Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whitney4ever

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:32

Super dankje wel!!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:16

GaitMonster schreef:
Nou dit is ook 1x en nooit weer geweest dat ik dubarry's heb aangeschaft. Na 1,5 jaar is het leer gaan inscheuren en zijn ze lek. Valt niet meer onder de garantie, want dan heeft het niet genoeg vet gehad zeggen ze erbij. Terwijl ik ze niet in mocht vetten, maar kon behandelen met zo'n dubarry schoonmaaksetje die ik erbij kreeg.
Baal er enorm van, echt nooit weer dat ik zulke laarzen aanschaf. Dacht een goede koop te doen en er een heel aantal jaren mee verder te kunnen, niet dus.

Is dit het oordeel van de winkel of van Dubarry? In het eerste geval zou ik er toch op staan dat ze Dubarry benaderen, of dat zelf doen. Die laarzen zouden zeker wel 1,5 jaar mee moeten kunnen zonder invetten, misschien dat ze minder mooi worden, maar lek gaan niet. Bij Dubarry krijg je wel om minder nieuwe laarzen opgestuurd is mijn ervaring.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:34

Margje schreef:
GaitMonster schreef:
Nou dit is ook 1x en nooit weer geweest dat ik dubarry's heb aangeschaft. Na 1,5 jaar is het leer gaan inscheuren en zijn ze lek. Valt niet meer onder de garantie, want dan heeft het niet genoeg vet gehad zeggen ze erbij. Terwijl ik ze niet in mocht vetten, maar kon behandelen met zo'n dubarry schoonmaaksetje die ik erbij kreeg.
Baal er enorm van, echt nooit weer dat ik zulke laarzen aanschaf. Dacht een goede koop te doen en er een heel aantal jaren mee verder te kunnen, niet dus.

Is dit het oordeel van de winkel of van Dubarry? In het eerste geval zou ik er toch op staan dat ze Dubarry benaderen, of dat zelf doen. Die laarzen zouden zeker wel 1,5 jaar mee moeten kunnen zonder invetten, misschien dat ze minder mooi worden, maar lek gaan niet. Bij Dubarry krijg je wel om minder nieuwe laarzen opgestuurd is mijn ervaring.

Dit was het oordeel van de winkel.. Misschien ze toch maar via de winkel op laten sturen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:24

Bij wat voor winkel ben je geweest?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:26

Vrielink Ruitersport in Apeldoorn..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:34

je zou toch denken dat ze daar verstand hebben van outdoor laarzen. Voor betere service kun je country lifestyle in putten proberen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:43

Bij de outdoorzaak in Utrecht waar mijn Dubarrys vandaan komen, kreeg ik ook een heel afwijzende houding van de verkoper toen ik met mijn lekkende laarzen met losse zool 1 jaar na aanschaf terugkwam. Ze vonden dat ze er wel erg gedragen uitzagen! Ja duh, ik had ze elke middag aan, poetste ze wel, maar natuurlijk zie je wel dat ze dan niet meer als nieuw zijn!

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:57

toch nog een moeilijke keus, zoveel voor maar helaas ook zoveel tegen. ( en dat voor zo;n dure aankoop)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:15

Ik heb heel slechte ervaringen met Dubarry. De laarzen raken na 1 jaar lek bij de rand zool/schoen. Over de garantie wil ik niet zeuren want ik heb tot 2 maal toe nieuwe laarzen gekregen. Maar telkens hetzelfde probleem,helaas. Het lag bij mij zeker niet aan het onderhoud,dat deed ik volgens het boekje. Nu is mijn derde paar lek,en ik koop ze nooit weer,ik ben ook moe van het teruggaan naar de winkel,al hebben ze daar goed hun best gedaan. De laarzen zijn niet meer de kwaliteit van vroeger,dat is mij wel duidelijk,ik zie het ook om me heen bij kennissen en vrienden. Ik heb nu de Ariat Windermere gekocht.ze lopen heerlijk en de tijd zal leren of deze laarzen wel waar voor hun geld zijn. Ze zijn in elk geval een stuk goedkoper!

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:20

dat is ook idd een goeie optie. ( ik vind ze iets minder mooi) ( beetje grover zijn ze) Hoe hoog vallen ze bij jouw? Net zo als Dubarry?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:21

Weten jullie waar je ze kan halen? omgeving Eindhoven?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:24

Eigenlijk vind ik ze mooier,en veel mensen uit mijn omgeving ook! Ik had het niet verwacht maar in het echt zijn ze mooier dan op de foto. De schacht is iets smaller dan de Dubarry,daar moet je misschien aan wennen,maar ze zitten even hoog omdat de Dubarrylaarzen wat inzakken en de Ariat niet. Ben er heel tevreden over tot nu toe. :j

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:39

Okee. mischien moet ik die dan nemen. wat is de kuit maat van deze laarzen? (bij schoen maat 36/37) ( prijs is ook leuker he!) /3
Laatst bijgewerkt door whitney4ever op 08-11-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:42

Ik ben ook weer op zoek naar een mooie goede outdoor laars het liefst net als de Dubarry met gore tex. (maar aangezien het gros van de mensen dubarry´s heeft wil ik iets anders)
Nu heb ik al gekeken naar de laarzen van Beaufort en vind er wel mooie tussen zitten, en de prijs is ook oke
http://www.boerderijenzo.nl/Outdoor-laarzen
Maar heb gisteren in een Nelson winkel ook deze is mijn hand gehad Afbeelding dit zijn een soort snowboots met gore tex dus gegarandeerd geen koude voeten in de winter.
Heb nu Toggi outdoorlaarzen met gore tex (al 6 jaar) en wil nu wel eens een andere laars, maar jeetje wat is het moeilijk om te kiezen.

Deze van Beaufort lijken wel heel erg op de Dubarry laarzen, en zijn ruim 100 euro goedkoper.
Afbeelding

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:06

Die bovenste zijn ook gaaf zeg!!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:08

whitney4ever schreef:
Die bovenste zijn ook gaaf zeg!!

Die zijn van ecco en dan heten ze hill en zijn rond de 180 euro. Het zijn eigenlijk snowboots vertelde de verkoopster mij, ik ga ze het weekend ff passen, had er gisteren echt geen tijd voor.

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:51

Heb een paar Beaufort laarzen en een paar Dubarry. De Beaufort laarzen zijn ook prima, nog geen lekkage gehad in de modder, zijn nu 4 jaar oud. Vind alleen de pasvorm ietsje minder, zitten wat losser om de voet en wijder bij de schacht. Mijn Dubarry's zijn nu bijna 3 jaar oud en gelukkig nog nooit problemen mee gehad.

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:55

Dat is weer heel positief. ( ik blijf de Dubarry laarzen echt super mooi vinden) moeilijk moeilijk moeilijk

Wamelseweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:15

Ik ben echt heel benieuwd welke laarzen nu warmer zijn; Dubarry of toch Uggs.
Iemand ervaring :) ?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:45

Ik gok dat uggs warmer zijn.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:49

Ik heb ze beiden, en de Uggs (Wrangell, herenmodel, kort) zijn toch echt een stuk warmer hoor! Maar ja, dan zit je (het liefst met blote voeten!) dan ook van onder tot boven in het schapenbont................

Wamelseweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:50

linky schreef:
Ik heb ze beiden, en de Uggs (Wrangell, herenmodel, kort) zijn toch echt een stuk warmer hoor! Maar ja, dan zit je (het liefst met blote voeten!) dan ook van onder tot boven in het schapenbont................

En als dat nodig is om de voeten van een koukleum warm te houden, dan dénk ik dat het toch maar weer Uggs worden...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:56

Als ik moet kiezen denk ik dat mijn Uggs warmer zijn :j
Hebben jullie hier allemaal echt je eigen maat wb de laarzen van Dubarry? Of toch een halve maat groter?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:57

Ik heb een halve maat kleiner!! De normale 38 was echt te ruim.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:52

Ik heb de Dubarry een maat groter, anders kwam ik er niet in met mijn voet.