De kans van mijn leven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: De kans van mijn leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:20

Maar als bijverdienste is het wel de moeite waard...
Als je daarnaast je opfokbedrijf hebt en werkt in het familie bedrijf (veehouderij) en je hebt verder weinig extra werk, dan is het toch leuk.

Het hangt er inderdaad wel van af waar je zit met je binnenbak, en hoeveel mensen er in de omgeving met paarden zitten.
Hier zijn erg veel mensen met paard aan huis en dus zonder binnenbak. Veel mensen willen wel graag doortrainen in de winter, dus zijn er een aantal uren vast bezet door de week. En een aantal uren in het weekend. De hele winter lang. Van zo december/maart.
Wij zelf (ik en vriendin) reden vaak 2x per week in de binnenbak omdat onze eigen bak erg slecht was afgelopen winter en we wel lekker door wilden trainen. Ook bij erge regen of vorst. Daarnaast reed ik nog 1x les bij mijn instructrice, ook binnen. En dan nog een buitenritje, of 2.

Maar goed, zo is elke situatie anders.
Jullie hoeven het voor de inkomsten blijkbaar niet te doen, en dat is alleen maar mooi voor jullie want dan is er meer rust, je bakbodem slijt minder en jullie kunnen zelf altijd terecht en kunnen anderen een vriendendienst aanbieden, waar ze vast enorm blij mee zijn (zou ik wel zijn in elk geval)

Voor TS:
Jammer dat het zo ingewikkeld was met die andere huurder en het huisje te klein was voor jullie.
Wie weet in de toekomst...
Zou alleen wel graag de zekerheid hebben van een partner met goed vast inkomen zodat je eigen inkomsten van het op te zetten bedrijfje extra zijn, en niet noodzakelijk om rond te komen. Dat zal veel stress schelen namelijk, en je kunt je verdiensten dan weer investeren in het bedrijf.

Wie weet in de toekomst...
Succes ermee!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:25

Klopt precies...wij werken ons elders te pletter om alles vervolgens in de paarden te stoppen Frusty . Ik heb een hele drukke baan en thuis MOET het dus LEUK zijn Haha! . Wij hebben echt gekozen, bestaan opbouwen in de paarden is erg moeilijk, dan maar liever het geld ergens anders verdienen en het uitgeven in de paarden. Geeft wat meer zekerheid, ook al word ik soms gek (drukke baan, 6 paarden op stal en nu ook nog 3 veulens erbij)!
Laatst bijgewerkt door Kendra op 02-08-08 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:28

Jammer voor je ts! maar wel een hele verstandige keuze Lachen

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:21

Sieppus schreef:
Ja, ik ben er vandaag geweest. Het is een super accomodatie, met mooie stallen en veel grond. Nu komt alleen de maar.....
Op het terrein staan 2 huizen, in de ene woont een vrouwtje die 4 paarden heeft het andere huisje is zo ontzettend klein dat als je je omdraait je vast met je kont in de kast zit. Daar passen mijn vriend en ik niet in!!!! Vork
Plus op het moment zijn er van de 24 stallen 7 tijdelijk verhuurd!!! Dus dan heb ik maar 17 stallen om te verhuren, en de paarden van die andere mensen die lopen ook in het land!! Het vrouwtje vertelde me dat ze elke dag de poort om 5 uur dicht doen. Toen werd ik wel een beetje pissig, omdat ik er een pensionstal wil gaan beginnen die tot 10 uur toch wel open moet zijn.
Dus ik heb gezegd dat ze me weer mogen bellen als iedereen eruit is!!! Vork

Nu heb je in ieder geval gezien en gehoord wat er speelt daar.
Maar als jij er een pensionstal van wilt maken dan zal dat vrouwtje daar toch aan mee moeten werken qua tijden dat het hek dicht gaat+ zal zij jou de huur moeten gaan betalen voor de stalling van haar paarden, omdat jij daar de huurder van wordt.
Maar al met al wel een vervelende bijkomstigheid.
Wie weet bellen ze je nog wel terug.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:26

Een verstandige keus lijkt me..
We hebben eigenlijk hetzelfde doorgemaakt,wij kunnen ook een stallencomplex met 18 stallen met ruime weidegang huren voor een schappelijk bedrag maar ten eerste moet je de garantie hebben dat je je stallen volkrijgt en de stalprijs moet rendabel zijn voor je klanten maar je moet er wel mee uitkomen in je lasten.
Al met al veel gereken en praten met verschillende mensen zijn we tot de conclussie gekomen hier niet mee door te gaan,jammer maar wel verstandig denk ik..