Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, dus tis al heel voorbarig om nu al te zeggen dat je internationaal gaat rijden terwijl deze ruiter 11 is en zover ik heb begrepen gewoon in de B moet starten??, dus dan heeft de huidige amazonne pakweg zo'n 4,5 jaar om van de B naar Internationaal te komen??? Is best haalbaar mits de amazone ook "enige "rijvaardigheid en durf bezit (en dat laatste durf, blijkt nu niet uit jullie antwoorden...10cm hoger is te eng etc etc) en uiteraard ook een goede pony. Dus al met al denk ik dat misschien internationaal wat te hoog gegrepen is? (geen schande hoor want het merendeel van de mensen rijd gewoon in de basissport..en wie weet is dat wel net zo leuk voor de ruiter/amazone)
sta je wel voor pampus met je "D" pony
), btw NL kampioen worden met een D of E is net zo goed hoor, tis echt niet dat een E pony ondergewaardeerd wordt kwa wedstrijdprestaties.
We weten niet of het meisje internationaal wilt starten of niet en wat ze nu rijdt... A_n_n_e_ schreef:pony's moeten elk jaar tot hun 8e gemeten worden..!! zie je ook op de site van knhs.nl maar het is natuurlijk alleen zo als je bij de pony's start, bij de paarden heb je dat probleem niet..
andrea37 schreef:. ik wil gewoon niet dat ze wat overkomt.ben gewoon supper voorzichtig..dus vandaar dat ik nu gewoon zuinig bent voor alles wat mijn lief is.
krackertje schreef:Ik begrijp dat de verkoper een particulier is dus geen handelstal of bedrijfsmatig bezig?
Indien TS particulier is en verkoper ook dan betreft dit een civiele zaak oftewel een zaak tussen burgers dit houdt in dat een koper een onderzoeksplicht heeft bij aankoop van een zaak en in dit geval een pony.
TS had de plicht om de pony na te meten en zeker gezien het feit dat TS echt geen E-pony wil.
Ook een probleem is dat er een ruime tijd overheen is gegaan.
Ook een belangrijk detail is dat er een stokmaat op papier staat die voldoet aan de D-maat en dat is er niet door verkoper op gezet neem ik aan maar door een officiele meter, verkoper mocht er van uit gaan dat dit correct was en is dus te goeder trouw geweest
Ik ben bang dat TS geen zaak heeft in deze.
P.s. onderzoeksplicht is een ruim begrip dus niet alleen onderzoek op gezondheid maar ook op dit soort zaken, verschil is trouwens ook erg groot het gaat hier niet om 1 cm maar enkele cm.
!!!
)! simodi schreef:Jammer dat de reden van de opwinding over het feit dat ie groter is geworden niet wordt genoemd!
Ik snap nl werkelijk niet waar je je druk om maak als het verder een fijne pony is!
De hoogte van mijn paard is toch echt wel het laatste waar ik me als paarde-eigenaar druk over zou maken!!!
Een gezonde, lieve pony die verder doet wat jij wilt maar een paar centimeter (4 !!!!) hoger dan je gedacht had, sorry ik vind dat echt grote nonsens!
Of is er meer aan de hand met deze pony .....
Amen! Jibbel schreef:simodi schreef:Jammer dat de reden van de opwinding over het feit dat ie groter is geworden niet wordt genoemd!
Ik snap nl werkelijk niet waar je je druk om maak als het verder een fijne pony is!
De hoogte van mijn paard is toch echt wel het laatste waar ik me als paarde-eigenaar druk over zou maken!!!
Een gezonde, lieve pony die verder doet wat jij wilt maar een paar centimeter (4 !!!!) hoger dan je gedacht had, sorry ik vind dat echt grote nonsens!
Of is er meer aan de hand met deze pony .....
Amen!
, maar dat krijg je als je zelf een gepensioneerd paard en eentje met hko hebt! Dan zou je al heel blij zijn met een gezond paard en kijk je niet op 4 cm meer (goed) paard
!
Yinka schreef:Waar maak je je druk om. Je hebt je pony bijna een half jaar. Je wilt haar weg doen omdat ze 4,1 cm te groot is? Heb je niet inmiddels een band met je paard?
Groot gelijk dat de oude eigenaren haar niet terug willen hebben. Na een half jaar neem je ook geen pony terug. De pony mankeert immers niks en ze hebben je niet voorgelogen.