Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sommige mensen vragen gewoon om problemen
Hannapony schreef:gevaar ligt in een klein hoekje! het is onzin om zonder cap te rijden : je beschermt je zelf gewoon. Waarom zou je zonder rijden? Wind door je haren voel je toch ook als je op de grond staat? Ik vind het gekkenwerk om zonder cap te rijden zelfs op je eigen paard... het blijft een dier toch? Jij schrikt soms toch ook ergens van? Een paard is een vluchtdier... en geloof me als ie goed schrikt en je rijd zonder cap en je valt er af en je krijgt nog een hoef tegen je hoofd (van je eigen paard of van een ander paard uit de bak die meevlucht) vergeef je het jezelf nooit meer. Ik blijf liever voor altijd met cap rijden, dan op mijn eigen paard zonder cap en dat ik na een ongeluk NOOIT meer kan rijden. Ik vind het belachelijk als je zonder cap rijd, zijn de ongelukken van anderen niet genoeg om ff een cap op te doen?
StableDoor schreef:In Groot-Brittannië is het heel normaal om ook met longeren, in de wei zetten etc. een cap op te hebben. Dit vind ik eigenlijk heel verstandig. Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb een paar maanden terug in de wei bijna een hoef tegen mijn hoofd gehad. Als ik nu merk dat de paarden druk/vervelend zijn, doe ik in de wei en met longeren een cap op. Met rijden heb ik ook altijd een cap op (1 keer niet gedaan toen ik 10 was, op een shet. Ik viel eraf met mijn hoofd tegen het hek. Ik was wel even buiten westen...). Ook heb ik met buitenrijden, maar ook vaak in de bak mijn bp aan. In de bak niet altijd, omdat ik
vaak uit school kom en mijn bp niet in m'n locker past
macholover1 schreef:Ik rij vaak zonder cap maar m'n vriendin zegt dat je met cap moet rijden ik vind het onzin maar ik rij alleen met cap als het moet of als ik op een ander paard rij die ik niet ken