, ritje naar de lipica fabriek zou me veeeeel meer kosten.
bertine37
Geplaatst: 07-05-12 23:41
Hallo, ga ik erg off topic als ik vraag welke maat zadel jullie rijden?
Ik ga een paard kopen en heb mt 46/soms 48. Weten jullie naar welke maat zadel ik moet zoeken?
Is maar net wat voor soort zitting je in je zadel wilt? Bij een echtendiepe zit zul je in de meeste zadels niet weg komen met 18 inch... Kwam ik ook niet, zelfde maten als jij, maar in wen wat vlakker zadel is t heel anders...
Ligt aan wat je zelf lekker vindt. Heb je graag een beetje ruimte in je zadel of zit je graag muurvast? Ikzelf heb een voor mij en paard op maat gemaakt Arno Brandt zadel met een vlakke zit. 18 inch en bewegingsruimte zat. Broekmaat 46.
Bij aanschaf van een paard zou ik wel opletten dat hij of zij neit te kort gebouwd is. Dan ontstaan er vaak problemen met gevulde ruiters en te weinig druk verdelingsruimte
bertine37
Geplaatst: 08-05-12 14:22
ja, dank jullie.
Het paard wordt een tinker. het dier welke ik nu op het oog heb is gelukkig redelijk aan de maat 1,55 en heeft niet zo een korte rug als veel tinkers die ik gezien heb. Ik zit zelf te denken aan een Massimo zadel, 18,5 inch. Deze heeft extra korte kussens en is dan netzo lan als een normale 18 inch, maar dan hopenlijk iets meer ruimte voor mijn billen
Volgens mij zijn de maten voor een springzadel zowiezo anders, daar zit je je heel anders in. Maar ik jen geen zadel wat met 17,5'' genoeg ruimte geeft. Dressuur athans, maar laat je informeren door een zadelmaker.