Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blue_Eyes schreef:Citaat:Zeker omdat je vooral ten val kunt komen als een paard plotseling remt (en dus stilstaat en niet over je heen loopt als je voorover eraf valt) of van richting verandert (waarbij je zelf nog in de "oude" richting gaat en dus ook naast het paard terecht komt).
Jouw paard bokt nooit?
Verder vind ik iedere keer dat beginnen met dit soort opmerkingen: 'Jij mag natuurlijk wel vinden dat jij zélf altijd met cap moet rijden. Je mag van mij ook best zeggen dat je het verstandiger of veiliger zou vinden als anderen met cap rijden, maar dan wel met argumenten, redenen of motivatie daarvoor. ' een beetje gezeik.... je snapt toch wel wat ze bedoelt? Dat is echt op alle slakken zout leggen.
Citaat:Ik vind ook dat je altijd met cap moet rijden, maar waarom zouden we dan niet allemaal met een bodyprotector moeten rijden?
Die hebben maar heel weinig mensen... terwijl dat eigenlijk net zo belangrijk is!
cerescity schreef:ik hoor veel tegenstrijdige verhalen over met cap rijden
de een zegt tis juist gevaarlijk met cap want als je op het klepje voor valt breek je juist je nek
en een ander zegt nee is voor je eigen veiligheid
vandaag een vrouw die zegt ik draag hem alleen als ik buiten rijd
en ja ik vraag me af of het nou echt wel zo veilig is wat is wijsheid ?
of nog ergerCitaat:Altijd en overal heb ik mijn cap op, vaak zelfs ook bodyprotector.
Citaat:K draag altyd een cap.
Ilsemarie schreef:toen ik me niet meer veilig voelde met mijn cap heb ik een andere nieuwe aangeschaft
_Flor_ schreef:ben ooit met mijn hoofd tegen een crosshindernis gevallen. Door de cap had ik niets, moest ik ze niet aangehad hebben was de kans op een hersenschudding heel groot geweest.
Huertecilla schreef:_Flor_ schreef:ben ooit met mijn hoofd tegen een crosshindernis gevallen. Door de cap had ik niets, moest ik ze niet aangehad hebben was de kans op een hersenschudding heel groot geweest.
Zonder helm zou je niet gesprongen zijn en niet het risico op een dwarslesie gelopen hebben![]()
hc