Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 18:44

Ik heb gisteravond met 2 hoepels tegelijk staan hoepelen. Heel eventjes maar, was erg grappig! Vooral omdat de hoepels niet even groot waren dus ze soms nogal onregelmatig gingen, hihi!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:48

Haha, dat is nog eens intensief! Ik merk echt dat het vermoeiend is, had ik in eerste instantie niet verwacht. :Y)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:22

Haha 2 gegelijk! Super cool!
Ik heb nog maar weinig echt gereden met mn paard door het slechte weer, maar van de week had ik het idee dat het beter ging.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:44

2 hoepels :wow: Knap zeg!

Ik heb 6 dagen terug een hoepel besteld bij Hoopholland. . Wil zo graag gaan beginnen. Hoop dat de hoepel snel afgeleverd wordt.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:52

Ik heb een niet zo grote dunne hoepel, en het lukt me voor geen meter.
Op de sportschool kon ik in ieder geval aan eén kant een hele poos doorgaan voordat ie viel. nu nog geen 2 rondjes.
Weten jullie waardoor dit komt ? heb ik een te dunne hoepel aangeschaft?

Ik wil liever niet via internet bestellen, en ook niet zon dure, weet niet hoelang ik het ga doen. Heeft iemand een goede tip waar ik een hoepel kan kopen????

Ik vind het hoelajoepen wel een goede aanvulling op het shredden!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:38

Het kan zijn dat je hoepel te licht is? dat het daarom minder goed lukt als op de sportschool?
Ik ga zo even aan de bak, na mijn super luie dag van gisteren mag ik wel weer wat beweging doen haha

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:40

Hoepelen met 2 hoepels is ook leuk, maar best lastig als ze een verschillend gewicht hebben waardoor hun draaicirkel niet hetzelfde is :D . Maar dat maakt het eigenlijk wel weer extra leuk omdat je je dan af en toe in de nodige bochten moet wringen om ze weer synchroon te krijgen zodat ze niet vallen. Mijn lichtste hoepel is nu alleen bij mijn moeder dus ik moet het weer even met 1 hoepel doen.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:56

Wat is shredder??

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:32

Ik was vandaag voor het eerst in lange tijd weer bij de fysio voor flexchairtraining. Zij vond dat ik zo onwijs vooruit gegaan was. Mijn geheim :D de hoelahoep. En dat terwijl ik hem nog maar een paar weekjes heb. Ze gaat er zelf ook een bestellen, was helemaal enthousiast!
Gooya schreef:
Ik wil ook gaan beginnen maar twijfel omdat ik twee keer aan mijn buik geopereerd ben en er een groot litteken aan overgehouden heb . Iemand ervaring met hoelahoepen met een ritssluiting in je buik?
Ik heb ook een enorm litteken op mijn buik. Heb het wel heel langzaam opgebouwd (met softhoop en veel kleren aan), maar gaat nu prima.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:36

Dat is fijn om te lezen koeke. Bij de fysio staan hoepels en ik heb er al wat mee geprobeerd. Dat langzaam opbouwen gaat wel lukken, krijg die hoepel nog maar 3 rondjes rond :D Gelukkig heb ik een gladde hoepel besteld, want die bij de fysio zitten verdikkingen in, en als dat net over mijn litteken ging vond ik het toch niet zo fijn.
Ben benieuwd wanneer de hoepel geleverd wordt. Besteltijd was 10-14 dagen, en er zijn nu bijna 10 dagen voorbij.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:47

Gooya schreef:
Dat langzaam opbouwen gaat wel lukken, krijg die hoepel nog maar 3 rondjes rond :D
Herkenbaar! Ik werd in het begin vooral fit van steeds dat ding weer oprapen :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:48

Hahaha, dat is een gunstige bijkomstigheid zal ik maar zeggen. :')

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:07

Hahaha ik kan het nu aardig! Die massage hoepel blijf ik blauw mee worden.... Moet die beschermer eigenlijk nog bestellen maar ja dan is het massage er ook wel af haha misschien volgende maand maar een zwaardere soft hoop! Wil eigenlijk ook lessen maar kan nog niet echt iets vinden in de buurt helaas!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:20

Hier hebben we de hoelahoep van iemand staan om te kijken of we het wat vonden. Maar ik weet het niet hoor! Me hele heupen zijn ontzettend blauwpaarsrood! Hoort dat? Me zus heeft er ook last van.

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:45

Ik heb mijn oude hoelahoep weer uit de kast gehaald. :)
Ik hou hem nu 9 rondjes omhoog. Moeder zegt: 'Dat meen je toch niet,' pakt hoelahoep af en blijft oneindig lang doorgaan. Tot de bel ging...
Moet dus nog even oefenen. Maar krijg je door te hoelahoepen dan ook een ander figuur?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:48

@suus: met de massage hoepel wel, met de softhoop 1x een blauwe plek door een stomme beweging van mezelf maar verder geen centje pijn gelukkig!

Even eten laten zakken en dan aan de slag!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:56

Bij mij gaat het ook echt al stukken beter!
Zonder veel te oefenen werd het snel beter!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:00

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:08

Morgen ga ik rijden, en daarvoor ga ik nog even hoelahoepen. :)
Dan kijken wat het verschil is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:10

Ik merk wel dat één kant op hoepelen veel lastiger is (minder soepel) dan de andere kant, ik ben benieuwd
of dat ook mijn moeilijke kant is met rijden.. Ik heb niet echt meer gehoepeld, omdat mijn waist trimmer
(beschermer) nog niet binnen was.. Gister maar eens een mailtje uitgedaan en ze gaan een nieuwe naar
me opsturen want waarschijnlijk is de andere kwijt geraakt met de post. Fijn en snel opgelost. :)

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:13

Sem_ schreef:
Ik merk wel dat één kant op hoepelen veel lastiger is (minder soepel) dan de andere kant, ik ben benieuwd
of dat ook mijn moeilijke kant is met rijden.. Ik heb niet echt meer gehoepeld, omdat mijn waist trimmer
(beschermer) nog niet binnen was.. Gister maar eens een mailtje uitgedaan en ze gaan een nieuwe naar
me opsturen want waarschijnlijk is de andere kwijt geraakt met de post. Fijn en snel opgelost. :)

Dat heb ik ook. :)
Tegen de klok in gaat veel beter dan met de klok mee...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:14

Wel grappig om te merken, dat je ene kant veel stijver is dan de andere. :j Maar ik moet zeggen dat het
hoepelen op zich me heel goed af gaat!

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:17

Sem_ schreef:
Wel grappig om te merken, dat je ene kant veel stijver is dan de andere. :j Maar ik moet zeggen dat het
hoepelen op zich me heel goed af gaat!

Ja, dat is erg leuk. :j
Nadat ik gehoepeld heb voel ik me ook 'blij', maar dat heb ik wel vaker als ik sport.
Ik heb trouwens een gewone, plastic hoelahoep. Behaal je daar ook resultaten mee?

CxOnly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:24

Ik heb eergisteren mijn hoepel binnengekregen van Sportbay: een beginners hoepel van 1,2 kilo met magnetische noppen (https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela%20Hoep% ... AGNETIC/42). Ik kan de hoepel met gemak omhoog houden, maar na ongeveer 30 rondjes gaat de hoepel steeds langzamer en ik krijg hem dan moeilijk rond. Is dit omdat de hoepel voor mij eigenlijk al te licht is? Het doet wel veel pijn, maar dat gaat zo te lezen na een tijdje over (:

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:25

Ik kan niet wachten totdat mijn hoepel binnen is. Heb 2 weken geleden besteld. Hoepel is klaar en gaat dinsdag verstuurd worden.
Heb een paar keer proberen te hoepelen bij de fysio en ik kan nog niets zeggen over verschil tussen links en rechts. Beide kanten op gaat ongeveer 3 rondjes.

Doen die noppen niet zeer CxOnly?