Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CielitoLindo schreef:Wat is het verschil met elke maand 62 euro op een spaarrekening zetten of elke maand 62 euro aan een verzekeringsmaatschappij betalen, waarbij je in het laatste geval bijna altijd afhankelijk bent van hun voorwaarden en een eigen risico en het bedrag waar je hem voor hebt verzekerd (overname/maximale uitbetaling)?
Als je je paard verzekert betaal je elke maand (of elk kwartaal/jaar) een bepaald bedrag. STEL dat is 62 euro. Als je dat ipv aan zo'n verzekeringsmaatschappij betaald ben je het sowieso kwijt. Ipv die verzekeringsmaatschappij spekken kun je het ook zélf op een rekening zetten. Een goede spaarrekening bijv. Kwijt ben je dat geld in principe sowieso nl. het zou dan naar een verzekering gaan. Dus wat is het verschil dan om bijv. die 62 niet aan een verzekeringsmaatschappij te geven maar zelf op een (goede) spaarrekening te zetten, waarbij het in feite van jou blijft. Je kunt het dus gebruiken wanneer je wilt (voor je paard). En je trekt er nog rente over ook. Bij een maatschappij moet je vaak ook nog eens overleggen, zij zeggen waar je heen gaat, wat wel/niet mag, wanneer je wat moet doen. En het een wordt wel vergoedt, het ander niet, eigen risico komt er nog eens bij. Verder als het te hoog is krijg je alleen de waarde, je paard kan hun eigendom worden enz. enz. Lovely schreef:Sammie, ik ben het met je eens. Door de bank genomen beginnen klachten vaak na het 8e levensjaar en heb je bij een jong paard dus vaak nog wel even de tijd. Uitzonderingen, bijzondere situaties en nare ongelukken natuurlijk daargelaten, dat die gebeuren valt helaas nergens mee te voorkomen.
CielitoLindo schreef:Sammie schreef:Wat is het verschil met elke maand 62 euro op een spaarrekening zetten of elke maand 62 euro aan een verzekeringsmaatschappij betalen, waarbij je in het laatste geval bijna altijd afhankelijk bent van hun voorwaarden en een eigen risico en het bedrag waar je hem voor hebt verzekerd (overname/maximale uitbetaling)?
Ik heb het niet over 62 euro pm, ik heb het over honderden, duizenden euro's die je voorgeschoteld kunnen worden als je paard onverwacht ziek wordt. Dat heb ik niet apart liggen
Ik doe mn best om zoveel mogelijk te sparen maar het is niet alleen mn paard, maar ook mn auto, mn belastingen enzovoort waar je geld voor apart moet hebben staan. Als je dan met een allrisk verzekering je kosten zoveel mogelijk kan dekken is dat toch prima?
Zoals ik nu die rekeningen ga krijgen, het is dat ik dat geld kan lenen bij mn ouders en in termijnen kan terug betalen anders had ik het niet gehad. Daarom baal ik des te meer dat ik nooit gekozen heb voor die uitgebreide verzekering want dat had me nu zo'n 1600 euro kunnen schelen omdat ik toen dacht ach dat gebeurd mij niet.
Kijk, als het een bijvoorbaat verloren zaak is of er een kleine kans is op overleven/grote kans op blijvende pijn enz enz. is het een andere zaak.
Sammie schreef:Nou ik ook hoorKijk, als het een bijvoorbaat verloren zaak is of er een kleine kans is op overleven/grote kans op blijvende pijn enz enz. is het een andere zaak.
Maar hoge kosten die gemaakt moeten worden om een paard weer (lang) gezond te krijgen (en te houden) maak ik. Misschien niet met plezier, maar zo'n moment van "Dat is te duur, geef maar een spuitje" komt echt niet in mij op.
Dan kun je beter maar vissen houden.

CielitoLindo schreef:ikke dat is ook weer een hele persoonlijke mening.
Sammie schreef:Nou ik ook hoorKijk, als het een bijvoorbaat verloren zaak is of er een kleine kans is op overleven/grote kans op blijvende pijn enz enz. is het een andere zaak.
Maar hoge kosten die gemaakt moeten worden om een paard weer (lang) gezond te krijgen (en te houden) maak ik. Misschien niet met plezier, maar zo'n moment van "Dat is te duur, geef maar een spuitje" komt echt niet in mij op.
Dan kun je beter maar vissen houden.

En naar mijn ervaring zijn dat ook klinieken met naam.
. 
Sammie schreef:Van het geld op die spaarrekening kun je bijv. ook nog een paard kopen (of je bent iig al een aardig eind op weg) mocht er onverhoopt wat gebeuren.
Zo even snel uitgerekend, als een operatie 2000 a 3000 euro kost heb je dat al bij elkaar na 48 maanden. Dat is dus 4 jaar sparen. Nu valt er wat voor te zeggen wat als er voor die 4 jaar wat gebeurd, maar hoeveel mensen betalen (gelukkig) voor jan doedel aan hun verzekering? En als er niks gebeurd blijft het geld van jou ) + de rente) en je paard ook.
Overigs of je verzekerd moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar als je voor de allrisk gaat ben je denk nog wel duurder uit dan 62 euro waardoor het geen eens 4 jaar sparen wordt voor die 2000/3000 euro.
, op zo’n moment ben ik toch echt heel blij met mijn verzekering waar ik zo'n 4400 euro van uitgekeerd krijg.
: Die van mij is achterovergeklapt (geschrokken, dus gedrag) en zwaar atactisch geworden, met gedragsprobleem bedoelen ze bijvoorbeeld koliek bij een luchtzuiger. Ik heb er ook 1 gehad en dan staat er een clausule in dat schade door het luchtzuigen niet vergoed wordt.
.
. En zo is er dus wel altijd iets waar je aan moet denken, verzekeringen zijn soms best complex maar lijken zo mooi. Daarom zie ik het liever eerst zwart en ga dan bellen om te zien of het toch nog iets grijzer is of dat ik met zwart wel goed zat, maar ik reken wel heel erg van me af, dat klopt. Lovely schreef:Ziolette, dat is ook weer apart omdat het niet altijd bewijsbaar is dat de koliek door het luchtzuigen wordt veroorzaakt. En zo is er dus wel altijd iets waar je aan moet denken, verzekeringen zijn soms best complex maar lijken zo mooi. Daarom zie ik het liever eerst zwart en ga dan bellen om te zien of het toch nog iets grijzer is of dat ik met zwart wel goed zat, maar ik reken wel heel erg van me af, dat klopt.
, je moet echt een meewerkende DA hebben in dat geval. Ik heb namelijk 1x koliek gehad bij dat paard, het werd vergoed omdat de DA had aangegeven dat het in dit geval echt niet door het luchtzuigen kon komen. Bepaalde soorten koliek vergoeden ze wel daar kan die luchtzuiger ook niet veel aan doen
.
. Verder kan ik het me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die niet willen verzekeren om welke reden dan ook, maar wij kiezen er voor om het wel te doen. Toen de pech uitgedeeld werd stonden wij voor de verandering eens een keer vooraan
.