Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

babbeloe

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:20

ik rij altijd zonder handschoentjes. alleen met wedstrijd natuurlijk dan wel. in de winter rij ik ook zonder. als ik lekker bezig ben dan denk ik er niet aan en dan voel ik het ook niet gauw. (klinkt wel wat raar maar het is echt zo) ik vind het niet echt vervelend ofzo maar ik vergeet ze altijd. en zonder wil net zo goed. bij mij

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:27

ik rij eigenlijk ook bijna nooit met handschoenen maar mijn bijrijdpony is een arabier en als ik een tijdje met hem bezig ben(proberen na te geven enz.) en dan schut hij enorm met zijn hoofd(doen veel arabieren) en daar krijg ik soms wel blaren van...
als we op de manege bijv. het spel doen dat je moet stoppen dan weer aan draven, stoppen enz. en je zit op een heel sterk paard die niet op je gewicht en bewegingen reageert kan dat ook pijnlijk zijn zonder handschoenen.

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:30

ik rij nooit met hand schoennen, zou ik wel moeten doen.
krijg altijd blaren op de plekken waar de teugels langs schuren
waarom die langs mijn handen schuren ? nee ik heb absoluut geen strakke hand, eerder een wat slappe Nagelbijten / Gniffelen
mn paard hangt erg aan de teugels, waardoor ik die dus steeds opnieuw moet oppakken, en bovendien heeft mn bijrijdster er ook spring teugels aangezet. dat wil nogal gaan schuuren ja Nagelbijten / Gniffelen

daarom handschoentjes.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:49

Lusitana schreef:
Mensen die blaren krijgen, krijgen dat meestal omdat ze de duimen niet op de teugels zetten, zodat die door de hand getrokken kan worden door het paard, waar je eigenlijk gewoon met de hand met de beweging mee moet laten gaan (als die er is. Niet in alle gangen beweegt een paard het hoofd). Dit gaat al vanuit de schouder. Veel ruiters fixeren hun armen en dan gaat het dus mis.
ik zou die dus aanraden om eens te proberen wat fermer hun duimen (gebogen) op de teugels te zetten en niet hun armen te fixeren....

Dan heb ik vast heel aparte handen, want mijn duimen zijn in orde en nog krijg ik snel blaren. Aan de andere kant, ik heb wel een heel gevoelig huidje, dus dat zal het dan wel zijn. Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:57

Ik rijd ook wel eens met handschoenen Ja . Meestal inderdaad omdat ik anders schuurplekken krijg van mijn ruwe springteugels.
In de winter gewoon tegen de kou Lachen

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:55

ik rij altijd met handscheontjes eerst nooit. toen heb ik ze gehaald en wil niet meer zonder! ik had eerst wel een last dat als ik zweethanden kreeg of iets dat ik de teugels gewoon elke keer een beetje losser liet als gevolg dat ik steeds de teugels weer op maat moest nemen maar met handshcoentjes heb ik daar geen last meer van haha! rij alweer jaaaaren zo Tong uitsteken

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:58

Ik rij ook bijna altijd met handschoenen. Ligt ook wel een beetje op welk paard ik rij. En het is ook lekker voor de kou

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:51

Ik rij altijd met handschoenen, vind het gewoon veel prettiger rijden. Ik heb een super fijne stille aanleuning bij o.a. mij Z merrie, maar zonder handschoentjes kan ik niet fijn rijden. Je hebt gewoon minder grip en de teugels glijden sneller door je vingers.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:40

Indomitable schreef:
Ik heb altijd last van zweethandjes (met handschoentjes natuurlijk ook wel) alleen als ik dan met blote handjes rijdt schuiven mijn teugels eerder. Vandaar de handschoentjes Lachen

Zo is het bij mij ook Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:37

Ik rijd altijd met handschoentjes, dat vind ik veel fijner. Ook al rijd ik met een losse teugel toch krijg ik zere handpalmen en soms ook blaren

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:30

Ik rijd alleen met handschoentjes met wedstrijden, omdat het dan verplicht is.
Voor de rest vind ik het maar vervelend eigenlijk. Heb wel een x echt een erge blaar gehad (Paard trok heeel erg) maar daar heb ik nu eelt zitten dus dat is makkelijk Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:31

Ik krijg tegenwoordig met handschoentjes ook blaren en niet alleen op mijn handen Bloos Boos!
Iemand nog tips wat je verder kunt doen hiertegen?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:33

In de winter tegen de kou en op concours, omdat ik het netter vind. Maar ook omdat de paarden in een springring ooit wat sterk kunnen worden en als je dan 6 tot 9 knollen moet rijden, je handen aan het einde van de dag wat gevoelig zijn.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:42

Ik heb een hele dunne huid op mijn handen, bij het minste zitten er wondjes op en de lichte druk van de teugel bezorgt me al klemblaren; Vandaar handschoentjes.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:56

Ellee schreef:
Ik heb een hele dunne huid op mijn handen, bij het minste zitten er wondjes op en de lichte druk van de teugel bezorgt me al klemblaren; Vandaar handschoentjes.

en om dezelfde reden rijd ik ook met handschoentjes

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:04

Dressuurteugels kan ik gebruiken zonder handschoenen, maar springteugels met. Dit omdat het oppervlak van die springteugels ruwer is en de wrijving zorgt nog wel eens voor wondjes.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:08

Rijd Roos altijd met handschoenen, heb weleens even 10 min oid zonder zadel en ook zonder handschoenen gereden, dan zijn m'n handen gelijk kapot.
Niet omdat ik zo hard aan de teugels trek oid, maar omdat ze heel onrustig is met dr hoofd (headshaking syndrome) en zelfs als ze niet echt schudt nog steeds regelmatig de teugels uit m'n handen trekt, dat zouden m'n handen niet zo leuk vinden zonder handschoenen met springteugels Haha! .

Rijd nog 1x in de week op een ander paard, die is heel rustig met z'n hoofd. Daar heb ik geen handschoenen liggen dus die rijd ik meestal zonder handschoenen, behalve als het koud is.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:09

Ik draag al jaren geen handschoentjes meer, denk alleen de eerste twee jaren gedaan ofzo.
Ik vind zonder eigenlijk veel fijner, anders heb je al dat geklooi met die gespjes enzo dat gaat allemaal niet met handschoenen aan. Dus dan maar zonder Lachen En ik moet zeggen dat ik dan voor mijn gevoel beter weet wat ik doe omdat er dan niks tussen zit..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:30

Ik rijd nooit met handschoenen vindt ze afschuwelijk Tong uitsteken ook in de winter niet Knipoog ik vind het ook helemaalniet lekker rijden,

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:46

Ik rijd altijd met handschoenen. Zonder handschoentjes krijg 'k meestal zweethanden en dan heb je geen grip meer op de teugels.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:07

Maakt niet uit hoe ik rijd, ik krijg blaren tussen mijn vingers en dat is een ongelovelijk rot gevoel.
Heeft niets met strenge handen te maken. Lachen
Verder rijd ik met erg dunne handschoentjes van Imperial Riding.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:08

Karanto schreef:
Dressuurteugels kan ik gebruiken zonder handschoenen, maar springteugels met. Dit omdat het oppervlak van die springteugels ruwer is en de wrijving zorgt nog wel eens voor wondjes.

Klopt, ik rijd altijd met springteugels en nooit met dressuurteugels. (Vind ik niet zo fijn)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:13

ik heb ze bijna altijd aan ik vindt het fijn anders krijg je snel blaren en ik heb leren handschoenen en teugels dus ze glijden niet uit je handen Knipoog
((je moet roeckl meredith michaels beerbaum handschoenen nemen die zijn super fijn!!))

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:15

Ik rij eigenlijk nooit met handschoenen, de eeltlaag op mijn ringvingers is dik genoeg om te zorgen dat ik geen schuurplekken en blaren krijg. Als ik er wel vaak last van heb, dan is het tijd voor nieuwe teugels Tong uitsteken

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:17

ik rij meestal zonder maar je krijgt er zoveel eelt door op je handen en dat is lelijk Tong uitsteken In de winter rijdt ik wel met maar dat is tegen de kou/wind.