Dubarry

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:17

Ik meld me hier ook maar even. Mijn jacht op Galway's maat 38 is ook gestart, ik zoek ze via marktplaats e.d. Het liefst de Mahogany maar dat blijkt lastig. Walnut komt vaker voorbij maar die heb ik nog nooit in het echt gezien. Op de foto's lijkt de kleur ook steeds weer anders en ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Ik kwam net in dit topic de zwarte met bruin tegen en die zijn ook errrggg gaaf! Moeilijk moeilijk!

Vorig jaar heb ik de neppers van de ANWB gekocht maar die vallen toch erg tegen..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:18

Mijn Dubarry's zijn kapot, zool is los, ze liggen nu bij Dubarry, hopelijk krijg ik garantie. :\

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:09

Iemand foto's van gebruikte Walnut's?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:31

Waar laat die zool van jullie dan los, vroeg ik mij af?

Hier gaan ze nu de 3de winter in zonder mankementen. Nog nooit problemen gehad.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:38

Ik vind ze er super uitzien, maar ben bang dat ik van die korte pootjes krijg bij hoge laarzen.
Misschien toch eens gaan passen :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 06:37

Moet je de lage nemen ;)

Bij mij laat het profiel los zeg maar, bij beide laarzen

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:24

Liesje89; volgens mij heb ik de walnut, ik ga ze verkopen omdat ze toch iets te klein zijn dus maak binnenkort toch foto's. Ik vind ze erg mooi, de kleur is na een jaar ook niet echt veranderd volgens mij. Anders ga je toch gewoon een keer naar een winkel om ze te bekijken? Zou ik sowieso doen, ook om te kijken welke maat je moet hebben.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik ze tweedehands ga kopen... Ik heb mooie gezien in de goede maat (wel zwart/bruin, ik vind mijn bruine wel heel mooi..), maar die ik nu heb is al mijn tweede paar wat lek is gegaan. Daarmee kon ik gewoon terug naar de winkel en werd het opgelost, maar als ik ze via internet koop is dat natuurlijk een stuk lastiger. En het lijkt wel of die dingen altijd lek gaan... Iemand nog tips voor andere laarzen?
Is iemand hier het trouwens wel eens opgevallen dat de maten soms verschillende uitvallen? Ik had 41,5, die zaten perfect maar toen ze lek gingen mocht ik nieuwe uitzoeken. Zonder nadenken dus weer een paar 41,5 uitgezocht. Ik had op dat moment last van mijn tenen, dus daarom zat het niet perfect, maar inmiddels kan ik toch niet ontkennen dat de rechterlaars echt te klein is. Nu wil ik dus maat 42 kopen, maar voor hetzelfde geld zijn die dan weer te groot. Kan er verschil in de maat zitten, misschien wel bij een andere kleur ofzo?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:33

Margje schreef:
Liesje89; volgens mij heb ik de walnut, ik ga ze verkopen omdat ze toch iets te klein zijn dus maak binnenkort toch foto's. Ik vind ze erg mooi, de kleur is na een jaar ook niet echt veranderd volgens mij. Anders ga je toch gewoon een keer naar een winkel om ze te bekijken? Zou ik sowieso doen, ook om te kijken welke maat je moet hebben.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik ze tweedehands ga kopen... Ik heb mooie gezien in de goede maat (wel zwart/bruin, ik vind mijn bruine wel heel mooi..), maar die ik nu heb is al mijn tweede paar wat lek is gegaan. Daarmee kon ik gewoon terug naar de winkel en werd het opgelost, maar als ik ze via internet koop is dat natuurlijk een stuk lastiger. En het lijkt wel of die dingen altijd lek gaan... Iemand nog tips voor andere laarzen?
Is iemand hier het trouwens wel eens opgevallen dat de maten soms verschillende uitvallen? Ik had 41,5, die zaten perfect maar toen ze lek gingen mocht ik nieuwe uitzoeken. Zonder nadenken dus weer een paar 41,5 uitgezocht. Ik had op dat moment last van mijn tenen, dus daarom zat het niet perfect, maar inmiddels kan ik toch niet ontkennen dat de rechterlaars echt te klein is. Nu wil ik dus maat 42 kopen, maar voor hetzelfde geld zijn die dan weer te groot. Kan er verschil in de maat zitten, misschien wel bij een andere kleur ofzo?

Ik ben nu ook aan het twijfelen of ik ze tweedehands ga kopen. Het scheelt wel, maar je hebt geen garantie (tenzij de bon nog aanwezig is..). En als ze echt zo vaak lek gaan heb ik liever wel garantie eigenlijk.. Dan maar wat meer betalen.
Ik ben gisteren in een winkel geweest om te passen, zowel 37,5 als 38 zitten goed, dus maakt in feite niet uit. Alleen weet ik nog steeds niet welke kleur ik leuker vind, de walnut of de mahogany. Vandaar dat ik vroeg om foto's van gebruikte walnuts, zodat ik weet hoe ze ong. gaan verkleuren. Van de Mahogany weet ik hoe ze eruit komen te zien na verloop van tijd ;)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:26

Ik weet niet waarom bij iedereen de laarzen lek gaan maar bij mij in de familie loopt iedereen op Dubarry en ik heb er nog nooit iemand over gehoord dat ze lek gingen mijn vader loopt nu al 10 (!) jaar op het zelfde paar! Kan er gewoon de zee mee in lopen zonder natte voeten!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:39

Misschien komt het doordat ik er mee in de stront banjer en er stallen mee uitmest :D

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:01

Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat de zool los laat... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:25

Uh, serieus? Ik wil volgende week de Dubarry Kilternan halen, juist voor op stal. Maar je wilt me nu vertellen dat outdoor laarzen van 389 euro daar niet tegen kunnen? :')

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:35

Je zou denken van wel toch? :') Garantie schijnt wel goed te zijn..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:24

Geen enkele schoen/laars kan tegen ammoniak. Ook niet als ze 400euro kosten. Ik probeer het uitmesten zoveel mogelijk te vermijden. Outdoorlaarzen zijn geen stalschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:25

Met uitmesten sta je ook niet in de pure stront, dan doe je denk ik iets verkeerd met je stal :')

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:28

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:30

Tsja, maar met wat voor schoenen mesten jullie uit? En het komt zelden voor dat ik echt in de ammoniak sta. Mijn stallen zijn over het algemeen wel schoon :D

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:32

Ik ga ook nieuwe kopen, maar weet nog niet welk model..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:32

Ik gebruik nikes die 4 maten te groot zijn. Daarom wil ik nu dubarrys :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:33

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:23

Over de maten, ik had dat ook! Ik had veel gelezen dat ze klein uitvielen dus had voor de zekerheid een 37,5 besteld, draag normaal 37. Maar ik kon er in zwemmen. En heb toen de 37 en die passen echt net, kan er geen dikke sokken in zeg maar. Dus vond dat ook al erg vreemd :P

Mijne gaan nu de 2e winter in hoop zo dat ze nog even goed blijven. :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:25

Anthea schreef:
Met uitmesten sta je ook niet in de pure stront, dan doe je denk ik iets verkeerd met je stal :')

Ik ook niet, maar ik heb wel vaker andere stallen gezien. En sommige paarden zijn pure varkens (al helemaal op vlas bv). Ik mest eigelijk vaak op mijn ariats uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:38

ik heb een maatje 36,5 en dit is 37 dus hoop het... en zit me ook een beetje in voor de kuitmaat, heb een beetje stevige kuiten (39 cm)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:44

De galway? Die heb je ook in extrafit kuitmaat :j

Klinkt een beetje als mijn kuiten ook.. Heb ook 39 bij voetmaat 37 en is best vaak een drama :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:45

Nee ik heb de horze variant :P