Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:21

Mijn petries zaten vanaf het begin af aan al nooit gigantisch hoog in de knieholte. Ik had alleen wat last van een beetje stijfheid. Na een paar keer traplopen, fietsen en gewoon paardrijden was het al een stuk beter Lachen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:21

Vond het inlopen van mijn petries ook verschrikkelijker.
Cavallo's loop je zo op weg.. Lachen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:34

Pecco_Myrthe schreef:
Hebben jullie ook tips voor de enkels?
Ik heb sinds een half jaar Petrie laarzen maar door mijn absurt dunne enkels glijd ik omhoog in men laars bij bijvoorbeeld het lichtrijden.
Ik heb er al een steunzooltje in maar t schiet niet echt op Boos!
Ik heb ook men beugels korter gehad maar dit werkte ook niet en ik had een blauwe plek op men enkel zo groot als een tennisbal :S
Bestaan er geen sokjes voor om je enkels of iets dergelijks???

Kan je dan niet gewoon een halsbandje om je enkel doen? Of een stukje stof of zwachtels in je sokken? Iig dus de loze ruimte opvullen?

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:37

Ja dat kan ik idd wel proberen..
Ik dacht eerst doe een extra paar sokken aan maar dan rekt je laars bij je voeten ook op.. En dat is niet de bedoeling Knipoog
Ik ga wel even opzoek naar iets wat ik erin kan stoppen, dank je!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:55

ik heb sinds een week of 3 ook Petrie's, de standaard. Het inlopen valt me tot nu toe erg mee, waar ik vooral last van heb ik uit uittrekken. Ik krijg verschrikkelijke kramp in mijn kuit, zo erg dat ik ze bijna niet meer aan durf te doen omdat ik al bang ben voor het weer uittrekken van de laarzen. Ik heb de dunne kingsland sokken + plastic zakjes zodat ik ze zo snel mogelijk uitkrijg maar vaak schiet de kramp er toch in. Ik wil er eigenlijk mee rijden maar ben bang dat ik ze niet meer goed uitkrijg.
Heeft iemand anders hier ook last van? lees er niets over nl.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:29

Adin schreef:
ik heb sinds een week of 3 ook Petrie's, de standaard. Het inlopen valt me tot nu toe erg mee, waar ik vooral last van heb ik uit uittrekken. Ik krijg verschrikkelijke kramp in mijn kuit, zo erg dat ik ze bijna niet meer aan durf te doen omdat ik al bang ben voor het weer uittrekken van de laarzen. Ik heb de dunne kingsland sokken + plastic zakjes zodat ik ze zo snel mogelijk uitkrijg maar vaak schiet de kramp er toch in. Ik wil er eigenlijk mee rijden maar ben bang dat ik ze niet meer goed uitkrijg.
Heeft iemand anders hier ook last van? lees er niets over nl.

ik heb bij mn petrie's nog niet echt kramp gehad. bij mn oude laarzen had ik het vd week nog terwijl die toch al wat jaartjes oud zijn.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:31

Ik had dat helaas ook, in de winkel met passen al. Ze gaven me daar de tip om mijn bovenbeen met mn handen vast te houden. Je gaat anders teveel je benen aanspannen en daar komt de kramp vandaan. De laarzenknecht moet het werk doen, dus proberen alleen je been vanuit je heup naar boven te halen.
Uh ik hoop dat dit wel duidelijk is

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:51

Het inlopen van mijn petrie standaard laarzen was een ramp. Helemaal toen ze gingen inzakken. De plooien zorgden er voor dat ik mijn enkels en achillespees open had liggen Huilen . Ik heb er inlegkruisjes op geplakt (jawel Tong uitsteken ) en toen ging het beter. Inmiddels heb ik nergens last meer van, ze zijn me nu te wijd geworden, en laat ze deze week innemen. Ik ben bang dat ik dus weer van voor af aan moet beginnen Verdrietig .

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 10:29

Pecco_Myrthe schreef:
Ik heb sinds een half jaar Petrie laarzen maar door mijn absurt dunne enkels glijd ik omhoog in men laars bij bijvoorbeeld het lichtrijden.
Ik heb ook men beugels korter gehad maar dit werkte ook niet en ik had een blauwe plek op men enkel zo groot als een tennisbal :S

Hoe bedoel je omhoog glijden?
Ik heb wel dat de laars naar beneden zakt omdat ik ze nog niet zo goed kan buigen zeg maar

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:38

Pecco_Myrthe schreef:

Zal ik dan eens wat verklappen? Ik ben namelijk een testrijder voor Petrie. Zij hebben wel vaker klachten gehoord over zere enkels en daar zijn ze nu wat voor aan het zoeken. Eind van deze week krijg ik als het goed is de Standard laarzen met gelpads bij de enkels. Als ik ze goed vind zitten en de heren Petrie zijn er ook over te spreken, gaan ze dit als optie invoeren.

Overigens hebben de heren Petrie mij verteld dat inderdaad de beste manier om ze in te lopen is, om te rijden. De tip met spiritus hebben ze mij ook verteld en toch ook "traplopen". Maar dan op een tree staan en je hakken uitdrukken. En als het echt heel erg pijn doet voor ze een beetje zijn ingezkt, die hakjes. Maar die hebben jullie al genoemd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:09

ik zal mijn moed verzamelen om er eens mee te gaan rijden, op zich kan het nu wel maar ik durf ze gewoon echt niet meer uit te doen.
Als iemand nog meer tips heeft op de vreselijke kramp in mijn kuit tegen te gaan hoor ik het graag!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:08

Ik heb ook net andere laarzen, aan beide voeten 2 blaren. knieholtes deden ontzettend pijn, t word nu wel minder. heb trouwens geen petries, maar van het merk waldhausen? oid. maar inlopen is niet fijn Tong uitsteken Ik ga het ook eens proberen met natte kranten ofzo Tong uitsteken.
edit; zie hier net iets over gelpads bij de enkels. ik heb in mijn laarzen aan beide binnenkanten geldpads, maar t is niet zo fijn. Knipoog

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:08

Mausje900 schreef:
Pecco_Myrthe schreef:

Zal ik dan eens wat verklappen? Ik ben namelijk een testrijder voor Petrie. Zij hebben wel vaker klachten gehoord over zere enkels en daar zijn ze nu wat voor aan het zoeken. Eind van deze week krijg ik als het goed is de Standard laarzen met gelpads bij de enkels. Als ik ze goed vind zitten en de heren Petrie zijn er ook over te spreken, gaan ze dit als optie invoeren.

Overigens hebben de heren Petrie mij verteld dat inderdaad de beste manier om ze in te lopen is, om te rijden. De tip met spiritus hebben ze mij ook verteld en toch ook "traplopen". Maar dan op een tree staan en je hakken uitdrukken. En als het echt heel erg pijn doet voor ze een beetje zijn ingezkt, die hakjes. Maar die hebben jullie al genoemd.

Ik ben benieuwd hoe ze zullen rijden! Zou echt een uitvinding zijn voor me..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:11

Ik kreeg ook kramp in mijn kuiten bij mijn nieuwe laarzen, alleen als ik lange sokken aan had, ookal waren het hele dunne...
bij mij was het echt dé oplossing om wat kortere sokken aan te doen, toen zaten ze gelijk perfect Ja

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:13

ik ga mee met rowo het werkt echt..

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:31

Pecco_Myrthe schreef:

Anders ik wel. Knipoog

Ik heb ook niet echt een standaard maat laars (leef op grote voet en met beste kuit Knipoog ookal heb ik een gewoon normaal postuur) en heb ook diverse malen kramp gehad in mn kuiten. Ook al eens tijdens het rijden. Daarna moesten de laarzen ook opgerekt worden, anders kreeg ik ze ook echt niet uit.
Ik heb op die momenten met laarzen uittrekken altijd iemand aan mn laarzen laten hangen om ze uit te krijgen, met een laarzenknecht kreeg ik het dan ook echt niet voor elkaar.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:54

Tegen pijnlijke enkels: Zweetbandjes (je weet wel van die tennisdingen) om je enkels doen?! Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:36

Dan krijg je je laarzen toch niet meer aan?
Ik heb daar ook wel last van. Ik moet zeggen dat ik daarom mijn laarzen liefst niet vaker dan 1a 2 keer per week aanheb. Als ze net zijn ingevet en lekker soepel zijn is het ook al beter.
En ik zet mijn laarzen nooit meer neer. Ik leg ze tegenwoordig plat op de grond, zodat de vouwen bij de enkels niet nog verder doorzakken. Dat helpt ook al een heel eind! Misschien zijn laarzenspanners daar ook wel een oplossing voor...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:50

daarom zou ik ook liever op maat gemaakte petries willen..

weet iemand wat het meer kost bijv als je de petrie anky's wil als je ze op maat laat maken dan dat je ze gewoon standaart koop ?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:01

zal vast wel iets in prijs uitmaken denk ik, aangezien ze in de winkel ook iets verschillen, maar heb nog nooit op maat laten maken Bloos

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:03

bij huet http://www.rijlaarzen.nl koste het op maat maken 100 euro extra, maar dat wat al wel zo'n 4-5 jaar geleden. Misschien staan de kosten wel op zijn site. Petrie kan heel goed laarzen op maat aanleveren. Als er dan iets is wat nog niet helemaal lekker zit (net iets te strak of meer ruimte bij een knobbel op je tenen of iets dergelijks) dan kan hij dat zelf in zijn eigen werkplaats aanpassen. Top service en een man met verstand van zaken! Ik ga er morgen heen om mijn laarzen in te laten nemen en om er een rits in te laten zetten.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:15

100 euro extra dan ben ik meestal zo van nou 100 euro extra waarom ook niet, heb liever 100 euro extra betaald en iemand die er genoeg verstand van heeft en je opmaat gemaakte laarzen heb dan dat ik dure laarzen heb gekocht die niet passen.

maar bij petrie zelf zal wel meer kosten zeker ?
en nog een probleem het is voor mij 200 km verderop en iets van 2,5 uur rijden ,

achja ik moet het maar even bekijken wat is ga doen binnekort met nieuwe laarzen ..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:49

Het is voor mij ook dik 1,5 uur rijden, maar ik vindt het dubbel en dwars waard. Ik heb mijn laarzen nu al 4 jaar waarvan 3 jaar dagelijks gebruik, en ze blijven super. Ik kon niet in een gewone confectiemaat, dus daarom heb ik ze toen op maat laten maken, maar ik heb er nog altijd plezier van. Huet neemt je maten op en geeft die door aan de fabrikant (Petri) Die leveren dan een laars met jou maten, dan kan daar in real live een verschil in zitten en dat kan huet fijloos aanpassen naar jou wensen.

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:48

Pecco_Myrthe schreef:
Mausje900 schreef:

Ik heb ze binnen sinds vorige week! En het is niet de Standard geworden, maar de Grand Prix. Ontzettend fijne laarzen, het eerste uurtje was het even wennen, ze moesten even gaan zetten naar de voet en de kuit en daarna liep ik er zo mee weg.
Ook de gelpads zitten goed, je voelt geen rare randen en ze zijn lekker zacht op je enkel. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:57

Ik heb de Elegance van Petrie besteld in het middel brown. Hopenlijk zijn die deze week binnen. Inlopen is altijd wel eventjes vervelend, maar na een paar keer dragen zitten ze als gegoten Haha!.