Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Hij gaat altijd met deken op de weide (zomerdeken) als het geen 30 graden is teminste, en z'n staart doe ik wel in een vlecht enzo, en voor hij terug de stal in gaat doe ik ook nog altijd z'n benen, maar dat is eerder een kwestie van hem zo proper mogelijk te houden en zonder schrammen van beten van mijn ander paard of van de weide-omheining...
PriscaZ schreef:Hun pony loopt nu M1 en mag niet meer op de wei... Want dat mogen de topsportpaarden ook niet...
) paarden lopen wel op de wei hoor alleen niet in een kudde om blesures zo veel mogelijk te voorkomen!
en ik ben ook geen anky
Nee, die van mij gaat nu zomers één dagdeel op het land, en swinters blijft hij binnen. Komt hij sochtends wel even in de stapmolen en smiddags/savonds rijden. 
VValar schreef:Mijn sportpaard hoeft echt niet de gehele dag buiten te lopen. Bij slecht weer zie je hem zelfs al na een uurtje zielig bij de ingang van zijn weide staan. Dan lijkt het wel een verzopen katNee, die van mij gaat nu zomers één dagdeel op het land, en swinters blijft hij binnen. Komt hij sochtends wel even in de stapmolen en smiddags/savonds rijden.
Verder wordt hij op een dienblaadje gedragen... het leven van een sportpaard is zwaar. 

Het paard stond eerder in pension. Nu we hem aan huis hebben zie je hem duidelijk opknappen. Hij is meer hengst, zit prachtig glad in zijn vacht en is super vrolijk 

VValar schreef:Achja, zo gaat iedereen anders met zijn paard om. Iedereen handelt naar zijn eigen goeddunken.
Doet ze alleen maar goed 
VValar schreef:Mijn sportpaard hoeft echt niet de gehele dag buiten te lopen. Bij slecht weer zie je hem zelfs al na een uurtje zielig bij de ingang van zijn weide staan. Dan lijkt het wel een verzopen katNee, die van mij gaat nu zomers één dagdeel op het land, en swinters blijft hij binnen. Komt hij sochtends wel even in de stapmolen en smiddags/savonds rijden.

vonneke schreef:VValar schreef:Mijn sportpaard hoeft echt niet de gehele dag buiten te lopen. Bij slecht weer zie je hem zelfs al na een uurtje zielig bij de ingang van zijn weide staan. Dan lijkt het wel een verzopen katNee, die van mij gaat nu zomers één dagdeel op het land, en swinters blijft hij binnen. Komt hij sochtends wel even in de stapmolen en smiddags/savonds rijden.
Dat doet de mijne dus ook, lekker in de zomer wat buiten staan, maar met slecht weer (regen) naar binnen. En in de winter ook niet buiten. Beetje frisjes zonder haar