joyfortuna schreef:Omdat het dan moet. (Van instructeur, moeder en eigenaar) 'Ongeluk zit in een klein hoekje' dan kan je beter niet gaan paard rijden. Maar zolang ik het paard niet ken of vertrouw dan rij ik gewoon met cappie.
Ik bedoel met ´een ongeluk zit in een klein hoekje´ meer dat het ook goed op onverwachte momenten kan gebeuren. Dus ook tijdens simpel stappen, een rustig bosritje of eventjes dressuren. En natuurlijk zit het leven vol met gevaren en risico´s. Met paardrijden net zo, maar waarom een risico op letsel niet verkleinen door een cap te dragen? Ik stap ook gewoon in een auto, maar ik kies er wel bewust voor mijn gordel te dragen.
Ik vind het apart dat je moeder je dan niet verplicht altijd een cap te dragen. Ik ben behoorlijk zuinig op de koppies van mijn meiden en die mogen dus (later) echt niet rijden zonder cap!
hou super veel van haar. er was geen probleem toen ik zei ho stopte ze gelijk voor me
ze is nu 24 en hoop nog lang van haar te genieten. dus het ligt er ook aan hoe goed de connectie is en of je het paard vertrouwt. hoe ver je gaat komt er ook nog bij te liggen ja.
niet tegen jou hoor ik vind dat je gelijk hebt

je paard kan altijd ergens van schrikken en je eraf gooien!