Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
love_plien schreef:Als je het topic goed had gelezen dan had je denk ik al gezien dat dat ong. het eerste was wat in het contact zou komen te staan.
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar tenzij het paard al gekeurd is, wordt het paard bij aankoop altijd helemaal nagekeken door een dierenarts.
) keuze. Genoeg mensen die zonder keuren een paard kopen en laten gebreken ontdekken. Maar goed, klinische keuring is niet zo duur natuurlijk, en idd een verstandige keuze (het is wel een momentopname maar je hebt hem sowieso nodig als je een verzekering afsluit natuurlijk). Ziva schreef:Joh ik heb je topic gelezen en heb eroverheen gelezen. Sorry hoor. Ik zie niet in waarom je meteen zo aanvallend moet doen, ik dacht alleen nog iets te kunnen toevoegen wat niet al gezegd was![]()
Een paard wordt niet altijd helemaal nagekeken door een dierenarts bij aankoop, dat is een eigen (verstandige) keuze. Genoeg mensen die zonder keuren een paard kopen en laten gebreken ontdekken. Maar goed, klinische keuring is niet zo duur natuurlijk, en idd een verstandige keuze (het is wel een momentopname maar je hebt hem sowieso nodig als je een verzekering afsluit natuurlijk).
Wat ik me meen te herinneren (corrigeer me ervarenen als ik het fout heb!) is dat je bij hoge verzekeringspolissen ook een rontgologische keuring moet laten doen. Nogmaals dit kan ik fout hebben ik vind het zo snel niet bij equine.
_Diesel schreef:Ik heb je een pm gestuurd met mijn 'succesverhaal' van een pony delen. Ik doe het nu al ruim een jaar, en mij bevalt het super!
Ik heb ook geen geld om alles zelf te betalen en minder tijd en wilde wel een eigen dier; dit is een super oplossing.
Wij hebben een maand 'opzegtermijn' afgesproken geloof ik, zal ff in het contract moeten kijken of die maand klopt of dat het er meerdere zijn.
Mocht 1 van de twee er dan mee ophouden dan heb je iig tijd om evt. iemand anders te zoeken. Ik heb het in mijn oren geknoopt dat het NU gewoon leuk is zolang het duurt. Mocht de andere eigenaresse willen stoppen en er is geen oplossing dan zou de pony verkocht moeten worden: het zij zo. Maar dan heb ik wel een supertijd gehad!!!!!
Overigens heb ik wel ouders die mij in zo'n situatie waarschijnlijk zouden steunen...
love_plien schreef:Voor een complete keuring (röntgen en klinisch) kom je rond de 350, maar dit wilde ik sowieso al laten doen. Om me heen maak ik té vaak mee dat het fout gaat en dat paarden al iets bleken te hebben.
jolentinus schreef:_Diesel schreef:Ik heb je een pm gestuurd met mijn 'succesverhaal' van een pony delen. Ik doe het nu al ruim een jaar, en mij bevalt het super!
Ik heb ook geen geld om alles zelf te betalen en minder tijd en wilde wel een eigen dier; dit is een super oplossing.
Wij hebben een maand 'opzegtermijn' afgesproken geloof ik, zal ff in het contract moeten kijken of die maand klopt of dat het er meerdere zijn.
Mocht 1 van de twee er dan mee ophouden dan heb je iig tijd om evt. iemand anders te zoeken. Ik heb het in mijn oren geknoopt dat het NU gewoon leuk is zolang het duurt. Mocht de andere eigenaresse willen stoppen en er is geen oplossing dan zou de pony verkocht moeten worden: het zij zo. Maar dan heb ik wel een supertijd gehad!!!!!
Overigens heb ik wel ouders die mij in zo'n situatie waarschijnlijk zouden steunen...
kijk hier zie ik wel wat in. had je eerder geadviseerd om het niet te doen. maar ben je emotioneel zo dat je zo weer afscheid van ka nemen. dan is het wel tedoen.
verder kan ik je vertellen dat een eigen paard toch echt geweldig is hoor.. en wat de stalling betreft is er geen goedkopere stalling bij een boer met alleen een buitenbak of zo? dan maar even wat minder luxe..
sonjim schreef:Ik heb zelf mijn haflinger eerst gedeeld met mijn zus, maar dat ging na een jaar fout, zij wilde serieus rijden en ik lekker genieten van ons paardje. Uiteindelijk heeft zij een eigen paard gekocht en is Sonja van mij gebleven (ik was 14 en mijn ouders betaalde haar). Maar ruzie hebben we hierdoor vaak gehad en met een vreemde lijkt me dit nog erger. Ik stoorde me aan de eisen die zij aan mijn paardje stelde en zij ergerde zich aan het feit dat ik zonder zadel en hoofdstel reed, of te wel niet netjes in de krul. Verder vond ik het leuk om mensen les te geven op mijn paard en zij niet zo. Zo kan een goed bedoeld idee dus uitlopen in iets negatiefs. Ik heb haar vanaf mijn 18 zelf betaald en inderdaad bij een boer stallen scheelt veel geld en soms kun je dan voor een klein bedrag wel de bak huren op een stal in de buurt.