Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lusitana schreef:Mensen die blaren krijgen, krijgen dat meestal omdat ze de duimen niet op de teugels zetten, zodat die door de hand getrokken kan worden door het paard, waar je eigenlijk gewoon met de hand met de beweging mee moet laten gaan (als die er is. Niet in alle gangen beweegt een paard het hoofd). Dit gaat al vanuit de schouder. Veel ruiters fixeren hun armen en dan gaat het dus mis.
ik zou die dus aanraden om eens te proberen wat fermer hun duimen (gebogen) op de teugels te zetten en niet hun armen te fixeren....
. Meestal inderdaad omdat ik anders schuurplekken krijg van mijn ruwe springteugels.
Indomitable schreef:Ik heb altijd last van zweethandjes (met handschoentjes natuurlijk ook wel) alleen als ik dan met blote handjes rijdt schuiven mijn teugels eerder. Vandaar de handschoentjes

Ellee schreef:Ik heb een hele dunne huid op mijn handen, bij het minste zitten er wondjes op en de lichte druk van de teugel bezorgt me al klemblaren; Vandaar handschoentjes.
.
En ik moet zeggen dat ik dan voor mijn gevoel beter weet wat ik doe omdat er dan niks tussen zit..
vindt ze afschuwelijk
ook in de winter niet
ik vind het ook helemaalniet lekker rijden, 
Karanto schreef:Dressuurteugels kan ik gebruiken zonder handschoenen, maar springteugels met. Dit omdat het oppervlak van die springteugels ruwer is en de wrijving zorgt nog wel eens voor wondjes.
In de winter rijdt ik wel met maar dat is tegen de kou/wind.