Wintervacht begint nu al?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: Wintervacht begint nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:53

willeke_nijs schreef:
ruwvoer is vooral gras, hooi en stro, bieten(pulp).
Gerst en maïs zijn ook goede warmhouders. Gewone brok verteert zeer snel en houd paarden eigenlijk niet echt warm.

Een vriendin van me geeft haar oudere paard wat vlug vermagert Equifyt. Ik heb gezien dat dat een héél goed resultaat geeft bij paarden die in de winter snel vermageren. Ze kan haar paard daardoor zonder deken op de wei houden.

Equifyt.
Quanta costa?

So zeg, ik kan nog Spaans Haha!

EN wat is dat dan weer?
Man je hebt zoveel voor paarden, af en toe word ik er kierewiet van Gestoord oh nee, dat was ik al Ja Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:57

Hier is de wintervacht ook alweer lang en breed begonnen, en om eerlijk te zijn vind ik het niet heel erg. Aan de ene kant wel, maar zo'n vacht van ruim 5 cm heeft ook zo zijn charme. Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:51

Die van mij schiet er nu in record-tempo in, zijn buik is 1 grote pluisplek, zijn billen en tussen zijn achterbenen ook al Vingers aflikken

over het rijden/uitstappen; ik stap meneer góed op adem en uit, maar niet droog Lachen
Als hij afgekoeld is en op adem zadel ik af, ros een keer over de zweetplekken en laat hem gewoon de wei/paddock weer in (met inloopstal) en gooi een berg hooi neer.
Hij krijgt er niks van, niet verkouden, lekker actief enz Lachen

En ik ga een foto in 't teddyberentopic zetten *LOL*

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:26

Naaltje schreef:
Die van mij schiet er nu in record-tempo in, zijn buik is 1 grote pluisplek, zijn billen en tussen zijn achterbenen ook al Vingers aflikken

over het rijden/uitstappen; ik stap meneer góed op adem en uit, maar niet droog Lachen
Als hij afgekoeld is en op adem zadel ik af, ros een keer over de zweetplekken en laat hem gewoon de wei/paddock weer in (met inloopstal) en gooi een berg hooi neer.
Hij krijgt er niks van, niet verkouden, lekker actief enz Lachen

En ik ga een foto in 't teddyberentopic zetten *LOL*

Die van mij inderdaad ook op zijn kont heel erg... en verbazingwekkend genoeg, ook zijn benen (rare plek misschien...).
Die van mij gooi ik als hij in de avond nat op stal moet een zweetdek op, en anders idd lekker naarbuiten. Meestal rollen ze dan ook nog ff, en hoppa al het zweet zit lekker onder het zand, en er is weer een extra isolatie laag.
Meestal poets ik hem overigens tijdens echte kou en regen wat minder, om zijn vetlaag lekker goed te houden. Enkel als ik met zadel en hoofdstel ga rijden... dan moet er wel gepoetst worden.
Nu poets ik natuurlijk wel lekker veel, om die haartjes der af te krijgen Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:38

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:00

Zoezi schreef:
willeke_nijs schreef:
Gerst en maïs zijn ook goede warmhouders. Gewone brok verteert zeer snel en houd paarden eigenlijk niet echt warm.

Een vriendin van me geeft haar oudere paard wat vlug vermagert Equifyt. Ik heb gezien dat dat een héél goed resultaat geeft bij paarden die in de winter snel vermageren. Ze kan haar paard daardoor zonder deken op de wei houden.

Equifyt.
Quanta costa?

EN wat is dat dan weer?
Man je hebt zoveel voor paarden, af en toe word ik er kierewiet van Gestoord oh nee, dat was ik al Ja Clown

't is iets duurder dacht 'k dan de gewone voeding voor paarden, maar het resultaat is echt verbluffend! Ik heb het een tijdje overwogen voor casandra omdat die ook vaak afviel in de winter, maar dat kwam meer omdat ze nog in de groei was... ze heeft twee winters achter elkaar een serieuze groeischeut gehad. Nu ze uitgegroeid is, valt ze niet zo snel meer af.
Informatie over equifyt vind je op: http://www.equifyt.be

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:28

Zoezi schreef:
willeke_nijs schreef:

Equifyt.
Quanta costa?

EN wat is dat dan weer?

cuanta cuesta Knipoog

costa is een strand.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:38

Het teddyberentopic is gesloten Boos!... kunnen we niet een aanvraag indienen, ofzo...

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:41

Mijn paard begint ook al, ik denk dat ik over een paar weekies maar eens met een regendekentje ga beginnen Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:50

ikowtje schreef:
Het teddyberentopic is gesloten Boos!... kunnen we niet een aanvraag indienen, ofzo...

ik zag het ook! vind het héél flauw! pfffff zullen we met z'n allen naar een nieuw forum verhuizen? Tong uitsteken

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:43

willeke_nijs schreef:
ikowtje schreef:

ik zag het ook! vind het héél flauw! pfffff zullen we met z'n allen naar een nieuw forum verhuizen? Tong uitsteken

Misschien gewoon een huiskamer forum maken? Vork

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:17

mjah maar dat gaat ook niet mogen vermits er geen foto verzameltopics mogen geopend worden... ik veronderstel dat als je dat in de huiskamer opent dat je ook een verzamelfototopic krijgt...

Ik vind dat bokt wel hoe langer hoe meer regeltjes krijgt en dat is echt jammer! BIG BROTHER IS WATCHING US!

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:41

Nou het al een paar dagen wat frisser is, zeker 's nachts, begint die van mij ook al zijn teddyberenvachtje aan te maken. Is hij wel lekker zacht! Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:43

willeke_nijs schreef:
mjah maar dat gaat ook niet mogen vermits er geen foto verzameltopics mogen geopend worden... ik veronderstel dat als je dat in de huiskamer opent dat je ook een verzamelfototopic krijgt...

Ik vind dat bokt wel hoe langer hoe meer regeltjes krijgt en dat is echt jammer! BIG BROTHER IS WATCHING US!

Ik zie er geen kwaad in, dus een rare actie van de modjes Boos!
Zullen we dan een linkjes site beginnen? dat is geen verzamelplek, ik open op mijn album een openbare album en elke keer kunnen jullie zelf een foto daarbij toevoegen. Hoef je alleen maar te zeggen: ik heb ook een foto in het album gezet. Dat zal toch niet verboden zijn???

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:08

whahaha zou me niet verwonderen moesten ze dat ook sluiten...
Ik vind bokt een leuk forum, maar het is gewoon jammer van al die regeltjes... Krijg zo constant het gevoel dat dat vingertje er is: als je dit, dan foei foei hoor...

Beetje kinderachtig...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:26

willeke_nijs schreef:
whahaha zou me niet verwonderen moesten ze dat ook sluiten...
Ik vind bokt een leuk forum, maar het is gewoon jammer van al die regeltjes... Krijg zo constant het gevoel dat dat vingertje er is: als je dit, dan foei foei hoor...

Beetje kinderachtig...

Idd, ik verwonder me nergens meer over.........
We leven in een democratie vol met Lips are sealed regeltjes waardoor ik me afvraag waar je vrije recht is gebleven Bloos
Ik ga m'n teddybeer pakken en een stukkie crossen in het bos Haha! kan ik mijn ergernis even wegwerken Tong uitsteken
Hij is al dik zijn vacht.......nu moeten de haren gaan lang worden.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:30

willeke_nijs schreef:
't is iets duurder dacht 'k dan de gewone voeding voor paarden, maar het resultaat is echt verbluffend! Ik heb het een tijdje overwogen voor casandra omdat die ook vaak afviel in de winter, maar dat kwam meer omdat ze nog in de groei was... ze heeft twee winters achter elkaar een serieuze groeischeut gehad. Nu ze uitgegroeid is, valt ze niet zo snel meer af.
Informatie over equifyt vind je op: http://www.equifyt.be

Nadeel is dat ik het weer ergens in Timboektoe moet gaan halen Boos!
Rampzalig is het in Belgie om aan 'normale' spullen voor paarden te komen!
Voor het geld dat ik aan brandstoffen kwijt ben kan ik net zo goed er 1 kilo per dag bij doen!
Ik zit trouwens ook sterk te overwegen hem in de nacht binnen te gaan zetten.
Ik weet niet of dat effect heeft?
Net wel mijn 3e lading hooi gehaald, ik heb nu 60 balen, een halve baal per dag, komt op 120 dagen......oh jee, nog niet genoeg Boos!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:52

Zoezi schreef:
Voor het geld dat ik aan brandstoffen kwijt ben kan ik net zo goed er 1 kilo per dag bij doen!
Net wel mijn 3e lading hooi gehaald, ik heb nu 60 balen, een halve baal per dag, komt op 120 dagen......oh jee, nog niet genoeg Boos!

yeps dat is idd een nadeel, maar je kan het combineren met iets anders... vb als je nog eens richting mij komt kan je bijvoorbeeld even door rijden naar diepenbeek om dat te gaan halen.
Ik denk dat er bij jou in de buurt ook een verdeler zit. Zegt de ranch Pleasure gaits jou iets? Die zitten in hechtel-eksel. Ik gok dat die niet zo ver van jou zitten. Zij verdelen dacht ik ook equifyt. (ohja als je daar eens langs gaat, neem mij ook mee! ben nl helemaal weg van die zadels!)
De zupa daarvan zou echt goed zijn om paarden voller te krijgen.

Ik vrees linda, dat in jou geval cisco binnenzetten misschien wel kan helpen om hem minder te laten afvallen, maar hij kan geen sprintje meer trekken enz... de kans is groot dat hij energie teveel gaat hebben en dat dan weer gaat uitwerken door hevig of schijterig/angstig te gaan doen... Hij heeft nu nl een vrij goede conditie... Je moet ook opletten met hem op stal te zetten, zeker na een intensieve rit. Wees je bewust dat je dan echt goed moet uitstappen, zodat zijn spieren niet kunnen verzuren en hij geen stalbenen kan krijgen...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:30

willeke_nijs schreef:
Zoezi schreef:

yeps dat is idd een nadeel, maar je kan het combineren met iets anders... vb als je nog eens richting mij komt kan je bijvoorbeeld even door rijden naar diepenbeek om dat te gaan halen.
Ik denk dat er bij jou in de buurt ook een verdeler zit. Zegt de ranch Pleasure gaits jou iets? Die zitten in hechtel-eksel. Ik gok dat die niet zo ver van jou zitten. Zij verdelen dacht ik ook equifyt. (ohja als je daar eens langs gaat, neem mij ook mee! ben nl helemaal weg van die zadels!)
De zupa daarvan zou echt goed zijn om paarden voller te krijgen.

Ik vrees linda, dat in jou geval cisco binnenzetten misschien wel kan helpen om hem minder te laten afvallen, maar hij kan geen sprintje meer trekken enz... de kans is groot dat hij energie teveel gaat hebben en dat dan weer gaat uitwerken door hevig of schijterig/angstig te gaan doen... Hij heeft nu nl een vrij goede conditie... Je moet ook opletten met hem op stal te zetten, zeker na een intensieve rit. Wees je bewust dat je dan echt goed moet uitstappen, zodat zijn spieren niet kunnen verzuren en hij geen stalbenen kan krijgen...

Je hebt gelijk, een draver moet je niet binnen zetten Bloos
Ik zal het dan ook niet doen. Misschien is wel een dekentje een oplossing als het onder 0 gaat zijn.
Hij zweet nu al ontzettend! EN hevig dat hij is, man o man er was geen plezier aan Stoom uit je oren , ik ben echt zo pissig geweest! Zijn goede conditie is een beetje TE goed nu, komt zeker ook door het bijvoeren?
In Hechtel-Eksel, probeer het adres eens te vinden als je wilt........Plesure gaits klinkt meer als een privéclub ROFL
ROFL ROFL

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:36

Chocotof schreef:
cuanta cuesta Knipoog

costa is een strand.

Wel lekker met een graad of 24 aan het strand liggen Tong uitsteken
Misschien zit ik daar teveel bij met m'n gedachten en maakt het idee van de wintervacht me niet echt blij Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:14

hihihi je moet maar eens googlen op pleasure gaits. Zij fokken Tennessee walking horses en zijn verdeler van de specialized saddles. Ik dacht dat Heidi, een vriendin van me (is van as) daar haar equifyt voer ging kopen. Maar zal het nog eens voor de zekerheid navragen.

Met die equifyt zupa heb je volgens mij geen deken nodig.
Ik zal je straks het website adres doorgeven. Nu ff héél weinig tijd Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:03

ondertussen eens nagevraagd. Sandra van pleasure gaits verdeelt die voeding van equifyt. Maar je belt best op voorhand even. Het adres en telefoonnr vind je hier: http://www.pleasuregaits.com/

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:53

willeke_nijs schreef:
ondertussen eens nagevraagd. Sandra van pleasure gaits verdeelt die voeding van equifyt. Maar je belt best op voorhand even. Het adres en telefoonnr vind je hier: http://www.pleasuregaits.com/

Ik zal eens mailen en vragen wat ze dan voor dat voer vragen. Om welk voer moet ik eigenlijk vragen? Ik neem aan dat de voeding van equifyt ook uit meerdere bestaat.........

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:35

Moderatoropmerking:
Het is een gezellig topic hier, alleen zou het wel fijn zijn als jullie ontopic blijven en overige dingen in de HK of via de PB bespreken. Lachen Vanaf hier dan ook graag ontopic verder.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:46

Ik heb equifyt gevoerd, maar mijn paard werd er echt niet dikker van hoor. Equifyt is gewoon een muesli zoals andere muesli's ( alleen dan zonder chem toevoegingen ) Van Zupa zettne ze waarschijnlijk aan omdat er pulp in zit. Maar dat kan je natuurlijk ook gewoon los kopen ......