Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:12

bobje26 schreef:
Vervormd/ingezakt is echt anders dan gekraakt leer. Neem als voorbeeld de laklaarzen van Petrie.
Kijk goed naar hoe hij ingezakt is, zonder de rimpels en gekraakt leer.
Gewoon netjes ingezakt.
http://boktimg.nl/sites/default/files/1 ... bed429.jpg

En dan die van celeris:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58F3B387

Het zijn hele mooie laarzen maar bij de enkels is het leer enorm gaan rimpelen wat duid op een veel mindere kwaliteit. Dit zag je ook bij lipica.
Je ziet echt zo duidelijk verschil qua manier van inzakken en kwaliteit leer en dat is jammer, want je betaalt een smak geld.

Toen ik dit bij verschillende laarzen zag (ook de niet lak), was ik eigenlijk erg teleurgesteld en zou ik liever voor hetzelfde geld een betere kwaliteit leer hebben.

Die twee foto's zijn echt niet te vergelijken. Ik heb laklaarzen van Celeris en die zijn vele malen mooier dan mijn lak petries waar ik minder dan een jaar mee deed en die van Lipica waar ik vier jaar mee deed maar 6 keer een nieuwe rits in moest zetten.

Natuurlijk gaat het rimpelen. Dat heb ik bij elke lak laars gehad. Scheuren had ik in de petries, niet bij Lipica. Die sleten uiteindelijk aan de binnenkant door.

Afbeelding

Edit. Volgens mij werkt de foto niet. Sorry

Michelleex

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:47

Je afbeelding doet het bij mij niet nee.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:57

Weet iemand toevallig of dat het Polo model slap/stevig is?
Op de website van Celeris lijkt de laars op de eerste foto (gewoon bruin model zonder poespas) vrij slap, terwijl de zeven laarzen ernaast veel steviger lijken, of geeft het gewoon een vertekend beeld?

Ik ben ook van plan dit jaar nieuwe laarzen te bestellen. Ik denk dat ik het Polo model wil, aangezien het Bia model me iets te druk lijkt bij m'n wedstrijdoutfit en m'n pony.

Ook weet ik niet of dat ik de laars helemaal lak wil, of alleen bepaalde stukken.
Helemaal lak vind ik ook erg mooi, maar altijd als ik heel zuinig ben op m'n spullen beschadigt het alsnog of gaat het kapot...[
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 07-01-17 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:58

De dressuur modellen zijn geloof ik wel al sowieso iets steviger dan de allround modellen. Verder verschilt het ook erg welke kleur leer je kiest, verharde buitenkant ja of nee :)

Ik heb Rita's gehad, die waren best wel soepel idd. Heb nu Bia's zelfs zonder extra verharde buitenkant, en die zijn gewoon mooi stevig, maar geen kachelpijpen :Y)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:06

Okee, jaa zoiets had ik al gelezen. :j Ik denk dat de laarzen bij lak of croco ook wel iets steviger zullen zijn.
De Bia's zijn ook zonder verharde buitenkant best stevig, had ik gelezen. Van de polo's had ik alleen nog niks gelezen, daarom vroeg ik het me af.

Vind het namelijk jammer als je veel kreukels (of hoe je het wilt noemen) in het leer krijgt, een beetje maakt natuurlijk niet uit. Bij een verharde buitenkant ben ik bang dat de laars ineens super hard is en ze niet fijn rijden... Al kan dat bij een Polo model volgens mij ook niet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:07

Mijn polo dressuur variant hebben echt een keiharde buitenkant. Binnenkant is wel zacht. Dus stevig zijn ze wel.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:18

Okee, dat is mooi om te horen :)
Heb je gewoon leer of croco/ lak?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:18

magic_lover schreef:
De dressuur modellen zijn geloof ik wel al sowieso iets steviger dan de allround modellen. Verder verschilt het ook erg welke kleur leer je kiest, verharde buitenkant ja of nee :)

Ik heb Rita's gehad, die waren best wel soepel idd. Heb nu Bia's zelfs zonder extra verharde buitenkant, en die zijn gewoon mooi stevig, maar geen kachelpijpen :Y)

Wat zijn de nadelen van dat eerder soepele?
Ik heb daar niet bij nagedacht, het is men eerste paar lederen rijlaarzen en ik wou gaan voor een allround laars en daarom gekozen voor de rita's

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:08

Echt een nadeel vind ik het persoonlijk niet, aangezien ik zowel dressuur als springen met dezelfde laarzen rijd. Voor het springen vind ik dat soepele juist fijn. Maar het is echt persoonlijk.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:07

Niet persee een nadeel idd, ik heb ze best intensief gebruikt voor ik ze verkocht, maar waren nog niks gesleten alleen de kleur er een beetje af van binnen.
Is puur smaak idd, de een houd gewoon heel erg van soepel, de ander van iets meer stevigheid :)

Voor springen gaat de voorkeur vaak wel meer uit naar soepel, hoor ik vaak. Dressuur rijders hebben over het algemeen (niet allemaal) liever iets meer steun, verharde schachten enz. Maar het is echt persoonlijke smaak.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:02

Oké, bedankt voor de antwoorden. Ik ben echt zeer benieuwd, maar ik veronderstel dat het zoieso al een reusachtig verschil gaat zijn met mijn rubberen korte laarsjes die ik ergens van onder het stof had gehaald na jaren niet te rijden!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:55

Oh dat denk ik zeker Jessol! Ik heb nu de Pablo's die perfect zitten en had hiervoor "goedkope" leren laarzen van Mondoni in een standaardmaat. Dat is echt al een wereld van verschil.

Edit: typefout

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:15

Meer mensen bericht dat de laarzen binne zijn?

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:29

Op 27 januari heeft Marije pasdag in Leende. Zie facebook voor inschrijven!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:04

Lithya schreef:
Meer mensen bericht dat de laarzen binne zijn?

Neen, ik krijg er op mijn zenuwen van, al 1,5 later dan de beloofde leverdatum. Ook al kan ik er nu niet mee rijden, ik wil echt duidelijkheid gewoon. -O-

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:06

Ik heb vandaag laarzen laten aanmeten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:30

Jessol. Dat gevoel ken ik, maar volgens mij begrijpt niet iedereen dat.

Wesco. Wat voor laarzen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:52

De bia s in het zwart met croco accenten.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:47

Mijn laarzen zijn binnen!! *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:33

Wat mooi!!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:12

Mooi Bamsy!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:18

Heel mooi Bamsy!

Al snap ik er wel echt niets van, mijn laarzen zouden al begin december moeten geleverd zijn, en de jouwe zijn er eerder dan de mijne. Ik word er zelf weer een beetje boos van. Wat een onduidelijkheid -O-

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:08

Ik wacht meer als een half jaar.
Krijg bijna geen contact en als ik eenmaal contact heb krijg ik veel onbegrip.
Had ook schoenen besteld die binnen waren, heb gezegd dat ze die in hun reet kunnen steken als ik ervoor moet betalen. Ivm lange wachttijd mogen ze mij die wel gratis geven
Ik ben het beu....

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:34

SaskiaKur schreef:
Ik wacht meer als een half jaar.
Krijg bijna geen contact en als ik eenmaal contact heb krijg ik veel onbegrip.
Had ook schoenen besteld die binnen waren, heb gezegd dat ze die in hun reet kunnen steken als ik ervoor moet betalen. Ivm lange wachttijd mogen ze mij die wel gratis geven
Ik ben het beu....

Dat kan ik mij goed voorstellen. Echt wel schandalig. :(

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:16

@Bamsy Mooie laarzen! :) Mag ik vragen wanneer jij ze besteld heb? Jouw verwachte leverdatum was 2 januari toch?