Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Stelling -> Bij 10 winstpunten over of klasse uitrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:16

Tja en dan ga je bij elke minium punten over..en dan kan zeer snel gaan om vervolgens een tegenslag te krijgen.

Of je hebt een punt dat je gewoon niet verder kan dan is een pijnlijke situatie.
Ik ben blij dat ik lang wedstrijden heb kunnen rijden.
Nu kunnen we niet meer verder maar heb wel lang kunnen genieten anders was ik misschien binnen 2 jaar wel klaar geweest

LOL met je KNOl staat voorop bij mij en maar naar de wedstrijden gaan om snel hoger op te komen is niet mijn doel vandaar ik alle punten uit reed.
Wij maakte er altijd een uitje van mijn ouders vonden het super leuk om een dagje weg te gaan

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:03

Ik heb eigenlijk een soort 'standaard' voor mezelf gezet: pas als ik hoger als 200 punten heb gereden mag ik over.
Dus het kan zijn dat ik in 2 maanden al 10 winstpunten heb en die 200 punten, maar het kan ook een half jaar duren. Clown
Verder zorg ik wel dat ik thuis minimaal 1 niveau hoger train dan dat ik uitkom op wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 22-11-07 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:06

Er zijn zo weinig menwedstrijden dat ik wel over ga zodra ik de punten heb.
Ben 2x B gestart, de eerste keer 2 winstpuntjes, de tweede keer 4 (bij 5 mag je bij het mennen van de B naar het L).
L debuut had ik de 1e proef 179(ivm dat het veulen van mijn merrie de trailer naast de ring afbrak) en de 2e proef 190. Nu 5 proeven gestart en heb 6 puntjes. Merrie is thuis Z klaar, dus ga meteen over naar het M als ik genoeg puntjes heb.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:35

Dan zijn er een hoop die de B al nooit uit zullen komen Pion. Niet iedereen heeft een paard die 200 of meer bij elkaar kan lopen en ook zijn er genoeg ruiters die dat niet kunnen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:41

Ligt eraan hoe het rijden gaat, en hoeveel punten je krijgt met de wedstrijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:58

KarinvdM schreef:
Dan zijn er een hoop die de B al nooit uit zullen komen Pion. Niet iedereen heeft een paard die 200 of meer bij elkaar kan lopen en ook zijn er genoeg ruiters die dat niet kunnen.

Maar dan denk ik niet dat je een correct paard in huis hebt.
Dept is puur springen gefokt en kwa draven niks bijzonders, maar wel correct en toch heeft hij zowel in de B als L1 boven de 200 gescoord, en in mijn 2de keer L2 al 196.

Maar misschien is dan een correct gewoon bewegend paard wel veel bruikbaarder in de ring dan een benenzwaaier die nog geen lange zijde zonder tactfouten kan lopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:19

Kijk op de concoursen eens om je heen Vonneke, dan zal je genoeg combinaties zien die die 200 punten nooit zullen halen.

Ik geef toch de voorkeur aan de betere beweger die af en toe nog een tactfout maakt. Dat wordt na verloop van tijd wel beter. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:22

KarinvdM schreef:
Kijk op de concoursen eens om je heen [naam], dan zal je genoeg combinaties zien die die 200 punten nooit zullen halen.

Ik geef toch de voorkeur aan de betere beweger die af en toe nog een tactfout maakt. Dat wordt na verloop van tijd wel beter. Lachen

De mijne is helemaal niet gekocht voor de dressuursport, maar heeft een geweldige galop en dat maakt veel goed. Het draven wordt wel beter, maar zal nooit geweldig zijn. Het voordeel aan Dept is dat hij in de ring net wat extra's doet bij bv de middendraf. En hij loopt met veel tact en bewegeging en dat is natuurlijk ook belangrijk.
Hij zal nooit of te nimmer een tactfout maken.

Ik weet er helaas alles van dat er genoeg zijn die de 200 pnt nooit halen, maar of dat aan het dier of de ruiter ligt...........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:24

Het zal vaak een combinatie van beiden zijn. Lachen

Hoe een paard gefokt is zegt mij niet altijd even veel. Mijn paard heeft met Radisson ook een springer als vader, maar hij kan wel fijn bewegen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:26

ik ga gelijk over van de B naar de L1 als ik 10 winstpunten heb.

van de L1 naar L2 (enzovoort) zal ik pas overgaan als mijn paard er klaar voor is, dus nee niet gelijk bij 10 winstpunten, mits ze er al klaar voor is, dan wel. Lachen

je kunt wel als je met pijn en moeite 10 winstpuntjes bij elkaar gesprokkeld hebt overgaan, maar ooit kom je jezelf toch een keer tegen... Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:28

Ik ga over als ik merk dat ik en mijn paard er klaar voor zijn. Dus als we een regelmatig niveau hebben. Gewoon iedere keer nette punten. (kan altijd een keer een mindere bij zitten) Maar als je om de wedstrijd goed en dan weer slecht rijdt, zoek ik eerst naar een goed gemiddelde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:29

Bij mij zit er geen enkele dressuurhengst achter. alleen Levantos I is een allrounder.

Maar hij is voor het springen gekocht, maar doet het in de ring tot nu toe erg verdienstelijk. Lachen

Maar als deze verkocht is komt er iig wel een goed dressuurpaard, want in de springring begeef ik me niet meer haha.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:31

Ik ga over als mijn paard daarvoor klaar is.
Wat heeft het voor zin om naar een volgende klasse te gaan als mijn paard de oefeningen niet aan kan, sorry maar zie ik het nut niet van in.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:36

even een reactie, niet persee op jou gericht maar in het algemeen.

ioontje schreef:
Onze dochter gaat ook over naar de volgende klasse als ze 10 winstpunten heeft gehaald. Dit omdat het voor haar niet motiverend werkt om in dezelfde klasse te blijven starten. (het kost ook nog eens veel inschrijfgeld en een prijs win je lang niet altijd; ook niet als je al lang over de 10 winstpunten heen bent). Zij start liever in een hogere klasse en krijgt daar minder punten, maar dan heeft ze wel weer iets om voor te werken. Mocht het helemaal niet goed gaan, dan rijdt ze de paarden rustig thuis door en start ze gewoon weg wat minder wedstrijden.
Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk.

Ik zie persoonlijk het verschil niet zo of je nou iets langer rondrijd en dan wat punten pakt, of dat je in een hogere klasse start en lage punten rijd.

in beide gevallen moet je startgeld betalen, dus ja of het zonde is voor je startgeld... ik weet het niet

Nogmaals, dit is geen aanval naar jou toe Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:49

KarinvdM schreef:

Het is ook een voor mij persoonlijk gesteld doel.
Mijn pony is ook geen bewegingswonder (wordt nu in de M1 ook steeds moeilijker) maar ik probeer mijn oefeningen zo netjes en correct mogelijk te rijden.
En dan moet je in de B, L1, L2 toch wel rond de 200 moeten kunnen komen.
Misschien moet ik mijn doel voor de klasse M1 en hoger straks ook bijstellen maar op dit moment (ik moet nog even voor de +10) blijf ik gewoon proberen die 200 ook in het M1 te halen.
Ik kan natuurlijk niet eeuwig in een klasse blijven hangen, die 180-199 tellen ook gewoon mee. Clown

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:01

Als je gemiddelde punten rijdt tussen de 185 en 195 in welke klasse dan ook, waarom dan niet de overstap maken als je voldoende punten hebt? (buiten de leeftijdsgrens van het paard om)
Wellicht haal je de 1e keer in de hogere klasse niet direct een ruime punt, of zit je er wellicht onder. Maar dat motiveert toch meer om je oefeningen thuis beter uit te werken en alerter te zijn, zodat zowel ruiter als paard niet inkakken, dan tot de 30 punten rond te rijden in een klasse die je met je ogen dicht kunt rijden.
Denk dat ieder voor zich wel weet hoe je ervoor staat wanneer je mag promoveren en daarnaast waarom zoveel startgeld betalen?? Kun je beter besteden aan een goede instructeur/trice.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:16

dat heb ik dus ook, zoals nu heb ik 6 punten dan ben ik echt gemotiveerd die laatste 4 punten te halen voor het hogere niveau!, en als ik straks overga van niveau en ik haal eerst paar keer 170, heb ik wel weer dingen om op te trainen. er staat meestal ook commentaar bij Bloos

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:25

Ik denk dat je zéker geen bewegingswonder hoeft te hebben om leuk mee te kunnen doen. Als jij je proef gewoon netjes en correct uitvoert moet je ook aan je punten kunnen komen. Dat neemt niet weg dat je vaak met een beweginswonder tóch een streepje voor hebt of iig sneller aan je punten komt ookal is een onderdeel wat minder.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:30

je hoeft zeker geen bewegingswonder te hebben, maar eerlijk waar ik zie toch de mooiere en betere paarde die vooraan staan, en vaak de prijzen wegslepen. het is gewoon hard, maar wel waar!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:04

Ik merk het zelf. Ik zit toevallig op zo'n plaatje waar iedereen accuut voor valt. Ik had laatst wedstrijd in het L1 en er deden er behoorlijk wat mee. Ik moest als een van de eerste starten en had de rest dus gezien. Ik dacht dat ik máger 2 winstpuntjes zou rijden maar zéker niet meer, en zéker geen plaatsen. Ik werd 2 keer 1e met 4 punten. Afgelopen weekend in het L2 reed er een vrouwtje met een friesje mee die dat paard héél fijn voor elkaar had, als je naar de proef zelf keek was het een terechte concurrent. Helaas maakte ze een paar (grote) fouten en dat heeft haar waarschijnlijk de punten gekost. Als dat niet was geweest had het denk ik echt spannend geworden tussen haar en mij.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:22

In nederland is het toch ook helemaal niet zo een probleem op welke plaats je beland? Zolang je je winstpunt maar binnen hebt, niet? Tuurlijk is het altijd leuk om vooraan te eindigen, maar voor zover ik weet niet noodzakelijk in nederland.

In België (LRV)daarintegen, maken je punten niets uit, je plaats maakt alles. Het systeem is enorm achterhaalt, maar goed. Je hebt in het zomerseizoen 8 wedstrijden. Om over te gaan naar een hogere klasse moet je minstens één van die acht wedstrijden gewonnen hebben. Je mag meteen de volgende wedstrijd al een klasse hoger starten, maar je kan ook gewoon nog je seizoen uitrijden in dezelfde klasse (in de winter moet je dan wel opgaan).
Probleem is dus ZO vaak dat mensen geen klasse hoger willen starten, omdat ze dan niet aan genoeg punten komen voor geselecteerd te worden voor provinciale/nationale tornooi.

Ik ken genoeg mensen die het hele seizoen in één klasse rijden en elke wedstrijd met 10/20 punten los winnen, en ook zo goed rijden of zo een geweldig paard onder hun kont hebben zitten dat ze zelfs een klasse hoger makkelijk zouden kunnen winnen. Jammer genoeg is het ook zo dat je enorm vaak tegen dezelfde mensen moet rijden (niet altijd, maar toch.. Er zijn een aantal mensen waar ik zeker 5/6/7 wedstrijden hebben tegen moeten rijden). Daar sta je dan, dan mag het nog redelijk goed gegaan zijn, propere proef zonder fouten.. Die geweldige uitspatters zitten nog steeds in dezelfde ring als jou te rijden en winnen elke keer, met als gevolg dat de kansen van de andere ruiters in die ring meteen al vééééél kleiner zijn.

Pf Clown

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:36

Als ik mijn nodige punten hebt, ga ik over naar de volgende klasse. Stel dat wij er niet klaar voor zijn, dan wachten we nog even totdat we de puntjes op de i hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:37

Kit_for_ever schreef:
Ik denk dat je zéker geen bewegingswonder hoeft te hebben om leuk mee te kunnen doen. Als jij je proef gewoon netjes en correct uitvoert moet je ook aan je punten kunnen komen. Dat neemt niet weg dat je vaak met een beweginswonder tóch een streepje voor hebt of iig sneller aan je punten komt ookal is een onderdeel wat minder.

Hoeft in principe ook niet, maar meestal kijken jury's niet door de paarden heen zeg maar. Ook al loopt het paard wat minder goed kan bewegen een betere proef dan wint ie het nog niet van het bewegingswonder. Hoe krom het ook is, het is meestal wel de werkelijkheid. Het is ook wel moeilijk voor een jury om er doorheen te kijken. Ik ben het helaas wel vaak zat tegen gekomen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:56

rowo schreef:
Hoeft in principe ook niet, maar meestal kijken jury's niet door de paarden heen zeg maar. Ook al loopt het paard wat minder goed kan bewegen een betere proef dan wint ie het nog niet van het bewegingswonder. Hoe krom het ook is, het is meestal wel de werkelijkheid. Het is ook wel moeilijk voor een jury om er doorheen te kijken. Ik ben het helaas wel vaak zat tegen gekomen.

Je zin loopt niet.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:58

Ik had er ook even moeite mee maar ik snap m wel. Ik ga een poging doen.
Ook al loopt het minder goede paard een betere proef, hij wint het nog steeds niet van het bewegingswonder.

Snappie m zo KarinvdM?