Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:12

Ik rijd eigenlijk altijd met cap op, het zit misschien niet het lekkerst,
Maar als je hard valt en je komt verkeerd terecht heb je een probleem.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:17

Ik snap niet dat sommige mensen een cap niet lekker vinden zitten. Ik merk op een gegeven moment niet eens meer dat ik dat ding op mijn kop heb. Dat betekend dat mijn cap gewoon goed zit. Hij knelt niet, maar zit ook niet los. Zit dus goed. En heb er geen last van. Geloof me, dat ding heeft al regelmatig mijn hoofd beschermd! *\o/*
Foei wat ben ik soms blij geweest dat ik hem altijd op heb zeg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:52

Chasey schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen een cap niet lekker vinden zitten. Ik merk op een gegeven moment niet eens meer dat ik dat ding op mijn kop heb. Dat betekend dat mijn cap gewoon goed zit. Hij knelt niet, maar zit ook niet los. Zit dus goed. En heb er geen last van. Geloof me, dat ding heeft al regelmatig mijn hoofd beschermd! *\o/*
Foei wat ben ik soms blij geweest dat ik hem altijd op heb zeg...

Ik snap dat ook niet. Een goede cap zit gewoon aangenaam. Mensen die "hoofpijn" krijgen van de cap hebben gewoon een slechte cap voor hun hoofd. (en dat ze een GPA hebben betekent niet dat dat type cap op hun hoofd past.)

Magrathea

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:55

Mijn cap zit ook niet lekker, maar dat komt omdat ik te lui ben om het bandje goed te doen :+ . Hij zit wel stevig verder,maar het bandje irriteert soms.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:58

Ik rijd altijd met cap , behalve als ik hoofdpijn heb of ik een foto wil of zonder zadel even stappen op het pad ofzo :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:59

Wanneer je een cap voelt zitten, zit ie niet goed.
Ik moet ook aardig zoeken naar een model dat me nog goed zit maar zelfs ik slaag er in. Dan maak je mij niet wijs dat er mensen zijn die geen model vinden dat hen lekker zit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:00

Ayasha schreef:
Wanneer je een cap voelt zitten, zit ie niet goed.
Ik moet ook aardig zoeken naar een model dat me nog goed zit maar zelfs ik slaag er in. Dan maak je mij niet wijs dat er mensen zijn die geen model vinden dat hen lekker zit.

Moet ik mijn cap niet voelen zitten? Dan mag het wel een gewichtsloze cap zijn := maar dat bedoel je zeker niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:01

De caps van nu zijn zo licht dat je ze amper hoort te voelen. 't mag je niet "beperken" zoals je kleren dat ook niet doen, die voelen ook niet aan alsof ze 20 kg wegen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:25

Nee dat is waar. Maar ik heb wel echt een grote cap nodig, heb een nogal langwerpig hoofd :o Ja ik ben een alien, maar dat mag niemand weten, ssshhh dus misschien dat het daardoor komt. Het beperkt me alleszins niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:29

Magrathea schreef:
Nee dat is waar. Maar ik heb wel echt een grote cap nodig, heb een nogal langwerpig hoofd :o Ja ik ben een alien, maar dat mag niemand weten, ssshhh dus misschien dat het daardoor komt. Het beperkt me alleszins niet.

_O- ik beloof dat ik het niet door vertel
Ik moet ook flink zoeken hoor. De cap moet op een bepaalde manier zitten want anders heb ik binnen de minuut zulke koppijn dat ik zwarte vlekken zie. Maar er zijn caps die me fijn zitten en dat zijn heus geen caps die 300 euro kosten. Integendeel. :)

lovelylaulau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:46

Altijd met cap!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:48

ik rijd nooit zonder cap. Veel te gevaarlijk!

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:13

Ik rijd áltijd met cap.
Het mag er misschien niet ''charmant'' uitzien ofzo, maar
ik heb al een paar keer mn cap bedankt toen ik hard van een paard afviel met mijn hoofd tegen de hoefslag en in het ziekenhuis lag met een zware hersenschudding..
Moet er niet aan denken wat ik er zonder cap aan overgehouden had..

Ik vind het echt niet slim om zonder cap te rijden..
Waarom zonder cap rijden, als je een goed passende cap niet eens voelt zitten?

En de reden : ik rijdt zonder cap omdat mijn paard zoo goed te vertrouwen is, is echt GEEN goede reden!
Elk paard kan schrikken, of het in de bol krijgen.. En van ELK paard kun je (verkeerd) vallen!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:26

Ik rijd altijd met een cap.
Vind het een kleine moeite om deze op te zetten en heb er ook geen last van oid.
Zou het erger vinden als ik eraf val waardoor ik letsel heb, omdat ik zonder cap reed.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:28

Reed vroeger nooit met cap, maar na de vele dodelijke ongelukken zet ik hem toch iedere keer op!
Vind het nu onverantwoord om zonder cap te rijden :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:29

Maar het iedereen zijn eigen pakkie aan.. ik vindt dat je dan ook niks te klagen moet hebben als je valt en toevallig iets aan je hoofd heb ?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:32

Vind het ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, ken er een aantal die nooit met cap rijden, behalve op wedstrijd. Dat maakt mij niet uit, moeten ze zelf weten. Alleen rijd ik altijd met n cap, een ongeluk zit in een klein hoekje;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:36

Ik wel

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:39

xlisza schreef:
Vind het ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, ken er een aantal die nooit met cap rijden, behalve op wedstrijd. Dat maakt mij niet uit, moeten ze zelf weten. Alleen rijd ik altijd met n cap, een ongeluk zit in een klein hoekje;)

Mee eens!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:40

Ik rijd altijd met cap. Paard kan nog zo braaf en bomproof zijn, struikelen kunnen ze allemaal een keertje...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:41

xlisza schreef:
Vind het ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, ken er een aantal die nooit met cap rijden, behalve op wedstrijd.

Bij mij is het juist omgekeerd: mensen die ik ken rijden normaal met cap en op wedstrijd zonder! (Western, zij dragen dan een hoed :) )

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:42

Sok schreef:
Ik rijd altijd met cap. Paard kan nog zo braaf en bomproof zijn, struikelen kunnen ze allemaal een keertje...

Dat sowieso, of ergens van schrikken ofzo.
Het scheelt dat ik ook n jonkie van 3 heb, die kan natuurlijk altijd nog eventjes n gekke sprong maken.
Maar ook als ze ouder zijn zal ik mn cap braaf opzette :Y)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:42

Magrathea schreef:
xlisza schreef:
Vind het ook iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, ken er een aantal die nooit met cap rijden, behalve op wedstrijd.

Bij mij is het juist omgekeerd: mensen die ik ken rijden normaal met cap en op wedstrijd zonder! (Western, zij dragen dan een hoed :) )

Oh echt haha, op min vorige stal reden ook mensen western, maar die reden zo altijd zonder cap/hoed oid en op wedstrijd indd met n hoed;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:10

Nu is het bij ons op stal wel verplicht om een cap te dragen :) Dus ja, dat scheelt ook wel. Op sommige wedstrijden op lager niveau moet je ook een cap op.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:13

Ik train altijd met cap. Op wedstrijd zet ik wel eens mijn hoedje op, na afloop ben ik dan altijd op zoek naar de sluiting om hem af te doen :D