paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:03

Ik heb gewoon een paardrijbroek, en sokken waar toevallig de bekende 'paardrijsokprint' opzit,
voor een paar euro gekocht bij de Action Clown ik heb één paar échte paardrijsokken.
Verder heb ik wel een paardrijjas, van Equitheme. en gewoon een vest die ik ook draag bijv. in dagelijks leven. dat geld ook voor shirtjes enzo

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:10

sokken vind ik wel belangrijk,
omdat daar onder ook een bepaalde 'structuur' in zit, om het zo maar te zeggen (weet niet precies hoe je dat noemt) die fijner is tijdens het paardrijden..
Ikzelf draag wel meestal een soort van match, omdat het er gewoon verzorgd uit ziet, en ik vind dat heel leuk Lachen
maar dat zijn gewoon polo's van de H&M die ik heb uitgezocht dat ze bij de rest passen..

Ik koop geen dure extra kleding van pikeur, eurostar ed.
(één bodywarmer van hkm, maar dat zit ook gewoon fijn tijdens het rijden)

Persoonlijk, vind ik het zelfs lelijk als werkelijk alles bij mekaar matcht! zegmaar, bruine broek, bruine cap, bruin shirtje, bruin dekje, bruin bontje, bruine bandages..
vind ik er vreselijk uitzien Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:15

Ik wilde gaan roepen dat ik het onzin vindt en dat je prima in een gewoon T-shirtje kunt rijden.. Totdat ik me bedacht dat ik bij het WK voor IJslandse paarden een paar shirtjes heb gekocht die ik inderdaad vaak draag met rijden. En in m'n kast hangen toch best wel wat Anky-vestjes. Maar deze kleren draag ik ook als ik niet bij de paarden ben...

tuur_zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:35

Ik heb wel kleding die ik bijna alleen maar aan doe tijdens het paardrijden, maar dan voornamelijk omdat ik ze niet leuk genoeg meer vind om gewoon aan te doen.
Ik rijd gewoon in normale t-shirts, vesten etc.

Ile_de_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 01:33

kleding van HH is wel mooi en kwalitatief (en past mooi aan), maar idd duur
heb ooit een rijbroek van Orentoile gekocht, is reeds tientallen keren gewassen en is nog steeds als nieuw Pling
(vind het een 'beter' merk dan bijvoorbeeld Pikeur)
persoonlijk vind ik zaken als een BP en een degelijke cap stukken 'prijs-gerechtigder' Knipoog

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:04

Ik kijk nooit of het wel bij het dekje past, want ik rijd op een manege en daar hebben ze allemaal verschillende dekjes en daar heb ik dus totaal geen zin in.
Als ik een eigen paard zou hebben zou ik heus wel een setje hebben ofzo maar niet dat ik elke dag ga kijken of het wel bij elkaar past.
Ik rijd echt niet elke week met een pikeur shirtje ofzo, ik rijd altijd gewoon met een shirtje die ik niet zo vaak in het dagelijkse leven aan heb. Ik heb er wel 1 of 2.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:09

Zelf hoef ik niet zo nodig merkkleding....
Maar als iemand het leuk vind moet hij/zij dat gewoon doen! Vaak is het wel zo dat de kledinglijnen voor paardrijden vaak wel erg mooi vallen maar ik vind het vaak wat aan de prijzige kant...
(eigenlijk vind ik de shirts etc. wel mooi maar ik wil niet dat het merk er zo groot op moet staan... dat vind ik beetje patserig... (no offense voor de mensen die het dragen, ik spreek namelijk voor mezelf Tong uitsteken)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:19

Ik heb onlangs een winterjas gekocht van Eurostar en ik moet zeggen dat ik er echt super blij mee ben! Je kunt toch wel merken dat dit soort jassen speciaal gemaakt zijn om ermee te kunnen rijden. De jas valt bv. op 3 plaatsen van onder open te ritsen (splits) zodat je alle ruimte hebt tijdens het rijden. Verder is hij lekker warm en gewoon helemaal comfortabel! Ik zou er dus zo weer een kopen!

Goede sokken vind ik trouwens ook erg belangrijk. speciale shirts en truien ed. hebben voor mij geen toegevoegde waarde, toch zou ik ze wel kopen puur voor het mooie/leuke.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:29

Ik draag alleen de "nodige" kleding van paardrijdmerken.
Dus stalschoenen, broek en sokken.

Onder mijn broek heb ik in koude tijden een thermo-panty 80dn van de Aldi. En een thermo shirtje van de Zeeman (thermo sokken moet ik nog halen bij zo'n sokken kraam)

Verder draag ik altijd mijn joggingtrui van H&M (zie er heel leuk uit en ook handig die kangaroebuidel)
en een oude winterjas. Het geheel ziet helemaal niet vekeerd uit. Want toevallig passen de kleuren goed bij elkaar.

Shirtjes enzo vind ik niet zo nodig. Ik schaf liever goedkopere aan die ik wat vaker wissel dan dure die lang meegaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:31

ik geef ook niks om merk maar als ik nu naar mezelf kijk is het best ernstig Ach gut cavallo rijbroek, stapp sokken, truitje van BR... en als ik staks naar buiten ga komen daar schoenen van MH bij aan en een fijne jas van BR Bloos
maar voor mij gaat het er vooral om omdat het fijn en goed moet zitten... voornamelijk de rijbroek, want 9 van de 10 keer heb ik gewone oudere kleren aan naar de paarden... vestjes en truitjes die naar me werk niet meer kunnen gaan door als paardenkleding Haha!

shadow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:00

Ik gebruik zelf niet echt merkkleding voor paardrijden, wel een goede paardrijbroek en cap en laarzen, maar dat is noodzakelijk. Verder qua leuke truitjes doet mijn 'oude' kleding die ik niet meer gewoon draag het ook wel goed bij de paarden. Verder vind ik het welzijn van de paarden voorop staan, in plaats van alle mooie kleuren dekjes enzo hebben. Maargoed iedereen moet verder natuurlijk zelf weten waar hij of zij zijn geld aan uitgeeft.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:09

Normaal gesproken ben ik ook van de "afdragertjes" als paardenkleding. Rijbroeken heb ik natuurlijk wel (al rij ik net zo lief in een spijkerbroek, zo lang de afstanden niet te lang zijn) en sinds kort zelfs overstag gegaan voor paardrijsokken en sinds vorig jaar voor het eerst eens speciaal een jas aangeschaft. Normaal waren ook dat afdankertjes of iets wat ik bij Scapino ofzo goedkoop op de kop kon tikken.

Maar een tijdje terug toch gezwicht voor een aanbieding, ik geloof van Equitheme. Combi bruin met babyblauw, vreselijk gave broek, leuk fleece-jasje en een jack. Bij elkaar nog geen 100 euro, ik denk: laat ik mezelf eens wat cadeau doen. Nou, het is inderdaad hartstikke leuk hoor, maar bij de derde keer dragen zat er al een grasvlek op het leuke babyblauw en die gaat er van z'n langzalzeleven natuurlijk niet meer uit... Zonde.

Nee hoor, voor mij in het vervolg gewoon weer braaf afdankertjes en gedekte kleuren Knipoog

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:36

mandymonica schreef:
een grasvlek op het leuke babyblauw en die gaat er van z'n langzalzeleven natuurlijk niet meer uit... Zonde.

Hier een Tip van Oma's: Grasvlekken week je een nachtje in zuur geworden melk. Daarna was je goed op de hand in verse melk, dat helpt.
Nou zie ik mijzelf geen hele broek in een liter melk stoppen maar je kunt natuurlijk ook plaatselijk wassen. Daarna gooi ik de boel gewoon in de wasmachine om de melkresten er weer uit te wassen. En Schoon is uw kunstgebit! Slim

Madje_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:15

Ik denk dat dat voor veel mensen verschilt. Als je gewoon in de manegelessen rijd of gewoon paardrijd voor de lol zou ik geen dure paardrijdkleding aanschaffen. Maar wil je verder in de sport gaan, zullen bijvoorbeeld deze dingen wel belangrijker worden

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:43

Ik vind het wel heel erg leuk maar koop het niet snel omdat het wel heel prijzig is.

Een jas koop ik dan nog wel speciaal voor het paardrijden en ik heb ook wel een paar leuke shirtjes.
Het zijn wel fijne kleren die lekker zitten maar ik draag ook gewoon vestjes en shirtjes die ik voor gewoon niet meer draag en die ik dan dus doorschuif naar de paarden.

Eyesore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:39

Ik vind het er ook allemaal wel leuk uitzien. Vind vooral de broeken van bijv Pikeur wel echt supermooi! Maar kan het gewoonweg echt niet betalen. Ik merk wel dat de wat goedkopere broeken (Global bijv.) echt een stuk slechter van kwaliteit zijn.. Verder heb ik alleen een echte paardenjas van Harry's Horse, maar verder draag ik gewoon kleding die ik normaliter niet zoveel draag, dus die gebruik ik dan met paardrijden. Lachen Oja en ik heb echte paardensokken, want die zitten zo lekker Tong uitsteken

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:45

Ik rijd noooooit in set maar ik heb wel altijd rijbroeken van Pikeur aan. De reden hiervoor is simpel: Pikeur is superkwaliteit. Mijn eerste rijbroek van Pikeur is nu zo'n 12 jaar oud en ziet er nog altijd prima uit! Ja Ik heb ooit 1 keer een broek van Cavallo gekocht. Wat viel dat tegen zeg! De pasvorm was niet zo fijn als mijn Pikeurs en na twee keer wassen, begon de kleur al af te gaan Verward Dan betaal ik liever wat meer maar dan heb ik ook wel een broek die werkelijk járen meegaat.
Vestje,bodywarmers, T-shirts enzo hoeven niet van een bepaald merk te zijn. Ik heb wel een paar bloesjes van Pikeur maar ik rijd even graag in merkloze T-shirts!

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:50

persoonlijk vind ik het ook onzin.
Ik rij ook gewoon in een shirtje zonder pikeur

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:28

hihihi dit is een leuk topic...
Ik ben heelmaal niet zo een persoon wat snel dingen aanschaft.
Wat ik heb is een decathlon rijbroek (vroeger harry's horse)
en het is dus in om kniekousen aan te doen... ik was bij decathlon en er hingen van 1 merk... pikeur dus...
de prijs... ik viel bijna om.
Mijn vriendje zei toen... neem maar mee die gaan ook echt niet snel stuk Pling
ze zitten ook heel lekker moet ik zeggen soms doe ik ze gewoon voor de lol aan Bloos
maar mijn mening is dat een goede rijbroek best wat geld mag kosten je doet hier ook lang mee Lachen
en de rest nja... leren rijlaarzen vind ik persoonlijk geen overbodige luxe
maar om nu 20 euro voor sokken te betalen... of voor een shirtje dat is het zelfde met tommy hilfiger...

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:48

Ik vind dit niet allemaal overbodig hoor, ik bedoel, het is wél extra luxe maar als je dat kunt veroorloven qua geld...waarom niet? Ik ben trouwens voor 50 euro wel klaar hoor, heb dan een shirt, bijpassende rijbroek én sokken dus zo duur vind ik dat niet (harry's horse is niet zo duur, daar zijn er meer van). 25 euro erbij en ik heb er nog bandages en pads bij! Maargoed, het moet je liggen. Vind jij het vervelend om je tien keer om te moeten kleden (wat me alsnog logisch lijkt want rijden in een spijkerbroek vind ik niet lekker zitten, ook wil ik mijn nette kleding niet laten stinken naar stront) of je vind het te duur..dan moet je het niet doen. Maar een rijbroek is in mijn ogen wel nodig, dus als je die dan voor zelfsprekend rekend hoef je eigenlijk alleen maar een bijpassend shirtje en sokken als extra luxe te zien..en dat is echt niet zo duur bij elkaar hoor. En dan het ondergoed...mijn moeder heeft een enorme boezem..dat speciale ondergoed is daar dus ook speciaal voor gemaakt (ook voor kleinere cubmaten) en de sportsetjes van de hema werken lang niet zo goed..

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:12

afgelopen week heb ik erg moeten lachen (wel zielig maar ok). Iemand was gebeten door een paard, haar dure merk-shirt was kapot, terwijl mijn m&s t-shirt na 'alle-hoeken-van-de-stal-in-paardenmond-te-hebben-gezien' nog niet kapot was.
Duurder hoeft dus echt niet beter te zijn.

De hema heeft trouwens sinds kort extra stevige sport bh's en ik kan uit ervaring vertellen, dat ze super werken (quote uit ziekenhuis 'u had een super sportbh aan gelukkig, anders was u misvormd geweest (1 borst kwijt)'.)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:11

ben ik dan de enige die wel alleen maar in paardrijkleren gaat Tong uitsteken

ik gebruik niets van gewone kledind om te paardrijden eigenlijk, behalve in de zomder dan draag ik wel gewone polo's e.d maar ook die koop ik dan bewust om mee te rijden en draag het nooit zo.
misschien scheelt het dat ik een ruitersportzaak werk. alleen mijn ondergoed komt er niet vandaan, sport bh shock absorber, shorts hema. de rest:

broeken: kentucky of cavallo.
sokken: kingsland (van die dunne pantykousjes)
kolletje met lange mouw: anky (in veel verschillende kleuren.
vesten: anky, kentucky, kyra k.
jas: anky, kentucky
bodywarmers: eurostar, cavallo.
shirts polo's: anky, kentucky, kyrs k.
handschoenen: roeckl.
cap: hh
laarzen: petrie, filifabri

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:57

marloezzke schreef:
ben ik dan de enige die wel alleen maar in paardrijkleren gaat Tong uitsteken

ik gebruik niets van gewone kledind om te paardrijden eigenlijk, behalve in de zomder dan draag ik wel gewone polo's e.d maar ook die koop ik dan bewust om mee te rijden en draag het nooit zo.
misschien scheelt het dat ik een ruitersportzaak werk. alleen mijn ondergoed komt er niet vandaan, sport bh shock absorber, shorts hema. de rest:

broeken: kentucky of cavallo.
sokken: kingsland (van die dunne pantykousjes)
kolletje met lange mouw: anky (in veel verschillende kleuren.
vesten: anky, kentucky, kyra k.
jas: anky, kentucky
bodywarmers: eurostar, cavallo.
shirts polo's: anky, kentucky, kyrs k.
handschoenen: roeckl.
cap: hh
laarzen: petrie, filifabri

Volgens mij heb jij enorm VEEl geld...? Ik kan dat toch niet betalen hoor. Ik denk dat je voor zo'n polo al rap 50€ betaald. Ik rij zelf ook enkel met rijbroek, rijkousen en heb wel 1 jasje en dat heb ik dan nog in de solden gelocht. Vind het wel ontzettend mooi maar ook veeel te duur om mee in de stallen te lopen.

ultimah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:57

ik rijd zelf alleen met gewoone kleren,
wel een rijbroek en sokken, maar verder gewoone kleren,

een speciale jas kan ik wel gebegrijpen eigenlijk,.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:05

Tja ik weet het niet. Ik koop niet alle kleding speciaal voor paardrijden, maar ik pas mijn kleding er wel op aan. Een fijne onderbroek en een stevige bh, plus lange (gewone) kousen voor in mijn laarzen (rijd ook wel eens met gewone schoenen, maar dan niet te breed en zonder profielzolen) en een rijbroek. Qua bovenkleding mijd ik wel flodderkleding; dus gewoon een shirt met daarover een vest en soms nog een jas. Ik moet wel zeggen dat ik speciale paardrij-jas heb (zomer- en winterjas) omdat die extra ritsjes hebben, elastiek bij de schouders enzovoorts. Bovendien wil ik mijn gewone jassen schoonhouden Haha!

Ik heb ook twee of drie "speciale" paardrijshirtjes, voor vijf euro in de aanbieding ofzo Haha! maar het enige dat daar speciaal aan is, is dat ze wat meer zweet absorberen (zoals ieder ander sportshirt dus)

Ik zou het me niet kunnen veroorloven om me helemaal in speciale paardrij-kleding te (blijven) steken, en al helemaal niet van de dure merken Knipoog Vind het belangrijker om geld in de uitrusting van mijn paard te steken. Dus dan moet je keuzes gaan maken!