Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

chimello

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:42

Ik rij nooit met cap... heb er geeneens een die was door mijn verzorgster eerst kapotgemaakt en daarna gestolen geworden met nog wat andere paardenspullen..
Daarna nooit meer gedragen. Rij wel western en ben geen 18 meer. Weet dat er een risico aan verbonden zit maar tsjah. Veel westernstallen verplichten het niet trouwens. Nooit op een stal geweest waar het moest.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:44

Ik rijd altijd met cap, paard is braaf maar er kan van alles gebeuren.
Gaf van de week na een sprong (1e keer springen) een te grote hulp naar rechts waardoor ik rechtdoor ging en paard rechtsaf, zat ik daar even om een paal heen gevouwen :')

Resultaat: minimaal 4 weken niet rijden, zwaar gekneusde ribben en een heleboel blauwe plekken verder ;)
Klein stukje hoger beland of mijn cap was aan diggelen geweest, viel precies tussen twee balken van het hek door .

kusjekizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:47

Ik doe het alleen op de manege maargoed dat is verplicht & meestal in de winter B-)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:36

Ik rij er niet altijd mee, vooral in de zomer blijft ie lekker in de kast liggen *\o/*
Aangezien ik de pony door en door ken, en nog nooit eraf ben gevallen, wat ik hoop dat zo blijft, vertrouw ik er wel op, dat ik zonder kan rijden :j

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:13

Hoi, ik rij ook western en bij ons is een cap ook gewoon verplicht hoor (bij de western manege waar ik hiervoor reed werd ook op een gegeven moment de cap verplicht voor lesklanten, niet voor eigen paarden) Bij mijn verzorg paard reed ik soms wel zonder cap, dat paard was ook bomproof. Maar met buitenritten doe ik altijd een cap op, niet alleen handig voor laaghangende takken, maarik heb eens op een superbrave fjord buiten gereden en die bleef met het aanspringen in galop met z'n hoef onder een wortel hangen, het paard ging zeg maar over de kop (hoofd) en ik lag in de bosjes met m'n hoofd naast een boom heel blij met m'n cap te wezen. Die fjord kon er niks aan doen en we zijn daarna gelukkig beide ongedreerd terug naar stal gereden. Dus hoe bomproof je paard ook is er kan altijd iets gebeuren.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:41

Altijd met cap :). Ben het gewoon gewend en ik vind het gewoon bij de 'paardrijoutfit' horen :p.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:51

Vind het iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid.... ik rijd voornamelijk zonder, tenzij ik spannende dingen ga doen.

NaamNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:10

Ik zie geen rede waarom je zonder autogordel zou rijden...zelfde geldt voor rijden met een cap. Maar dat is voor mij persoonlijk... ik kan voorstellen dat mensen het misschien een vrijer gevoel hebben zonder cap. Ach.... net zoals alles in het leven.... eigen risico. Het is niet alsof je cap en de autogordel je magisch beschermd tegen alles.

NaamNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:13

MissBambi schreef:
Gaf van de week na een sprong (1e keer springen) een te grote hulp naar rechts waardoor ik rechtdoor ging en paard rechtsaf, zat ik daar even om een paal heen gevouwen :')

Resultaat: minimaal 4 weken niet rijden, zwaar gekneusde ribben en een heleboel blauwe plekken verder ;)
Klein stukje hoger beland of mijn cap was aan diggelen geweest, viel precies tussen twee balken van het hek door .

Wouw, nou goed dat je nog....leeft :-P Tja, ik bedoel eigenlijk... goed dat je je cap op had! Ja, zelfs als je je paard door en door kent kan er toch nog van alles fout gaan....

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:19

Joris_CKX schreef:
MissBambi schreef:

Wouw, nou goed dat je nog....leeft :-P Tja, ik bedoel eigenlijk... goed dat je je cap op had! Ja, zelfs als je je paard door en door kent kan er toch nog van alles fout gaan....

Inderdaad. En het hoeft echt niet altijd door het paard te komen dat je eraf valt. Het kan ook gewoon een verkeerde inschatting geweest zijn van de ruiter dus een braaf paard hoeft geen garantie te zijn dat je niet hard kunt vallen. Het is natuurlijk je eigen keuze maar dit is hoe ik erover denk :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:59

Zonder cap rijden vind ik onverantwoord. 2 jaar geleden ben ik gevallen van een paard dat uit de bocht vloog. Barsten in de cap en de klep was afgebroken. Gelukkig geen hoofdletsel aan over gehouden, enkel een op 2 plaatsen gebroken pols. Zonder cap had het veel erger kunnen aflopen.
Het blijven dieren, ook die kunnen inschattingsfouten maken of struikelen. Net als mensen. ;)

Linde29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:15

Ik rij altijd met cap. Zonder rijden vind ik ook onverantwoord, begrijp ook niet waarom je het niet zou doen.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:27

ietjelover schreef:
als ik niet altijd mijn cap had gedragen had ik deze reactie wss niet eens meer kunnen plaatsen!
dus ik vindt dat iedereen altijd een cap moet dragen hoe braaf het paard ook is!

ik heb twee zware hersenschuddingen gehad, waarbij ik eerst op mijn hoofd ben gevallen daarna is het paard op mijn hoofd gaan staan en heeft me mee gestampt.
2 caps gewoon compleet doormidden toewel ze allebei pas nieuw waren en nog nooit gevallen.
dit gaat dan ook allebei om duurdere caps.

Au! Gaat alles nu wel weer goed? Moet je na gaan wat er was gebeurd als je geen cap op had.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:52

Ik draag altijd een cap, bij ons op de manege is het verplicht, en dat vind ik goed. Want je hebt tenslotte maar 1 hoofd, en daar moet je het je hele leven mee doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:59

Ik was vorige week heel blij met mijn cap toen ik iets te weinig bukte in volle galop voor een tak :') ik zat er wel nog op maar ik had flinke koppijn gehad zonder cap :')

tralala21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:44

Ik rij altijd met cap. Vroeger een ongeluk gehad waardoor ik even bewusteloos was (gelukkig wel met cap op!)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:47

Ik rijd al jaaaaren altijd met cap, mijn ma vroeg laatst of ik inderdaad nog wel met cap rijd, ze was blij verrast.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:48

Rijdt ook altijd met cap. Voelt ook heel raar als ik hem niet op heb.. Heel kaal...

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:53

op de manege is het sowieso verplicht, en ook bij m'n verzorgpony rijd ik altijd met cap.
het zijn enkel de 1 minuut durende foto momenten waarbij ik geen cap op heb,
daarbij staat paard stil

Martijnhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:04

ik rij altijd met cap hoe warm het ook is, is niet altijd even fijn maar je weet maar nooit,

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:01

Ik heb meestal een cap op behalve wanneer het echt heel warm is.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:14

ik rij altijd met cap. ik rij ook veel buiten en moet over een druk kruispunt en weg, dan is mijn paard wel goed verkeersmak maar soms kan ze nog wat schrikkerig zijn van papier ofzo in de bosjes, je weet maar nooit ik heb hem toch altijd op haha

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:18

ik rij altijd met cap, omdat je nooit weet wat er kan gebeuren!

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:48

Altijd want je zal maar vallen en je breekt iets aan je schedel nek dan ben je waarschijnlijk dood

nianR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:56

Ik rij altijd met cap. Ben best wel voorzichtig, ook met andere dingen, en tja, ik ben al vaak genoeg in het zand beland, dus grote kans dat dat ding nog eens een keer mijn leven redt.