Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:14

Ik had ze eigenlijk bij de paardendrogist besteld maar heb ze gecanceld, vind een beetje ouderwets lekker veel geld uitgeven met mams veel gezelliger :')

Mijn paard is gelukkig netjes, alles mooi achterin en hij heeft een mooie onderlaag op stro. :P Maar wou ze eigenlijk wel voor op stal kopen ja, word daar altijd zo koud en nat op de wei

Auky

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:59

't Is toch niet alleen ammoniak waardoor de zolen loslaten hoor. Mijn paarden staan namelijk niet op stal, maar op een paddock met betonnen inloop. We gebruiken geen stro, dus hoef ook geen stal te mesten.
Toch laten om de haverklap die zolen los. Heb nu zelf maar een tube bisonkit voor schoenzolen gekocht om ze mee te plakken, iedere keer mee naar de schoenmaker is ook niks.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:08

Volgens mij raden ze bij alle outdoorlaarzen af om ermee uit te mesten. Bij mij is dat na de eerste keer dat ik problemen had er ook echt nadrukkelijk bij gezegd, dat als ik er mee uit ging mesten de garantie in principe zou vervallen. Het staat ook in het boekje wat je bij je laarzen krijgt, dat ze niet geschikt zijn om mee uit te mesten. Ik gebruik ze wel op stal, maar niet met uitmesten. Zeker als ik de natte plekken er uit haal (ze staan op vlas), maar eigenlijk doe ik altijd mijn rubberlaarzen aan voor het uitmesten. Door de ammoniak wordt een laag die ergens in/tussen de zool zit aangetast, waardoor ze gaan lekken. Volgens mij hoef je daarvoor niet echt in de pis te staan, maar uitmesten is natuurlijk nooit helemaal schoon. Alleen al de mesthoop oplopen om de kruiwagen om te kiepen. Overigens zeggen ze ook wel dat, als je dan toch hebt uitgemest, je de laarzen direct goed moet afspoelen. Dan schijnt het mee te vallen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:41

Ik mest niet zelf uit, en had wel een losse zool...
Wel heb ik ermee in de paddock en natte weide gelopen, maar dat moet met een outdoorlaars van bijna EUR 400 toch kunnen ....
Verder spoelde ik ze altijd af met lauw water voor ik naar huis ging van stal (omdat ik mijn automat schoon wil houden)...

Kortom, ook bij normaal gebruik blijkt de kwaliteit gewoon erg beroerd te zijn en vind ik het persoonlijk erg slecht dat deze laarzen dergelijke problemen hebben en dat dat ook niet eens incidenteel blijkt te zijn!

Het enige pluspunt vind ik de fijne pasvorm, ze zitten wel heel erg lekker. :j

Maar verder beschouw ik ze als een miskoop. :j En loop nu op Dublins van EUR 180. Ook duur maar dan valt de schade tenminste mee als ook deze geen 10 jaar mee blijken te gaan! :D
Laatst bijgewerkt door simodi op 22-09-11 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:43

Ik heb met mijn lipicas gewoon uitgemest, door de paddocks en de natte weiden gebaggerd, maar geen losse zolen hoor :n spoel ze wel elke keer af als ze onder de bagger zitten :) en als ik mijn tuig poets, gaat er ook gelijk een lik vet over mijn laarzen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:42

Vandaag eff bij de ANWB geweest, ook erg leuke laarzen, dnek dat ik ook daar 1 paar ga aanschaffen, maar moet wel een maatje 36 en dan zijn de kuiten wel weer smaller -O-

_arank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:47

gebruik mijn dubarry's nu al ruim een jaar intensief, en ben er tot nu toe erg tevreden over!
probeer wel zo min mogelijk de stallen te doen met de dubarry's, maar als het toch niet anders kon, spoel ik ze daarna gelijk af: gewoon de tuinslang erop, ze zijn toch waterdicht!

verder heb ik nog een onderhoudstip voor de Galway laarzen; wanneer je het niet mooi vind dat het grove leer gaat glimmen, borstel die stukken dan, nadat je ingevet hebt, gewoon even flink met een (schone) paardenborstel, niet al te harde haren.
Na een jaar zien die van mij er nog als nieuw uit! :)

Ik vond het het waard om toch een paar maanden door te sparen voor 'de echte', je merkt het toch wel, de 'echte' lopen toch wel echt lekkerder.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 08:57

Ik ga vanmiddag kijken voor laarzen!! Hopelijk wordt het wat. Gisteren was ik hier in Zoetermeer bij Albert Nolten, maar daar was het zo ontzettend druk dat ik maar weer weggegaan ben.. Vandaag maar even naar Rotterdam, daar ben ik al zoooo lang niet geweest. Even lekker shoppen :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:16

Ook ik ben sinds deze week een trotse eigenaar van de Galway Walnut :D Heb ze vandaag voor het eerst aangehad naar stal (ondanks de hitte ;) ) en ze zitten zo heerlijk, ik ben verkocht!

Ben benieuwd of ze zich goed houden met alle verhalen hier, maar paard staat op nette stal dus buiten wat modder in de wei hoeven ze niet zoveel te doorstaan.. Dat ammoniak-verhaal heb ik ook eerder gehoord en merkte vroeger ook (nu volpension) dat schoenen en laarzen veel sneller kapot gaan als je ermee mest.. Verder nog onderhoud-tips?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:34

Ik heb mijn dubarrys nu 2 jaar en ze zien er wel gebruikt uit maar nog niet kapot. Mest er ook gewoon mee uit enzo. Ben er super tevrede mee en lekker warm! Heb er ooit van die sokken met bontrand bij gekocht maar die gebruik ik eigenlijk niet en heb hele dunne benen dus dan is dat niet zo mooi vind ik, dus als iemand ze voor een klein prijsje wil hebben ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:44

Hay Marlou! Hoe is 't met Pino?! Wat wil je voor je sokken hebben? :D

Ik ga met mijn laarzen niet uitmesten hoor, dood zonde. Ik zie het aan mijn stalschoenen, die zijn niet om aan te zien terwijl ik ook daar zuinig op ben en na elke mest-beurt helemaal schoonmaak en behandel met van dat conditioner en daarna een likkie schoenpoets eroverheen smeer. Ik ga ze voor net gebruiken, hahaha :P :Y)

Edit: Ik heb de zwarte met bruin gekocht! Was aan het twijfelen tussen de standaard kleur, de zwarte met bruin en de lichte carlow..
Maar de Carlow zat niet lekker stevig, alsof hij af ging zakken, en de lichte vond ik toch niet zo mooi als ik hem aan had in vergelijking met de zwarte.. Ik vind ze zoooo stoer en chique tegelijk haha. Ben er echt blij mee. Het was een hele rij ribben uit m'n lijf, maar ik ben dr wel heel blij mee. Gelijk spanners erbij gekocht en allemaal verzorgingsspullen.. Was 396,- kwijt pffffft... :Y)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:06

Hey Elise! Met Pino is het goed! En met die van jou!? Die sokken? tien euro ofzo ;) Wee niet wat de verzendkosten zouden zijn weet niet of ze door de brievenbus passen ivm die bontrand..
Ik dacht eerst ook dat ik mijn schoenen voor netjes zou houden maar dat is niet gelukt haha :D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:52

Mijn Dubarrys kunnen niet meer gemaakt worden, ik wil een paar nieuwe kopen. Zijn ze ook wel eens ergens in de aanbieding? :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:32

Heb ze in Boekelo ook aanbiedingen?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:28

Ik hoop het SuSem, maar ik ben er bang voor. Volgens mij zijn Dubarry's bijna nooit in de aanbieding...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:31

Mochten ze ooit in de aanbieding zijn dan wil ik er gelijk nog een paar.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:44

Ik heb wel een website gevonden waar de Kildares 295 zijn ipv 335

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:48

Officieel mogen durbarrys niet in de aanbieding, van die producent.
Dat vertelde de ruiterwinkel waar ik ze kocht (wel met wat korting, maar mocht dit niet groots rond bazeunen haha)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:12

Klopt Dispar, dat heb ik ook gehoord :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:01

lifaya schreef:
Vandaag eff bij de ANWB geweest, ook erg leuke laarzen, dnek dat ik ook daar 1 paar ga aanschaffen, maar moet wel een maatje 36 en dan zijn de kuiten wel weer smaller -O-

Ff off-topic :o : wat een geweldig leuke avatar is dit! :j :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:22

Ik heb ze gisteren gepast op de military, en wat zitten ze heerlijk <3 Nu nog een sponsor vinden!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:37

Wij verkopen ze inderdaad ook bij ons in de winkel, maar het is inderdaad een standaard verkoopprijs.
Ze zijn wel echt een stuk duurder geworden afgelopen jaar.. Alle modellen zo'n 35 euro !
Ik heb ze inmiddels al een jaar of 3, maar als deze versleten zijn komt er echt weer een nieuw paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:45

mijn moeder mest helemaal niet uit, en had ook lolatende zolen.... overigens :P

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:49

Volgens mij is er een laars bij mij lek.. Dus ik ga er volgende week maar eens mee terug naar de ruitersportzaak en hopen dat ik er nog garantie op krijg..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 06:26

simodi schreef:
Ik mest niet zelf uit, en had wel een losse zool...
Wel heb ik ermee in de paddock en natte weide gelopen, maar dat moet met een outdoorlaars van bijna EUR 400 toch kunnen ....
Verder spoelde ik ze altijd af met lauw water voor ik naar huis ging van stal (omdat ik mijn automat schoon wil houden)...

Kortom, ook bij normaal gebruik blijkt de kwaliteit gewoon erg beroerd te zijn en vind ik het persoonlijk erg slecht dat deze laarzen dergelijke problemen hebben en dat dat ook niet eens incidenteel blijkt te zijn!

Het enige pluspunt vind ik de fijne pasvorm, ze zitten wel heel erg lekker. :j

Maar verder beschouw ik ze als een miskoop. :j En loop nu op Dublins van EUR 180. Ook duur maar dan valt de schade tenminste mee als ook deze geen 10 jaar mee blijken te gaan! :D

Die heb ik nu! Ze doen het erg goed hier: lopen fijn, nog geen lek gehad (ik heb ze nu 1 jaar) :)