Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:54

Ik heb ook een halve maat groter, maar het voelt alsof deze gewoon goed zit.
Vandaar dat ik even nieuwsgierig was :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:37

Als jullie iets willen hebben wat echt werkt, moet je van therm-ic inlegzolen en accu's halen. Werkt als een elektrische deken en dat houd echt de kou uit je voeten.. Heb ook dubarry's gekocht 2 jaar geleden, erg tevreden mee maar nog steeds steenkoude voeten erin..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:25

Ik heb echt geen koud voeten in mijn dubb's, hoor. Ik denk alleen dat Uggs warmer zijn dan Dubarry's.
Met thermosokken erin weet ik op dagen als deze niet waar ik het zoeken moet van de hitte :+ Nouja, dat is overdreven, maar ik heb geen koude voetjes. Gewoon behaaglijk. Ik ben echt fan van mijn laarzen. Ben erover aan het denken om een tweede paar aan te schaffen, maar daar moet ik wel voor sparen van mezelf.

Ik had onlangs een paar besteld via marktplaats, maar dat had ik dus beter niet kunnen doen. Na lang aandringen, een aangifte en wat 'dreigementen' met tros opgelicht en 'mijn advocaat' (vriend is in opleiding, haha), heb ik maandag mijn geld teruggekregen.. Nu maar even verder sparen en dan lekker naar een leuke outdoorwinkel om mijn laarzen te gaan kopen.

Mijn zwart met bruine zien er nog als nieuw uit, terwijl ik ze dagelijks aan heb. Ben benieuwd hoe ze over een jaartje zijn, maar als ik met ze kon trouwen dan had ik het gedaan :Y)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:34

Ik kom er zo even binnenvallen..

Eind vd maand ben ik jarig en ik zit eraan te denken ook dubarrys aan te schaffen, ik vind ze zo mooi en ze zitten zo heerlijk!! (Heb ze wel eens aangehad). Ik wil niet de paardenuitvoering want die vindi k niet mooi maar gewoon de normale hoge. Hoe slecht is het nou om hiermee te rijden, zijn zez hier echt niet voor gemaakt? En kan je er bijv ook de stal niet mee uitmesten?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:53

Je kunt er de stal wel mee uitmesten hoor, je moet er alleen niet teveel mee in de smerigheid gaan staan.
Dus niet pal in de mest, of in een supernatte pis-plek ;) Daar kunnen de stiksels en de zool blijkbaar niet tegen.
Je kunt er opzich ook wel mee rijden, maar houd er rekening mee dat het suede/nubuck zal gaan glimmen aan de binnenkant, en dat je misschien uitgebeten plekken zult krijgen van het zweet. Goed reinigen volgens het boekje (met leer-shampoo) is dus vereist, mocht je ermee gaan uitmesten en rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:55

Ik rij ermee, ik mest er regelmatig mee (niet dagelijks en zorg wel dat ze gelijk afgespoeld worden daarna), sta regelmatig enkelhoog in de blubber ermee, en ze gaan nu zonder kleerscheuren de derde winter in.
Ik blijf ze top vinden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:58

Ik heb tweedehandsjes die superlekker zitten, maar de zool is wat losgelaten. Kun je die gewoon laten lijmen? Het is ongeveer ter hoogte van de bal van je voet.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:14

Oke super! Maar deze gaan dan toch niet glimmen?:

Afbeelding

En je kan ze na het rijden ook gewoon afspoelen? En dan bijv 1x in de week met shampoo wassen?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:14

NB ik wil de linker ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:25

luxket schreef:
Als jullie iets willen hebben wat echt werkt, moet je van therm-ic inlegzolen en accu's halen. Werkt als een elektrische deken en dat houd echt de kou uit je voeten.. Heb ook dubarry's gekocht 2 jaar geleden, erg tevreden mee maar nog steeds steenkoude voeten erin..

Goedkopere oplossing: de wollen zooltjes van de Action van 55 eurocent :D
Heerlijk warme voetjes :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:41

@MaartPaard: Jep, die gaan glimmen. Tenzij je na het reinigen het suede/nubuck even opbosteld met een harde borstel, dan blijft het mat :) Ik heb een borsteltje van de ANWB met verschillende borsteltjes erop, en die werkt super!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:33

Oke ik heb wel zo'n suede borsteltje (lijkt een beetje op een schuurspons maar dan zachter), kan je die er gewoon voor gebruiken? Anders schaf ik die van de ANWB wel aan. Maar dan kan je ze dus gewoon prima als rijlaars gebruiken? :) Hoe rijden ze qua stevigheid trouwens? En als je zonder zadel rijdt, vallen ze dan uit?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:16

Ze vallen echt niet uit, ze zijn heel stevig. Ik heb eigenlijk een laarzenknecht nodig om ze uit te doen :') Ik rijd er niet mee, dus ik kan je niet vertellen hoe het zit qua stevigheid, maar als ik ze gewoon aanheb zitten ze zo'n beetje net zo stevig als mijn rijlaarzen. Nou is dit wel erg zacht leer (Mondoni Bath, van Divoza).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:46

Wuaa nou nu heb ik al helemaal zin om ze te kopen!! Hoe zijn ze trouwens in de zomer? Gebruiken jullie ze dan soms ook of zijn ze dan gewoon echt te warm?

En welke vinden jullie trouwens het mooiste van die 3? :o

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:17

Ik zou ze echt niet als rijlaars gebruiken, wil je nog wat van je zadel en je laarzen over houden. Die 2 ringen leer schuren toch gigantisch over het zweetblad van het zadel als je ermee gaat rijden?

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:24

en wat vinden jullie van de Eurostar Riverboots?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:46

Raggel schreef:
Ik zou ze echt niet als rijlaars gebruiken, wil je nog wat van je zadel en je laarzen over houden. Die 2 ringen leer schuren toch gigantisch over het zweetblad van het zadel als je ermee gaat rijden?

Dat lijkt mij ook, daarom rijd ik er niet mee. Vind het zonde voor beide.
Maar theoretisch zou het kunnen. En zonder zadel is het natuurlijk sowieso geen probleem.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:49

Ik rij 9 vd 10 keer zonder zadel dus dat is dan mooi :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:59

Ik heb mijn laarzen na de zomer gekocht, dus ik kan je niet vertellen hoe ze in de zomer zijn. Ik denk een beetje te warm, haha :P

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:51

Evelli; die zooltjes ga ik eens proberen :j Waar de Action wel niet goed voor is :D
MaartPaard; dat is heel persoonlijk welke mooiste zijn. Ik heb de rechter en vind deze het mooist. Ik vind de zwarte dan weer het minst.

Ik ga ze niet proberen als rijlaars :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:53

Ik vond de zwarte op de foto ook het minst, maar toen ik ze in de winkel aanhad met aan de andere voet de lichtste, vond ik de zwarte zoveel chiquer en mooier, dat de keuze heel makkelijk werd :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:54

Martine: ik had gewoon gloeipootjes met die zooltjes. Moet ze wel even op maat knippen (gaat erg makkelijk) ik haal ze er nog even uit, zoooo warm is nog niet nodig :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:48

whitney4ever schreef:
en wat vinden jullie van de Eurostar Riverboots?

Die heb ik. Fijne laars hoor! Hij zit fijn, hij is mooi (vind ik) en opzich goed waterdicht. Ik heb ze nu een jaar en er zit een héél klein lekje in, maar dat merk je alleen als je in de sloot zou gaan staan :P
Ze zakken wel wat naar beneden maar dat heeft iedere laars volgens mij.
Ik rijd er ook gewoon mee, daat prima.
Dat 'gilmmende' waar jullie het over hebben kan ik mijn mijn laars niet echt zien hoor. en op mijn zadel ook niet. Maar dat komt misschien omdat ze niet zo hoog zijn, ze dus amper tegen het zadel aan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:20

Nou Evelli, heb ze gekocht en ga ze proberen. Hier in huis vonden ze het ook allemaal het proberen waard dus kon gelijk wat meer halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:59

simodi schreef:
Bij de outdoorzaak in Utrecht waar mijn Dubarrys vandaan komen, kreeg ik ook een heel afwijzende houding van de verkoper toen ik met mijn lekkende laarzen met losse zool 1 jaar na aanschaf terugkwam. Ze vonden dat ze er wel erg gedragen uitzagen! Ja duh, ik had ze elke middag aan, poetste ze wel, maar natuurlijk zie je wel dat ze dan niet meer als nieuw zijn!

bij die eddy's outdoor toevallig ?
Daar gingen wij altijd heen, zonder al te beste ervaringen!