)en ze poepen er ook niet op op deze manier.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Door die lieskoorden kruislings te doen, gebeurt dat bij mij niet
beantsje schreef:Aldewereld schreef:Heeft iemand wel eens een paard meegemaakt wat vast is komen te zitten in de bilriemen of buiksingels?
Nu ik mijn jonge merrie dekenmak aan het maken ben, ben ik overal extra alert op. Ik zie paarden altijd zo lekker in hun stal liggen met de achterbenen netjes schuin/onder de buik gevouwen en ik bedenk me nu; stel je voor dat die achterbenen achter de riemen blijven hangen. Ik hou al een geruim aantal jaar paarden, heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt of gehoord, maar misschien iemand anders? Ik kruis de bilriemen trouwens ook
Ik denk dat dat meevalt. Zo'n ringetje is niet erg sterk en de stiksels hebben meestal ook niet over. Dus als een paard er met zn been in komt, trekt ie m zo stuk. het lijkt me niet dat daar ongelukken van kunnen komen.
Overigens heb ik geleerd dat er een handbreedte tussen riem en bil moet kunnen, niet meer.
Enne, ik deed ze ook altijd niet gekruisd, maar de een door de ander heengehaald.

xxappiexx schreef:Idem. Door elkaar heen halen dusIk maak het linker lieskoord gewoon aan het linker ringetje vast, maar het recher lieskoord haal ik er doorheen en maak ik aan de rechterkant vast. Zo schuren de koorden niet tegen de benen en blijft het deken beter recht liggen.
xsimone schreef:Sorry mijn excuses dan.
Maar als je geen lieskoorden hebt, dan ligt je deken toch niet gelijk scheef?
en hoe kan je ze dan eigenlijk door elkaar heenhalen?

asjemenou schreef:Ik doe de linker aan de linkerkant vast, en de rechter aan de rechterkant, maar ik haal ze wel achter elkaar door. Zo kunnen ze minder snel gaan schuren.