Waar o waar LANGE rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Waar o waar LANGE rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 06:40

En herenbroeken willen ook weleens langer zijn (en ze knellen niet zo hard in de buik als damesbroeken).

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:26

Ik ben 1.85 en koop mijn Rijbroeken Bij Divoza. (Eurostar) Die zitten perfect.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:34

dan is het de moeite waard om kentucky te proberen, valt veel langer dan eurostar.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:42

Hannanas schreef:
dan is het de moeite waard om kentucky te proberen, valt veel langer dan eurostar.

Samen met Eurostar en Cavallo draag ik niets anders. Ik heb precies het zelfde probleem als ik een standaardlengte aanpas.
Deze hebben een standaard lengte en een lengte maat, die echt een stuk langer is. Herenbroeken passen loont ook !
Lang zijn en een fijne broek vinden is zo makkelijk nog niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:46

Citaat:
Samen met Eurostar en Cavallo draag ik niets anders. Ik heb precies het zelfde probleem als ik een standaardlengte aanpas.Deze hebben een standaard lengte en een lengte maat, die echt een stuk langer is. Herenbroeken passen loont ook !
Lang zijn en een fijne broek vinden is zo makkelijk nog niet.

bij doorlezing van dit topic dan begrijp je dat het hier enkel gaat over lengtematen, die alsnog te kort zijn.
Lengtemaat Kentucky valt dus bij deze beter en langer dan lengtemaat eurostar en was voor mij gewoon een wonder!
Heb standaard altijd lengtemaat eurostar aangezien andere merken altijd tekort waren.
Zo is Pikeur gewoon niets, echt te kort ondanks lengtemaat. Tevens waren de cavallo's ook niet zo fijn.
Maar ze gaan vooruit!

Ik had maarliefst zeker 25 rijbroeken, van allerlei merken, in de maten 80 en 84 in mijn pashokje liggen gisteren. Sigaar
Want mijn o zo fijne klara 736/537 oid stof die bestaat niet meer. (katoenachtig)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:12

Nee echt? Ik heb een Klara en ik zou er zo nog 10 bij willen Boos!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:25

Scum schreef:
Nee echt? Ik heb een Klara en ik zou er zo nog 10 bij willen Boos!

Ja hier ook!
Nou ik weet niet welke stof jij hebt?
Ik heb de stof van hmm zeker 2 jaar jaar geleden? De voorjaarsuitvoering.
Die met 2 x een getal: 736/528 oid, dat zou ik boven even moeten bekijken.
Erg katoenachtige stof, beetje dat dikkere (en je zou kunnen zeggen vergeleken syntetisch stugger) met zachte binnenkant (niet warm). Was geloof ik thermostof zomers koel winters warm. Ik zie ze nu alleen maar van dat syntetische!
( deze stof pilt ook niet namelijk )

Heb gisteren dus zoiezo alle broeken uit de rekken gerukt met enigzins die stof ( hou je weinig over tegenwoordig ), en passen maar in verschillende maten.
Maar de Kentucky komt zeker goed in de buurt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:58

Ik weet zo niet welke stof. Maar bij Divoza werd ik wel gewaarschuwd dat hij zou kunnen gaan pluizen. Nou vind ik dat hij dat tot nu toe niet echt gedaan heeft.
Hij is superlang maar helaas wel in weinig kleuren verkrijgbaar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:03

Toen ik de mijne kocht, waren ze er in erg veel kleuren. Van roestbruin, oranje, groenblauw(mijne) blauw, wit, geel, creme tot zwart en donkerblauw etc.
Daarna nooit meer gezien, was in de tijd dat eurostar failliet zou gaan of problemen met de stoffen zou hebben.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:05

Boss rijfashion heeft ook wel lange rijbroeken die mooi aansluiten zijn alleen van een ierts dikkere stof..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:06

Ik heb 1,5 week terug ook (weer) een Klara gekocht. Kindermaat want die bleek langer en breder dan de volwassen lengtemaat. Heb de 182 gekocht (net als de broek die ik thuis al heb), was dus langer + breder in de taille en kuitdeel dan de maat 72 en 76...
Ik zal eens kijken welke stofcode erin staat.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:49

Scum schreef:
En herenbroeken willen ook weleens langer zijn (en ze knellen niet zo hard in de buik als damesbroeken).

Zitten die verder ook wel gewoon netjes en aangesloten?
Ik heb het nog nooit geprobeert, maar wel al vaak aan zitten denken, aangezien mijn broeken vaak en te kort zijn, en veel te strak in de taille zitten.
Heb normaal een 76, welke maat moet je dan ongeveer hebben?

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:26

Nedhorse rijbroeken (de lengtematen dan)...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:31

Ik zou het zo niet weten Asje. Ik heb bij Divoza toen een uur staan te passen. En een lengtemaat van de Klara meegenomen.
Wel weet ik dat ik Pikeur, Kentucky, en van dat soort merken echt niet hoef te proberen. Want je taille wordt doormidden gesneden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:01

terwijl mijn kentucky dus wijder in de taille is dan de eurostar klara. Vandaar dat ik erbij zetten: echt de ideale kans voor lange benen + minder stugge en strakke tailleband.
Ik blijf erbij dat mochten mensen zoals mij en scum die problemen hebben, dat de kentucky california iig een optie is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:08

Ik ga echt dood met een Kentucky aan hoor (zelfs al pak ik hem 4 maten groter dan normaal Bloos).
Chamberlain heeft ook lengtematen. Die zijn net iets minder lang dan de Eurostar. maar voor mijn 1.82 lang genoeg. En ze knellen absoluut niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:10

hahahahaha Haha!
Ik heb nu met deze kentucky juist 1 maat kleiner dan mijn eurostar klara. Ik blijf erbij Haha!
Ik heb ook niet echt een taille ondanks mijn 65 kilo met 1.81. Mijn klara zit ook wel strak.
Rijbroeken kopen is gewoon niet leuk, je moet er 1 keer naartoe en een moeder of vriendin meenemen die gaat zitten en alle 43958234 broeken wil bekijken,aangeven en evt omruilen in een andere maat, in de hoop er 1 goede bij zit.

Endurance broeken schijnen ook nog wel eens goed te zitten trouwens, zelf geen ervaring mee.

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:26

Bekend probleem..
Ankybroeken zitten meestal goed. Bij Cavallo kun je broeken op maat laten maken.
En verder maak ik me er niet zo heel erg druk om als mn broeken niet tot helemaal onderaan zitten. Ik doe dan gewoon lange sokken aan en niemand die het meer ziet.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:31

Ik heb een Eurostar kindermaat. Die is ook lang.. Verder heb ik nu ook een andere goede en een van Kentucky.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:39

Hannanas schreef:
Rijbroeken kopen is gewoon niet leuk, je moet er 1 keer naartoe en een moeder of vriendin meenemen die gaat zitten en alle 43958234 broeken wil bekijken,aangeven en evt omruilen in een andere maat, in de hoop er 1 goede bij zit.

Haha!
En dan neen je maar op de koop toe dat het eigenlijk niet de kleur is die je wilde.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:45

Ik heb altijd de Mondoni Tunis van divoza, fijne broek en geen probleem met de lengte. Zit ik nu net op de site van divoza te kijken, staat ie er niet meer bij Boos! hij zal toch niet uit de collectie zijn?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:27

Scum schreef:
Hannanas schreef:

Haha!
En dan neen je maar op de koop toe dat het eigenlijk niet de kleur is die je wilde.

hahah inderdaad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:28

haan schreef:
Ik heb altijd de Mondoni Tunis van divoza, fijne broek en geen probleem met de lengte. Zit ik nu net op de site van divoza te kijken, staat ie er niet meer bij Boos! hij zal toch niet uit de collectie zijn?

Geen idee. Geen mondoni's voor mij, kruistrekkers en driekwartbroeken zijn dat voor mensen met lange stelten.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:13

Ik ga dit topic even doorlezen, Eurostar zit heerlijk maar is helaas erg kort voor mij.

Edit: Lees zonet dat bij de meeste Eurostar wel lang valt, ik weet niet welke eurostar ik heb ik zal eens even kijken.
Heb gekeken maar kaartje heb ik eruit geknipt, van boven tot onder is die 98 cm.