KiWiKo schreef:Glad....... hmzzz glad is toch niet goed???
Geintjuh
Nog zo'n slimmerik!!
Beetje lachen mag idd wel even tussendoor... al die ernstige berichten..... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:Glad....... hmzzz glad is toch niet goed???
Geintjuh
Beetje lachen mag idd wel even tussendoor... al die ernstige berichten.....
ik heb er echt nooit van gehoord dat het verboden word die snorharen af te scheren
dewy007 schreef:ik doe het meestal een beetje meestal heeft dewy kleinen stekeltjes de neus
Kafue schreef:Er wordt buiten wel gegallopeerd en gedraafd door ons hoor, ook ritjes van twee uur en nee daar zweten ze niet bij. Overigens moet ik wel veel stappen langs de weg.
Sommige paarden kunnen nu eenmaal geen beertje blijven wil je ze gezond houden.#
Je moet soms verder denken dan het uiterlijk van het paard.
flora schreef:en ja,die van ons lopen ook elke dag in de wei. als het even kan met een maatje,
maar dan moet het wel verantwoord zijn...
laten ze zich dan eerst maar eens bezig houden met meer dieronvriendelijke
praktijken die op wedstrijden voorkomen...
ELpatcho schreef:indd hoezo als het even kan?? paarden zijn kudde dieren gaat bijna altijd goed als je ze maar ruimte geeft!!
flora schreef:[
van de zomer hebben we het weer even geprobeerd. een paard hebben we met schrammen
en een dik been weer van de wei kunnen plukken.
dank je de koekoek dus, dan maar apart.
VeerenAshley schreef:flora schreef:[
van de zomer hebben we het weer even geprobeerd. een paard hebben we met schrammen
en een dik been weer van de wei kunnen plukken.
dank je de koekoek dus, dan maar apart.
Zoiets heeft ook tijd nodig.
Klappen zullen er bijna altijd wel vallen als je vreemde paarden bij elkaar zet, tja, dat hoort er bij. Mijn pony heeft ook een joekel van een schiefel opgelopen deze zomer door de trap van een andere pony, maar dat zal voor mij nooit een reden zijn om haar dan maar alleen te zetten. Maar da's mijn mening: paard=kuddedier.
. Mijn paard moest destijds ook ergens doorheen om zijn plekje te verwerven (gelukkig is hij wel assertief), zeker aangezien hij toen de jongste was (2 jaar), maar inmiddels is hij de directeur van de kudde, geloof ik.
Nadya schreef:Mijn paard moest destijds ook ergens doorheen om zijn plekje te verwerven (gelukkig is hij wel assertief), zeker aangezien hij toen de jongste was (2 jaar), maar inmiddels is hij de directeur van de kudde, geloof ik.![]()
) dat je niet zomaar elk paard bij elkaar in de wei kunt zetten, maar zoek dan een onderdaniger vriendje voor zo'n dominante.
Nadya schreef:Overigens duurde dat gedoe nooit lang, na een paar dagen zag je de rust weerkeren in de kudde. Ze moeten gewoon de rangorde weer even bepalen en dan is het meestal rustig. Daarom ben ik ook geen voorstander van al dat gerommel wat wij mensen doen met een kudde.
Nadya schreef:Doordat wij mensen steeds maar rommelen met kuddes, krijgen veel paarden geen kans om hechte vriendschappen te sluiten. Daarom ben ik heel erg blij dat die van mij in een stabiele kudde staat. Ja, er komen er in de zomer nog wel een paar bij, maar het clubje wat het hele jaar door buiten staat, blijft intact. Dat zie je ook in de hechte relaties onderling. Mijn paard moest destijds ook ergens doorheen om zijn plekje te verwerven (gelukkig is hij wel assertief), zeker aangezien hij toen de jongste was (2 jaar), maar inmiddels is hij de directeur van de kudde, geloof ik.
![]()
sandr0 schreef:Je hebt t nou eenmaal niet altijd voor t zeggen. Als je 1 paard hebt die op de wei mag heb je geen inspraak of je buurman ook altijd blijft staan op dezelfde stal. Er si nou eenmaal regelmatig een wisseling van mensen met paarden op de gemiddelde stal.