Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:15

Kan idd :j Heeft mn oma ook gedaan bij mijn jasje.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:08

Ik heb een vraagje aan de pro-naai-bokkers (als dat mag :o)
Want ik heb een aantal blazers op de kop getikt, die echt te groot zijn; de schouder zijn echt te breed, en ze moeten wat ingenomen worden bij mijn rug/taille. Van een grijze wil ik graag een rij jasje maken... Maar weten jullie misschien tips hoe ik de schouders smaller kan maken?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:16

jasje uit elkaar halen en naar verhouding het voor en achterpand in korten op de schouder en vervolgens op de zijnaad :)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:24

Mri schreef:
jasje uit elkaar halen en naar verhouding het voor en achterpand in korten op de schouder en vervolgens op de zijnaad :)

Dankje !
Dus eigenlijk gewoon alles zorgvuldig verkleinen, en dan is het belangrijkste dat alles in verhouding blijft?
Hoe doe je dit met het midden? Want daar zit de kraag... Of haal je juist de zijnaad los (zegmaar onder je oksel)? Dan kan je toch het beste eerst de mouw er af halen, de schouder en de zijkant passend maken en de mouw er op zetten? Of is dit erg primitief gedacht?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:28

alles losmaken, aftekenen op de nieuwe maat (wel in verhouding van hoe het was). en dan afknippen en alles opnieuw in elkaar zetten.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:34

Ik wil me hier ook even melden.. Ik heb een mooie jasje voor de dressuur Pikeur Diana.. Deze bevalt me super maar ik ben de laatste tijd wat meer gaan springen en vind dan zo`n lang jasje eigenlijk niet echt mooi.. Toen ben ik voor springjasjes gaan kijken in de winkel maar wat ik mooi vind is allemaal erg duur. Maar laat m`n moeder nu erg handig zijn met de naaimachine (A) Die gaat dus voor mij een jasje maken!! :)

Ik heb dit patroon besteld: http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... y-875.html

De stof die ik voor het jasje heb :
http://www.lapjesschuur.nl/Medias/Webshop1/519362_a.jpg
En dan komt er goudbruinige voering in.
De kraag en randje om zak word met donkerbruin flours gemaakt.
Ik moet alleen nog knopen hebben..

Voor m`n dressuurjasje ben ik eigenlijk nog op zoek naar een bies met parels of swarovski steentjes.. Wie o wie weet waar ik deze kan vinden?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:20

zijn er hier ook mensen die zelf plastrons maken kant en klaar?
Ik word er namelijk helemaal gek van met die plastrons van klitteband en als het zelf makkelijk te maken is dan steek ik graag nog even de handen uit de mouwen :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:22

Volgens mij is een knoopplastron één van de makkelijkste dingen om te maken, ik zou zeggen ga naar een winkel, kijk hoe hij eruit ziet en gaan!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:24

Dat dacht ik ook al, nou zal het er eens met mijn moeder over hebben! Jasjes worden eerst een beetje te moeilijk maar misschien in de toekomst al hoewel ik echt heel erg verliefd ben op alle jasjes die langs komen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:49

Er moet ergens hier in het topic een uitleg staan of iemand die een patroon heeft van een plastron...even zoeken maar dan heb je ook wat... :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:02

Even in dit topic zoeken.
Ik heb een wip met foto's geplaatst

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:31

ismy schreef:
zijn er hier ook mensen die zelf plastrons maken kant en klaar?
Ik word er namelijk helemaal gek van met die plastrons van klitteband en als het zelf makkelijk te maken is dan steek ik graag nog even de handen uit de mouwen :D

Ik heb er nu 1 zelfgemaakt, ben al bezig met plannen voor een volgende, een gesmokte :j

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:00

Vraagje voor creatieve meedenkende mensen... Ik ben net begonnen met het in elkaar naaien van mijn jasje en het begint aardig vorm te krijgen. Nu zat ik er aan te denken dat ik het wel leuk vindt om ergens nog een ´handtekening´ of iets van mezelf te verwerken als merknaampje of logotje. Maar hoe? Hoe moet dat er uit zien, waar op het jasje moet het dan zitten? En hoe werk je het uit?
Daarbij weet ik ook niet goed wat ik er op wil hebben staan. Het is meer om het nog iets eigens mee te geven. Hebben jullie creatieve ideeen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:27

Mri schreef:
Even in dit topic zoeken.
Ik heb een wip met foto's geplaatst

pagina 34 :j

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:29

Je initialen/naam/naam paard erop laten borduren? Of een lintje met je naam of initialen erop.
Als je dat doet zou ik het of op de bovenkant mouw, achterkant onder de kraag of naast de revers doen.

Misschien kun je wel iets creatiefs met de voering bedenken nog ofzo?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:15

ik heb een naaimachine waar ik letters mee kan doen (heel klein) en heb het geprobeerd in de nek te doen, dus achterkant onder de kraag. Maar dat was geen succes.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:13

Meestal wordt het ook mooier als je het op zo'n borduurmachine doet of laat doen.
Kun je ook lettertype uitkiezen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 03:24

wie heeft er hier z'n jasje geblingt? hoe doen jullie dat?
ik heb wel een hotfix applicator, maar dat durf ik niet zo goed op mn jasje. makkelijker is denk ik strassband ofzo?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:02

Strassband moet sowieso wel kunnen, hoewel hotfix toch mooier is denk ik ( zelf geen hotfix, maar heb gehoord dat die steentjes wel goed blijven zitten).

Zelf liggen mijn 2 jasjes nog steeds onaangeraakt op mijn kamer := ondertussen wel bezig met 2 plastrons en mijn bodyprotector aanpassen ( ga hem blauw/ bruin maken)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:07

Kan je geen hotfix uitproberen op een oud jasje ofzo?? Of gewoon een jas. Gewoon om te kijken of het je lukt.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:19

volgens mij kun je ook gewoon strass paspelband kopen, dan krijg je echt zo'n mooi randje naast (bijv.) je kraag. Vind ik persoonlijk weer mooier, maar het hangt er dus helemaal vanaf wat jij wilt.

Milo, ga je nou zelf zo'n hoes voor er omheen maken? Ook leuk! Moeilijk?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:36

Ja :D zal binnenkort topic maken. Ben de oude hoes langzaam aan het slopen :p en dat patroon gebruiken voor de nieuwe hoes. Is nog best lastig omdat ik er ook een paspel band in heb zitten. Moet alleen nog wat elastiek en klittenband in blauw of bruin zoeken

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:42

@kaula: weet jij waar ik dat zou kunnen vinden? Ik ben er namelijk al een tijd naar op zoek maar kan het strasspaspelband vinden? Als je een adresje weet hoor ik het graag!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:00

Leuk MieLo, ben benieuwd!

M_i_R, ik weet dat het bestaat en ik weet dat ik het weleens tegen ben gekomen, maar ik heb
geen flauw idee meer waar. Kan goed zijn dat ik het op de albert cuyp tegen ben gekomen,
maar dat is wel erg ver voor jou. Je zou ook eens op strasspiping of strasssierband kunnen zoeken.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:03

Volgens mij is die band inderdaad op de albert cuyp te koop bij jan. Ben er donderdag nog geweest en volgens mij heb ik het daar gezien