Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 02:09

DilanZayno schreef:
Paar dagen geleden een mailtje gekregen dat mijn laarzen binnen zijn super blij! Zie ik nu de foto zijn ze verkeerd gemaakt.. Verkeerde stiksels. Dus na 22 weken wachten kunnen ze weer worden terug gestuurd wat weer ik weet niet hoe lang gaat duren. Ben onderhand wel een beetje klaar met celeris..

We kunnen elkaar dus helaas de hand schudden... Balen voor je

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:15

bamsy schreef:
DilanZayno schreef:
Paar dagen geleden een mailtje gekregen dat mijn laarzen binnen zijn super blij! Zie ik nu de foto zijn ze verkeerd gemaakt.. Verkeerde stiksels. Dus na 22 weken wachten kunnen ze weer worden terug gestuurd wat weer ik weet niet hoe lang gaat duren. Ben onderhand wel een beetje klaar met celeris..

Dat is balen zeg! Is het verschil groot dan met wat je besteld had? Of kun je de laarzen niet met finke korting alsnog nemen?

Nou ik heb zelf geen fotos ontvangen van de laarzen ik moest ze gelijk op de facebookpagina zien. En de stiksels zijn verkeerd terwijl ik heel duidelijk heb gezegd wat ik wil met een foto dr bij. Dus ik weet niet of ze stiksels zo aan kunnen passen of dat ze een nieuwe laars moeten maken. Maar volgens mij is dit fout gegaan op het bestelformulier

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:16

Lithya schreef:
DilanZayno schreef:

We kunnen elkaar dus helaas de hand schudden... Balen voor je

Ja het is echt niet leuk meer, heb jij ze al ontvangen nadat ze veranderd moesten worden?

Janine1990

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:20

Je hebt een kopie van het bestelformulier toch? En je hebt er voor getekend, dus dat is niet heel erg handig als de situatie is zoals je 'm nu schetst...

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:55

Janine1990 schreef:
Je hebt een kopie van het bestelformulier toch? En je hebt er voor getekend, dus dat is niet heel erg handig als de situatie is zoals je 'm nu schetst...

Nee klopt maar hoe moet ik weten wat stiksel a lo polo betekend?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:41

DilanZayno schreef:
Ja het is echt niet leuk meer, heb jij ze al ontvangen nadat ze veranderd moesten worden?

Nee helaas niet. Zou ze voor de kerst ontvangen is gezegd, maar heb überhaupt nog niets gehoord.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:05

DilanZayno schreef:
Janine1990 schreef:

Dat vraag je dan toch even na? Je krijgt het formulier te zien voordat je je handtekening zet... Het is geen brood dat je koopt...

Maar goed, maakt de situatie natuurlijk niet minder vervelend... Gewoon even vragen wat de opties zijn. Misschien betekent a lo polo stiksel wel gewoon wat jij hebt bedoeld en is er niets aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:29

Ik vind sowieso de laatste tijd wat minder er uit zien. Al heel erg 'gekraakt' leer op de enkels (zoals die beige op fb), lakleer wat al zwaar rimpelt/breekt na 1 keer dragen... erg jammer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:34

bobje26 schreef:
Ik vind sowieso de laatste tijd wat minder er uit zien. Al heel erg 'gekraakt' leer op de enkels (zoals die beige op fb), lakleer wat al zwaar rimpelt/breekt na 1 keer dragen... erg jammer!

Die is gewoon gedragen :P Dan is het logisch dat het leer al vervormd... Dat doet het al met tien meter lopen...

Ik heb de mijnen nu twee en halve maand en ik heb ze nog nooit gepoetst. Zien er nog steeds fantastisch uit! Ook het leer is erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:46

Vervormd/ingezakt is echt anders dan gekraakt leer. Neem als voorbeeld de laklaarzen van Petrie.
Kijk goed naar hoe hij ingezakt is, zonder de rimpels en gekraakt leer.
Gewoon netjes ingezakt.
http://boktimg.nl/sites/default/files/1 ... bed429.jpg

En dan die van celeris:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58F3B387

Het zijn hele mooie laarzen maar bij de enkels is het leer enorm gaan rimpelen wat duid op een veel mindere kwaliteit. Dit zag je ook bij lipica.
Je ziet echt zo duidelijk verschil qua manier van inzakken en kwaliteit leer en dat is jammer, want je betaalt een smak geld.

Toen ik dit bij verschillende laarzen zag (ook de niet lak), was ik eigenlijk erg teleurgesteld en zou ik liever voor hetzelfde geld een betere kwaliteit leer hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:42

bobje26 schreef:
Vervormd/ingezakt is echt anders dan gekraakt leer. Neem als voorbeeld de laklaarzen van Petrie.
Kijk goed naar hoe hij ingezakt is, zonder de rimpels en gekraakt leer.
Gewoon netjes ingezakt.
http://boktimg.nl/sites/default/files/1 ... bed429.jpg

En dan die van celeris:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58F3B387

Het zijn hele mooie laarzen maar bij de enkels is het leer enorm gaan rimpelen wat duid op een veel mindere kwaliteit. Dit zag je ook bij lipica.
Je ziet echt zo duidelijk verschil qua manier van inzakken en kwaliteit leer en dat is jammer, want je betaalt een smak geld.

Toen ik dit bij verschillende laarzen zag (ook de niet lak), was ik eigenlijk erg teleurgesteld en zou ik liever voor hetzelfde geld een betere kwaliteit leer hebben.

Vind ik echt geen eerlijke vergelijk. Die van Celeris zijn helemaal nog niet compleet ingezakt... Je kan pas echt iets zeggen over het leer als ze echt goed zijn ingezakt. De eerste dagen vond ik mijn Celeris laarzen van dichtbij ook triestig, niet mooi ingezakt etc. Maar ja, ze waren ook nog niet goed ingezakt. Inmiddels zijn ze stukken mooier dan mijn oude Petries...

En de foto's zijn natuurlijk niet vanuit hetzelfde oogpunt genomen. Kijk eens naar het leer van die Petries van dichtbij... Vast niet zo mooi als van een afstandje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:50

Ieder zijn mening. :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:13

Hier ervaring met Petrie, lipica en celeris. En de laatste steken er kwalitatief echt zoveel beter bovenuit. Maar idd ieder z'n mening idd :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:56

DilanZayno schreef:
bamsy schreef:

Dat is balen zeg! Is het verschil groot dan met wat je besteld had? Of kun je de laarzen niet met finke korting alsnog nemen?

Nou ik heb zelf geen fotos ontvangen van de laarzen ik moest ze gelijk op de facebookpagina zien. En de stiksels zijn verkeerd terwijl ik heel duidelijk heb gezegd wat ik wil met een foto dr bij. Dus ik weet niet of ze stiksels zo aan kunnen passen of dat ze een nieuwe laars moeten maken. Maar volgens mij is dit fout gegaan op het bestelformulier

Misschien zijn het niet die van jou, maar vergelijkbare?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:13

DilanZayno schreef:

Vriendinnetje waarmee ik tegelijk bestelde kreeg na 18 weken te horen dat ze onderweg waren vanuit Portugal, na drie weken zeuren kwam er uit dat ze kwijt waren met de post. Zouden binnen 2 weken nieuwe gemaakt worden. Werd 5 weken en die waren 5 cm te hoog. Die was er zo klaar mee dat ze ruzie gemaakt heeft, geld terug gevraagd heeft en petrie's heeft besteld. Al die tijd zelf achter info aan moeten gaan, marije liet zelf niks weten. Dat heb ik zelf ook ervaren.

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:47

Janine1990 schreef:

Dat vraag je dan toch even na? Je krijgt het formulier te zien voordat je je handtekening zet... Het is geen brood dat je koopt...

Maar goed, maakt de situatie natuurlijk niet minder vervelend... Gewoon even vragen wat de opties zijn. Misschien betekent a lo polo stiksel wel gewoon wat jij hebt bedoeld en is er niets aan de hand.[/quote]

Ja ik heb alles gecheckt na de bestelling met haar samen en zij verzekerde me dat dat was wat ik bedoelde. Maar blijkbaar dus niet.. Ik kan deze laarzen houden met extra korting en ze gaan nu uitzoeken waar het fout is gegaan maar je baalt w gewoon van als je ergens zo lang op wacht en dr toch best wel veel geld voor betaald. en begrijp me niet verkeerd ik vind t mooie laarzen en ze zitten perfect maar t is gewoon jammer dat ze net niet helemaal zijn wat ik wou. Maar ik ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:50

ievie schreef:
DilanZayno schreef:

Misschien zijn het niet die van jou, maar vergelijkbare?[/quote]

Het zijn wel mijn laarzen. Heb ze de vanochtend binnen gekregen. En ik herkende mijn ontwerp gelijk.

DilanZayno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:53

lindamusters schreef:
DilanZayno schreef:

Vriendinnetje waarmee ik tegelijk bestelde kreeg na 18 weken te horen dat ze onderweg waren vanuit Portugal, na drie weken zeuren kwam er uit dat ze kwijt waren met de post. Zouden binnen 2 weken nieuwe gemaakt worden. Werd 5 weken en die waren 5 cm te hoog. Die was er zo klaar mee dat ze ruzie gemaakt heeft, geld terug gevraagd heeft en petrie's heeft besteld. Al die tijd zelf achter info aan moeten gaan, marije liet zelf niks weten. Dat heb ik zelf ook ervaren.

Dat is al helemaal vervelend.. Ik heb zelf ook petries gehad maar ik vond petries helemaal niks, vandaar dat ik voor celeris ben gegaan maar t is gewoon vervelend dat t elke keer met zoveel gezeur moet gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:20

DilanZayno schreef:
Ja ik heb alles gecheckt na de bestelling met haar samen en zij verzekerde me dat dat was wat ik bedoelde. Maar blijkbaar dus niet.. Ik kan deze laarzen houden met extra korting en ze gaan nu uitzoeken waar het fout is gegaan maar je baalt w gewoon van als je ergens zo lang op wacht en dr toch best wel veel geld voor betaald. en begrijp me niet verkeerd ik vind t mooie laarzen en ze zitten perfect maar t is gewoon jammer dat ze net niet helemaal zijn wat ik wou. Maar ik ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

Fijn dat het toch zo opgelost kan worden, maar ik kan me goed voorstellen dat je echt heel erg baalt dat het niet exact is wat je wilde!

Angie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:24

De laarzen zijn van hele goede kwaliteit! Toevallig zijn de beige laarzen op fb van mij en ze zijn niet gekraakt bij de enkel maar dat is idd van het passen en lopen, normale lijnen die je in elke laars krijgt na een paar passen bewegen/lopen, het zou niet goed zijn als je laarzen niet plooien op die plaats. Ik heb veel merken gehad en ook de dure merken en Celeris kan je zeker vergelijken met de duurdere en betere merken. Je ziet het meteen als je ze uitpakt, is spijtig dat de communicatie niet goed verloopt. Dat er soms een fout voorkomt qua stiksel of opmeten dat is heel vervelend maar dat gebeurd ook bij andere merken en heb ik eerder meegemaakt met Di Nero's.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:58

Angie123 schreef:
Dat er soms een fout voorkomt qua stiksel of opmeten dat is heel vervelend maar dat gebeurd ook bij andere merken en heb ik eerder meegemaakt met Di Nero's.

Heb je toen ook een half jaar gewacht, volledige bedrag betaald en niets gehoord?

Angie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:05

Toen was de communicatie iets beter als de verhalen die ik hier hoor,langer als half jaar gewacht.geloof dat de wachttijd iets van 10/12 weken zou zijn. Geen compensatie gehad toen, mijn paard had toen een blessure dus ik had de tijd om te wachten op mijn nieuwe wedstrijd laarzen. Maar ook toen er achteraan moeten rennen en veel gebeld, zat toen een ruitersportzaak tussen en die waren ook vrij laks met hun communicatie.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:06

Bericht gehad dat mijn laarzen onderweg zijn *\o/*

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:59

Spannend Lithya! Hopelijk zijn ze nu goed!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:07

Afbeelding
Nann__ schreef:
Heeft iemand hier suède laarzen? Ik twijfel heel erg of ik de Bia in t suède wilt. Vind ze wel heel tof en vind dat suède ook wel heel speciaal.