Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:35

Yinthee schreef:
Jeetje :') Ben al niet weg van lak & steentjes op laarzen maar zo vind ik het eeeecht too much hoor := Zoals ze op de site staan is veel subtieler met de steentjes..

Ben nog steeds heel blij met m'n Fields. Heb er alleen nog niet zo heel veel mee gereden haha ze nemen zo onhandig mee op de fiets :+ En wil ze nog niet op stal zetten dat vind ik zonde :o dus daar moet ik nog even wat op verzinnen haha!

:') :') :')

Ik weeeel! :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~

Regendans

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:01

heeft er misschien iemand een foto van de lakkers?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:23

een dringende vraag hier hihi :) Ik moet voor 7 uur bestellen. Ik heb maat 38 in normale schoenen.
Nu zie ik dat er bij de laarzen staat S,M,H welke van deze 3 is de kleinste? :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:26

De S,M,H is voor de hoogte en kuit maat.
s is smalst

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:28

heeft iemand evaring met de mondoni glamour (junior) ?
hoorde namelijk van iemand dat de glamour voor volwassenen heel 'lang' is
voor iemand met lange benen iig
en ik heb niet zulke lange benen :P
en blijft het leer lang goed?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:28

LiiNd_Y schreef:
De S,M,H is voor de hoogte en kuit maat.
s is smalst

Oke dankjewel! Denk dat ik toch maar voor M gaan. Als ze niet passen gaan ze terug :)

valentikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:41

ik heb de mondoni glamour laarzen, ze zitten goed en ook goed kwaliteit alleen de steentjes zitten er nou niet heel mooi op bewerkt en bij mij is hij aan een kant tot de helft afgebroken.. terwijl ik liep er niet mee alleen rijden en deed heel voorzichtig!

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:00

heeft een van jullie ervaring met de mondoni field (junior) ?
dit zijn de synthetische rijlaarzen.
nou heb ik toevallig ook de jophurs van mondoni met synthetisch nepleer,
maar dat blijft niet heel lang goed. (het gaat een beetje scheuren, niet meer waterdicht)
dus ik vroeg me af of het met de rijlaarzen ook zo is?
(ben een beetje aan het kijken voor rijlaarzen omdat ik ze eventueel ga kopen :7 )

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:06

Je hebt de junior ook in leer, daar heeft een lesklantje van mij zeer goede ervaringen mee ;)
Gewoon dezelfde kwaliteit als de andere mondoni laarzen

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:10

oke dankjewel :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:44

galopje2000 schreef:
heeft een van jullie ervaring met de mondoni field (junior) ?
dit zijn de synthetische rijlaarzen.
nou heb ik toevallig ook de jophurs van mondoni met synthetisch nepleer,
maar dat blijft niet heel lang goed. (het gaat een beetje scheuren, niet meer waterdicht)
dus ik vroeg me af of het met de rijlaarzen ook zo is?
(ben een beetje aan het kijken voor rijlaarzen omdat ik ze eventueel ga kopen :7 )

Die heb ik en ze zijn geen geld waard heb ze 2 maanden en ze gaan zo als je al zij scheuren bij de neus waar de naad zit dus beter leren nemen ;)

soetJob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:27

Hoe vallen die Mondoni Field rijlaarzen? Ik heb lichtelijk smalle kuiten, moet ik dan kuitwijdte M of S nemen?
En valt de schoenmaat groter of kleiner? Want ik heb normaal gewoon schoenmaat 39.
Bij voorrrrrrrbaat dank (Y)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:28

Voetmaten vind ik gewoon normaal vallen. Welke kuitmaat je moet nemen kun je op de site vinden, daar staat hoeveel CM een S is en hoeveel CM een M is.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:59

Ik zou als ik jou was inderdaad je kuiten even opmeten. als je kuiten net 36 cm meten, dan zou ik misschien toch voor de M gaan. Ik heb maat 38 S met kuitmaat 35 (toen ik ging meten waren mijn kuiten ook 35) maar dat pastte maar nét hoor. ik was in het begin echt bang dat mijn rits het niet lang ging houden.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:45

Stipje! Ik zoek naar ervaringen en eigen foto's van de Mondoni Blyth lakkers. Vind het op de site een super mooie laars en ben benieuwd of dat in het echt ook zo is ivm laag budget :+

NTH0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:55

Ik heb zelf de mondoni Bath. Hele fijne laarzen om mee te rijden of om mee rond te lopen op stal. Heb ze niet in hoeven lopen, kon er zo mee wegrijden. Heb ze nu ongeveer 2jaar en ze zijn nog prima. Alleen wil ik nu zwarte rijlaarzen.. <3 , iemans ervaring met mondoni Cardiff of Kendal? :)

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:58

ik heb zelf de monodoni kendal laarzen ben er echt super blij mee !
vind ze echt super mooi zitten, zijn bij mij niet te hoog.
en er zit ook bruin in waardoor je niet zo beperkt bent om alles dan maar in het zwart te doen.
want zelf vind ik het wel zo mooi om alles een beetje in zelfde kleur te houden (:

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:10

Vandaag deze jodhpurs gekocht, was nieuw model:
Afbeelding
Lekker zacht leer en rits bovenop, dus weinig slijtage en vuil zo met je chaps er overheen.
Sierlijk smal model, wel lange/spitse neus en ook goed te doen met een hoge wreef :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:11

ik heb mondoni laarzen en vind ze vreselijk! veel te breed voor mijn voet met als gevolg dat ik er nu helemaal naast loop :( eens maar nooit meer:( stomme laarzen...

soetJob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:59

Yinthee schreef:
Voetmaten vind ik gewoon normaal vallen. Welke kuitmaat je moet nemen kun je op de site vinden, daar staat hoeveel CM een S is en hoeveel CM een M is.

super, bedankt _/-\o_

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:05

Mmmm, ik wil m'n eerste leren rijlaarzen kopen, na voorheen alleen maar met chaps te hebben gereden.
Ik had eigenlijk m'n keus al gemaakt voor de Field, toen ik de Kendal laarzen zag, ik vind ze er zoo gaaf uit zien! Welke van de 2 heeft jullie voorkeur? En hoe is de kwaliteit?
Ik ga waarschijnlijk zaterdagochtend een bezoekje brengen aan de Divoza in Staphorst!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:33

Ik heb sinds 4 weken de Mondoni Kendal laarzen. gisteren knapte de rits finaal af. ik behandel ze netjes rij er alleen maar mee. berg ze netjes op zoals in de winkel verteld is. Dat is dus een minpuntje. Ik hoop dat er gewoon een klein foutje in de rits zat n productiefoutje of iets. want ze zitten goddelijk. natuurlijk zakken ze wel iets in maar dat is normaal. ze hebben een stevige smalle voet dus je hebt ook genoeg stevigheid. Ik vind ze echt heel fijn. tot nu toe ga ik er van uit dat er een klein foutje in de rits zit. Ik hoop dat divoza dit gewoon netjes oplost maar daar ga ik wel van uit

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:47

Ik ben erg tevreden met mijn mondoni field! Heb ze nog niet zo lang, maar een vriendin van mij heeft ze al járen en zien er nogsteeds erg mooi uit.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:04

Loes1996 schreef:
ik heb mondoni laarzen en vind ze vreselijk! veel te breed voor mijn voet met als gevolg dat ik er nu helemaal naast loop :( eens maar nooit meer:( stomme laarzen...

voor mij juist handig, heb brede voeten :j

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:28

Ik ben vanavond naar de Divoza in Heteren geweest, want ik wilde graag de Mondoni Field, maar ik wist niet zo goed welke maat etc dus leek het me makkelijker om even te passen.
Nou, terwijl ik daar aan het zoeken was naar de Fields, kwam ik de Kendal tegen die ik ook al op de site had gezien en ik vond ze gelijk heel erg gaaf!!
Ik heb daarom beiden gepast, Field en Kendal en voor mij waren de Fields veel te hoog, ik kon m'n knie niet meer bewegen. Ook waren ze te smal voor mij op het breedste stuk van m'n kuit, waardoor de normale kuidmaat niet paste, maar de wijde juist te groot was. Daarna paste ik de Kendal en ik vond deze gelijk zoo heerlijk zitten. Een stuk lager, rits ging in één keer dicht, leer was soepeler, ik ben gewoon helemaal verliefd!! <3

Verder was het ook de eerste keer bij Divoza, echt een gave winkel!! :)